www.vezejugidas.lt
Vežėjai jau kurį laiką kalba apie tai, kad “Linavai” būtų naudinga įstoti į Lietuvoje veikiančias konfederacijas, kad jos nariai būtų geriau atstovaujami. Kol kas “Linava” priklauso tik Pramonininkų konfederacijai, kuriai per metus moka po 40 tūkst. Lt. Kone 20 kartų brangiau nei kainuotų narystė kitose konfederacijose. Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius parengė raštą, kuriame išdėsto argumentus, kodėl naudinga priklausyti konfederacijoms bei primena per dešimt metų nuveiktus darbus vežėjų labui, padedant minėtoms struktūroms. Vezejugidas.lt pateikia S. Česnavičiaus raštą.
“Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos (SVVA) pagrindinis tikslas – aktyviai atstovauti ir ginti mažųjų įmonių interesus. Visuomeniniais pagrindais mes dirbame jau apie 10 metų ir labai džiaugiamės savo pasiektais rezultatais. Mūsų SVVA darbas asociacijai „Linava” nekainuoja nei cento, nes visas išlaidas (popierius, vokai, raštų siuntimas paštu, pokalbiai, nedidelės transporto išlaidos ir t.t.) padengiame iš savo asmeninių lėšų, nors atliekame nemažą dalį „Linavos“ darbuotojų funkcijų.
Mes sėkmingai galime dirbti tik aktyviai padedant konfederacijoms, tai jau parodė ilgalaikė praktika. Konfederacijų darbuotojai, gavę iš mūsų ir kai kurių „Linavos“ padalinių (pavyzdžiui, draudimo klausimais iš G. Leščinsko, informacijos ir muitinių klausimais – iš V. Glebovienės, V. Kazlausko, D. Žukausko ir t.t.), surinktą medžiagą apie esamas problemas, turėdami kompetetingų ir plačius ryšius turinčių darbuotojų, imasi lobistinės veiklos.
Visų bendras ir darnus darbas labai padeda asociacijos „Linava“ sekretoriatui. Tai puikiai supranta ir vertina generalinis sekretorius V. Adomaitis. Didžiąją dalį „Linavos” vežėjų sudaro smulkios ir vidutinės įmonės. Todėl šios įmonės, mokėdamos kasmetinius nario mokesčius, pirkdamos TIR knygeles ir t.t., žymiai prisideda prie finansų surinkimo asociacijoje „Linava”.
Tačiau pagal nusistovėjusią tvarką, kurią ypač toleruoja prezidentas A. Kondrusevičius, vežėjus neva tinkamai gali atstovauti tik Lietuvos pramonininkų konfederacija. Iš esmės tik prezidento iniciatyva minėta konfederacija vežėjams kasmet kainuoja po 40 tūkst litų.
SVVA per savo 10 darbo metų įsitikino, kad mažų įmonių interesai pramonininkams visai nerūpi, o ir apskritai „apčiuopiamos“ pagalbos asociacija „Linava” vargu ar sulaukia. Tik prezidentas A. Kondrusevičius kongresų metu, tvirtinant asociacijos „Linava” metinius biudžetus, nuolat aktyviai įrodinėja, kad tik palaikydami pramonininkus, vežėjai tinkamai investuoja pinigus.
Per minėtą laikotarpį šioje konfederacijoje nusėdo jau 400 tūkst. litų vežėjų pinigų. Kas gali paneigti, kad šie pinigėliai galimai prisidėjo mūsų vadovui pakilti iki Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidento posto? Tai vieša paslaptis „Linavoje” ir vežėjai apie tai jau seniai kalba. Ar prezidentas nuveikė ką nors gero vežėjų labui, užimdamas tokias aukštas pareigas minėtoje konfederacijoje?
Finansų ir biudžeto komitete buvo priimtas sprendimas, siūlantis prezidiumui svarstyti, kad pramonininkams pervedamas metinis nario mokestis neviršytų 20 tūkst. litų. Tačiau prezidiumo nariai kaip visada sumažinti įmokų neišdrįso.
Visai kitaip elgiamasi su smulkių vežėjų nuomone. Kaip stebėtojas, dalyvaudamas prezidiumo posėdžiuose, įsitikinau, kad žlugdoma bet kokia iniciatyva (galimai iš A. Kondrusevičiaus pusės), įstoti į tas konfederacijas, kurioms rūpi mažųjų įmonių interesai. Paskutiniame prezidiumo posėdyje gerbiamo generalinio sekretoriaus Vidmanto Adomaičio iniciatyva buvo pritarta stojimui į Verslo darbdavių konfederaciją.
Pirmasis tam prieštarauti puolė naujai „iškeptas” asociacijos viceprezidentas ponas Mečislovas Atroškevičius. Jis posėdžio metu, girdint prezidiumo nariams, net viešai atsisakė visų per 10 metų su Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos kolegomis nuveiktų darbų (išsaugojome apie 600 smulkių įmonių; pasiekėme, kad 10-20 kartų būtų sumažintos baudos už vairuotojų darbo ir poilsio režimo pažeidimus; buvo pakoreguotos draudimo kainos; sprendžiamos darbdavių problemos ir t.t.), padedant Verslo darbdavių konfederacijai. Šis prezidiumo narys, tokiais savo „demaršais“, bet kokia kaina stengėsi įtikti prezidentui A. Kondrusevičiui.
Prezidentą nuolat persekioja ambicijos, kad su smulkiais vežėjais dirbanti Verslo darbdavių konfederacija sugebėjo Seime pakeisti Asociacijų įstatymą, dėl įgaliojimų naudojimo tvarkos.
Pramonininkų konfederacija visais būdais stengėsi tam priešintis, norėdama palikti senąją tvarką, kuri asmeniškai labai patiko mūsų prezidentui.
Prezidente, nereikia nusiminti ir piktintis pralaimėjus mūšį, jums reikėtų stengtis sutelkti visus (konfederacijas, vežėjų asociacijas ir t.t ) rimtam darbui ir mes drauge laimėsime „karą“ prieš bet kurią įvairių institucijų biurokratų armiją.
Per 10 metų mes nesugebėjome prezidento įtikinti, kad reikėtų pasirūpinti ir smulkių vežėjų problemomis. Nejau turime nuolat eiti į konfederacijas su ištiesta ranka.
Per visą tą laiką, nežiūrint į viską, mažieji vežėjai geranoriškos pagalbos sulaukdavo iš Verslo darbdavių konfederacijos, kurie per 10 metų asociaciją „Linava“ jau kreditavo per 25 tūkst. litų. Tik jiems padedant, intensyviai dirbdami, tuo pačiu kėlėme ir asociacijos „Linava” prestižą.
Prieš Naujuosius metus mums paramos pagrindais pradėjo talkinti ir Lietuvos nacionalinio verslo konfederacija. Kai nebuvo baltarusiškų tranzitinių leidimų, tik Nijolės Uinskienės atkaklumo dėka jie per kelias dienas buvo pristatyti į Valstybinę kelių transporto inspekciją. Intensyviai su šia konfederacija dirbame ir šiais metais.
Vežėjai asociacijai „Linava” patikėjo savo lėšas ir nori, kad jos būtų kuo racionaliau panaudojamos. Todėl atlikime skaičiavimus ir paanalizuokime: SVVA savo veiklą pradėjo 2002 metais, kai „Linavoje” buvo 1630 įmonių. Tada Lietuvos pramonininkų konfederacijai buvo mokamas 40 tūkst. litų metinis nario mokestis.
Šiais metais asociacijoje „Linava” yra įregistruotos tik 958 įmonės, o tai sudaro 41,23 % įmonių sumažėjimo skaičių per 10 metų laikotarpį. Tačiau A. Kondrusevičiaus iniciatyva pramonininkams pervesta tokia pati suma – 40 tūkst. litų, nors pačios asociacijos finansinė padėtis yra nepavydėtina, nes 2011 metų gale „Linava“ paėmė nemažą paskolą už 18 % metinių palūkanų. Ar tai sąžininga asociacijos „Linava” vežėjų atžvilgiu?
Kodėl mes Lietuvos pramonininkų konfederacijai turime kasmet mokėti po 40 tūkst. litų, jeigu kokybiškesnes paslaugas galime gauti iš Verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos nacionalinio verslo konfederacijos (su jomis jau bendradarbiaujame, abiejų konfederacijų visų metų darbas asociacijai „Linava“ kainuotų tiek pat, kiek „Linavoje“ vidutinę algą gaunančiam vienam darbuotojui sumokame per vieną mėnesį), ir kitų organizacijų tik už apie 2,5 tūkst. litų metinį nario mokestį. Tai kainuotų 16 kartų pigiau.
Eiliniai vežėjai irgi puikiai moka skaičiuoti pinigus ir mato, kur juos panaudojus galima gauti didesnę naudą. Būtų žymiai geriau, jei už pramoninkams pervedamą 40 tūkst litų sumą, asociacija „Linava” pradėtų bendradarbiauti su 16 konfederacijų (metinis nario mokestis visur sudaro apie 2,5 tūkst. litų). Tada vežėjams padėtų jau 16 organizacijų – o dabar tik viena. Kiekvienam aišku, kad tokia palaikymo komanda atneštų dešimteriopai daugiau naudos. Ar dar ilgai reikės laukti šios dienos?
Šių metų birželio mėnesį Lietuvos pramonininkų konfederacijoje vyks prezidento rinkimai. Iš asociacijos „Linava” į rinkimus bus atrinkta apie 20 narių, kurie turės balsavimo teisę. Kiekvieno nario dalyvavimas gali kainuoti po 300 litų. Susidarytų apie 6 tūkst. litų suma. Tikėtina, kad visai nepadedant mažiesiems vežėjams, sprendžiant jų problemas, šiam renginiui pinigų valdžia tikrai nepagailės. Smulkiems vežėjams eilinį kartą pasiūlius stoti į Verslo darbdavių konfederaciją, buvo paaiškinta, kad nėra 200 litų užmokėti už stojamąjį mokestį (mat tie pinigai turi būti numatyti, kažkokioje išlaidų eilutėje), ir reikės dar palaukti keletą mėnesių.
„Linava” per dešimtmetį neapgalvotai pramonininkams sumokėjo apie 400 tūkst. litų. Manome, kad buvo permokėta apie 350-375 tūkst. litų, lyginant su narystės mokesčiais už tą patį laikotarpį kitose konfederacijose.
Kad būtų pateisintas šių pinigų investavimas, siūlytume A. Kondrusevičiui kandidatuoti į Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidento postą. Dalyvaujant rinkimuose jam reikėtų daug bendrauti su spauda, televizija ir kitomis žiniasklaidos priemonėmis, taip reklamuojant asociaciją „Linava” bei taip dalinai kompensuojant (atidirbant) už beprasmiškai konfederacijai permokėtus mokesčius.
SVVA ragina visus vežėjus savo nuomonę kiek galima dažniau išsakyti viešai. Tik viešumas užkirs kelią „Linavoje“ neskaidriems sandoriams, neveiklumui ir kitiems negatyviems reiškiniams”.
Pagarbiai
J. Česnavičiaus komercinės firmos „Ekosig“ savininkas bei „Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos“ atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius