Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE” išplatino pranešimą spaudai, kuriame praneša apie tai, kad vežėjai turi galimybę suskaičiuoti, kiek jiems yra skolinga asociacija LINAVA.
“Dėl „Linavos“ prezidento A.Kondrusevičiaus ir buvusių asociacijos vadovų galimai neteisėtos veiklos, Lietuvos vežėjai kone 3 metus turėjo mokėti net 22 Šveicarijos frankais didesnes kainas už TIR knygeles. Nauja „Linavos“ prezidiumo dauguma pasiekė, kad vežėjų surinktas viršgarantinis fondas būtų gražintas vežėjams, o ne investuotas, kaip to siekė kai kurie asmenys iš „Linavos“ vadovybės.
Viršgarantiniame fonde – daugiau negu 8 milijonai litų
A.Kondrusevičiaus vadovaujama „Linava“ 2011 metais iššvaistė garantinį fondą. Atstatant fondą, visa našta gulė ant Lietuvos vežėjų pečių, už kiekvieną TIR knygelę reikėjo papildomai mokėti po 22 frankus.
Netgi po to, kai 2013 metų vasario 1 dieną buvo atstatytas ir pilnai sukauptas garantinis fondas, TIR knygelių kainos nemažėjo net 7 mėnesius – iki 2013 m. rugsėjo 1 dienos. Per tą laiką, be jokio pagrindo, viršgarantiniame fonde buvo sukaupta daugiau negu 8 milijonai litų.
„Linavos“ prezidiumo nariai E.Mikėnas, A.Rutkauskas, V.Bučinskas, V.Smaidžiūnas, V.Augaitis ir R.Martinavičius ėmėsi ryžtingų žingsnių ir po vizito IRU būstinėje pasiekė, kad viršgarantinis fondas būtų grąžintas vežėjams.
Viena įmonė permokėjo 200 tūkstančių litų
Sumos, kurias vežėjai permokėjo į viršgarantinį dėl A.Kondrusevičiaus vadovaujamos „Linavos“ neūkiškumo ar galimai nusikalstamos veiklos, tiesiog stulbina.
Vien tik dvidešimt, daugiausiai TIR knygučių pirkusių įmonių, kurios per 2013 m. minėtus 7 mėnesius pirko kone 100 tūkst. TIR knygučių, atgaus maždaug 1,5 mln. litų, o daugiausia knygučių pirkusi įmonė turės atgauti vos ne 200 tūkst. Lt.
Panašu, prezidento aplinkos nariai stengsis, kad šis fondas būtų grąžintas po IRU audito „Linavoje“ patikrinimo, tačiau vežėjams dabar sunkus laikotarpis ir reikia kuo greičiau jiems atgauti neteisėtai iš jų atimtus pinigus ir nelaukti jokių auditų. Delsimas – tolygus bandymui, kaip negrąžinti šių lėšų ir jas „ištratinti“, kaip tai jau kartą atsitiko.
Vežėjai reikalauja grąžinti visą viršgarantinį fondą
„Linavos“ iššvaistytas garantinis fondas palietė daugumą Lietuvos vežėjų, šiuo metu išgyvenančių sunkmetį, todėl vežėjai reikalauja kuo skubiau grąžinti be jokio pagrindo rinktą viršgarantinį fondą, nelaukiant jokių auditų.
„Viršgarantinis fondas turi būti grąžintas tiems vežėjams, kurie nuo 2013 m. vasario 1 d. iki 2013 m. rugsėjo 1 d. pirko TIR knygeles. Privaloma grąžinti kiekvienam vežėjui tiek, kiek jis pirko TIR knygelių“, – reikalauja UAB „Ortima“ vadovas Marjan Svirko. „Mūsų įmonė turėjo permokėti beveik 50 tūkstančių litų, tiek turėtų būti mums ir grąžinta. Tai pernelyg didelė kaina, kurią dėl „Linavos“ vadovų išvaistyto garantinio fondo teko mokėti eiliniams vežėjams“.
Vežėjai reikalauja, kad visi viršgarantiniame fonde surinkti pinigai – visi iki paskutinio cento, turi būti gražinti vežėjams, o ne skiriami kitoms „Linavos“ reikmėms.
Iš viso per minėtą laikotarpį, kaupiant garantinį ir viršgaratinį fondą, TIR knygeles padidintomis kainomis pirko apie 700 transporto įmonių, įsigyta daugiau
negu 400 tūkstančiai knygelių.
Gandai eina, kad bandoma įpiršti mintį, kad dabar, grąžinant permoką už TIR knygeles, būtų atsižvelgta į visą periodą, ir kai buvo grąžinamas ir garantinis
fondas, bet tai būtų neteisinga ir dėl to liktų nepatenkintų vežėjų, kurie negautų visų jiems priklausančių permokėtų sumų”.