Žydrė Dargužytė
Lietuvos nacionalinei vežėjų asociacijai „Linava“ paskelbus regioninių susirinkimų datas, vežėjai pradėjo aktyviai galvoti apie tai, kokius klausimus jie užduos tiems, kuriuos rinko tam, kad atstovautų jų interesus. Visą kovo mėnesį asociacijos vadovybė lankysis šešiuose Lietuvos miestuose: kovo 14 d. – Alytuje, kovo 16 d. – Kaune, kovo 21 d. – Klaipėdoje, kovo 22 d. – Šiauliuose, kovo 27 d. – Panevėžyje. Vezejugidas.lt redakcija nuo šiol kasdien pateiks pokalbius su šešių regionų atstovais. Šiandien kalbiname Panevėžio regiono vežėjus. Transportininkų klausėme, kokius klausimus jie pateiks „Linavos“ vadovybei regioninių susirinkimų metu ir kaip vertina dabartinę situaciją asociacijoje.
Saulius Vaiginis, UAB „Liutgaras“ direktorius
Ko paklausiu? Ogi vieno paprasto klausimo – kada atpigs TIR knygelės? Jei kalbėtume apie asociacijos finansinę situaciją, tai reiktų pasakyti, kad viskas – išvestiniai dalykai. Jeigu TIR knygelės atpinga, tai jie gali daryti ką tik nori su tomis skolomis. Ko vežėjui reikia? Tik pigios TIR knygelės, draudimo už prieinamą kainą ir daug leidimų.
Jei nebūtų buvę pabrangintos TIR knygelės, tai būtų galima buvę nusipirkti naują vilkiką. Jei TIR pilotinė knygelė atpigtų bent jau 30 Lt, tai jau susidarytų nemenki pinigai ir nemenka paskata verslui.
Netenkina situacija, tarkime, kai vasario mėnesį baigiasi lenkiški trišaliai leidimai. „Linava“ leidimų klausimu galėtų aktyviau dirbti. O dabar išeina taip, kad skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas.
Daug klausimų regioniniuose susirinkimuose nėra prasmės užduoti – geriau vieną esminį ir gauti išplėstinį atsakymą.
Gintautas Mockus, UAB „Gilota“ vadovas
Labiausiai neramina „Linavos“ finansinė padėtis. Kad vėl nekiltų problemų vežėjams dėl pinigų stygiaus. Juk neseniai susidūrėme su tokia bėda – dėl pinigų stygiaus kilo vizų problema. Negalėjome per asociaciją vizų darytis, buvome užstrigę. Pagrindinis klausimas, kurį užduosiu – kada stabilizuosis finansinė situacija ir kada „Linava“ pradės funkcionuoti taip, kaip jai priklauso. Nes dabar ji man panaši į bankrutuojančią įmonę. Turės atsakyti, kaip jie žada pagerinti finansinę padėtį. Keistai atrodo tai, kad prezidiumo nariai negali išsireikalauti finansinių dokumentų – tai panašu į „galų“ maskavimą. Juk yra didžiulis noras išlikt valdžioj, kad niekas neprisikastų iki teisybės. Juk jei viskas iškils į paviršių – reiks atsakyti. Kol asociacija neišspręs savo problemų, tol jai bus sunku atstovauti vežėjų interesus.
Audrius Rasalas, A. Rasalo ĮĮ vadovas
Manau, kad finansinė situacija „Linavoje“ nepagerėjo. Kuomet nutolsti nuo tų problemų, TIR knygelę gauni, tai nors neišgyveni, bet jeigu pradedi gilintis, tai pradedi nervintis. Nei tų pinigėlių, tikėtina, ten nėra, kur kaip depozitą padėjome po 8000 dolerių, nei dokumentų parodo. Sava „virtuvė“ ir aš jaučiu, kad visi žino, kaip ten toje virtuvėje yra ar buvo. Paklausime, kur dingo vežėjų pinigai. Bet ar nuo tų kalbų bus geriau? Juk jau per visus kongresus vykusius tiek kalbėta ir man jau nesinori diskutuoti.
Belieka tikėtis, kad laikui bėgant visi supras, kad reikia parodyti „kortas“ Dabartinė situacija tokia: vieni prašo duoti dokumentus, kiti – bando neduoti. Kada visa tai pasibaigs?
Mindaugas Patašius, UAB „Ivabaltė“ atstovas
Apie „Linavos“ problemas negalvoju ir tuo, kas vyksta asociacijos viduje pastaruoju metu mažai domėjausi. Žinau viena, kad būtų kur kas geriau, jei jie, užuot politikavę, pradėtų dirbti. Po paskutinio kongreso nesekiau jų politinių veiksmų. Kiek galima diskutuoti? Rinkimai įvyko – pirmyn į darbus. Man svarbiausia – spręsti savo verslo problemas. Ką toje „Linavoje“ gauni? TIR knygeles parduoda, ir viskas. Na, dėl leidimų gavimo dar, aišku, pasistengia. Bet vis tiek juk už tą leidimą dar tenka pakloti pinigų pasienyje.

