Kaip per naktį dėl „Uber“ pasikeitė Lietuvos teisinė bazė?

Uber
Premjeras paragino įvairias Lietuvos institucijas kuo greičiau suderinti įvairius pasaulinio dalijimosi automobiliais paslaugos teikėjo „Uber“ veiklai šalyje trukdančius teisės aktus. Jau ketvirtadienį bendrovė paskelbė pradedanti veiklą Lietuvoje. Kas įvyko?

„Pilotiniam projektui įstatymų derinti nereikia, nes, kaip paaiškėjo, tam puikiai tinka esama teisinė bazė“, – ketvirtadienį  15min.lt sakė Aleksandras Zubriakovas, Vilniaus mero patarėjas.

Pasak jo, Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus meras nemato jokių problemų „Uber“ veiklai Vilniuje ir džiaugiasi „Uber“ atėjimu: „Uber“ yra ne taksi, o dalijimosi automobiliais paslaugos teikėjai. Ši paslauga leidžia nors ir keliais šimtais automobilių, bet sumažinti transporto priemonių Vilniuje srautą, spūstis. Sostinės transporto sistemai „Uber“, mero nuomone, turi tik teigiamą įtaką.“

Tiesa, dar trečiadienį premjeras Algirdas Butkevičius sakė, kad bendrovės atėjimą apsunkina įvairūs teisės aktai Lietuvoje.

„Būtina operatyviai spręsti klausimus, kurie leis kaip galima greičiau pradėti veiklą šalyje – suderinti teisės aktus, užtikrinti skaidrų mokesčių administravimą ir pajamų surinkimą, todėl pavedžiau Susisiekimo ministerijai bei Valstybinei mokesčių inspekcijai bendradarbiauti ir operatyviai spręsti šiuo klausimus“, – pranešime spaudai teigė premjeras po trečiadienį vykusio susitikimo su „Uber“ atstovais.

O štai jau ketvirtadienį „Uber“ paskelbė pradėjusi veiklą Lietuvoje.

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) atstovai sakė, kad jų užduotis yra ne komentuoti įmonės veiklą, o užtikrinti mokesčių surinkimą.

„Uber“, kuri save vadina technologijų bendrove, vairuotojai-partneriai dirbs pagal individualią veiklą.

Ką reikėtų žinoti būsimiems „Uber“ vairuotojams?

VMI pažymi, kad „Uber“ partneriai – vairuotojai privalo registruoti individualią veiklą, išsiimdami individualios veiklos pažymą Mokesčių inspekcijoje.

Šios rūšies individuali veikla pagal pažymą apmokestinama 5 proc. gyventojų pajamų mokesčio tarifu, mokestis turi būti sumokamas pasibaigus metams deklaruojant pajamas iki gegužės 1 dienos.

GPM mokamas nuo pajamų sumos, atėmus leidžiamus atskaitymus, t.y. be pagrindžiančių dokumentų atėmus 30 proc., arba atėmus tas leidžiamas išlaidas, kurias mokėtojas gali pagrįsti dokumentais.

Be abejo, „Uber“ partneriai privalo mokėti Privalomojo sveikatos draudimo (PSD, 9 proc. nuo pusės apmokestinamųjų pajamų) ir Valstybinio socialinio draudimo (VSD) įmokas (28,5 proc. nuo pusės pamokestinamųjų pajamų), kurias administruoja „Sodra“.

„Uber“ partneriai taip pat turėtų atkreipti dėmesį, kad už „Uber“ jiems suteiktas paslaugas, t.y. už tai, kad partneriai-vairuotojai naudojasi „Uber“ mobiliąja aplikacija ir kt. paslaugomis (pvz., apmokėjimų už keliones administravimą), reikės mokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM).

PVM (tarifas – 21 proc.) reikės mokėti kas mėnesį (jei buvo vykdoma veikla) nuo sumos, kurią „Uber“ kompanija pasiims sau kaip užmokestį už leidimą naudotis jos infrastruktūra (pavyzdžiui, vairuotojas per mėnesį gavo 100 € pajamų, „Uber“ kompanijos paslaugų kaina partneriui – 25 €, tad vairuotojas nuo 25 € turės sumokėti PVM). VMI rekomenduoja partneriams – vairuotojams plačiau pasidomėti PVM įstatymo taikymo ypatumais, dėl kurių partneriams – vairuotojams gali atsirasti prievolė registruotis PVM mokėtojais.

Šaltinis: 15min.lt/lrt.lt

Leave a Reply