Karolina Jocytė, www.vezejugidas.lt
Žiemą kelių priežiūra – ypač aktuali tema. Šiemet kelių valymo programą sudaro 1059,5 mln. Lt., iš jų 26 % sudarys žiemos ir vasaros kelių priežiūros išlaidos, tačiau dažnai vairuotojai skundžiasi, kad Lietuvoje keliai labai prastos kokybės. Ar taip yra tik Lietuvoje? Pokalbis su jau beveik keturiasdešimt metų sunkvežimį vairuojančiu Antanu.
Kiek laiko vairuojate sunkvežimį?
Nuo 1976 m.
Turite patirties ir Lietuvoje, ir užsienyje…
Vieną savaitę būnu ir dirbu Lietuvoje, kitą – važiuoju į Švediją arba Norvegiją.
Kaip Norvegijoje ir Švedijoje prižiūrimi keliai? Ar geriau negu Lietuvoje?
Pas mus keliai valomi bet kaip ir nevisai taip, kaip turėtų būti… Jie duobėti, valomi ir prižiūrimi gana atmestinai. Ir Norvegijoje, ir Švedijoje pagrindiniai keliai prižiūrimi daug atsakingiau, tačiau svarbu paminėti tai, kad prisnigus, kelininkai pradeda darbuotis tik tada, kai baigia snigti, todėl sningant sąlygos dažnai būna labai prastos, ypač vairuojant sunkvežimį.
Ar užsienyje keliai taip pat barstomi smėliu arba druska?
Ne, šalyse, kuriose dirbu, keliuose pilami skysti chemikalai.
Anksčiau minėjote, kad pagrindiniai keliai Norvegijoje ir Švedijoje yra valomi, tačiau kaip prižiūrimi nuošalesni, tarkime, kalnų keliai?
Kai šalta, kalnų keliukai nėra valomi, tada ant ratų reikia dėti specialias grandines, jei ir su jomis per slidu, tenka kviestis techninę pagalbą. Jos darbuotojai nuvalo nepravažiuojamą kelio ruožą.
Ar esate dėl nevalytų, slidžių kelių papuolęs į kokią nors nemalonią situaciją?
Visai neseniai Norvegijoje sustojau paklausti kelio, tada kelias buvo pasidengęs ledu. Išlipau iš sunkvežimo, klausau pasakojimo, kaip nuvažiuoti į reikiamą vietą, staiga žiūriu, kad mano sunkvežimis slysdamas virsta į šoną, gerai, kad stulpas stovėjo, tai neapsivertė, atsirėmė į stulpą, teko palaukti kolegų, kad ištrauktų…