V. Mazuronis: Kategoriškai nepritariu bandymams išstumti Lietuvos vežėjus iš Europos rinkos

August 5, 2014 Naujienos

sleeper-cab

www.vezejugidas.lt

Prancūzija ir Belgija skelbia karą vilkikų vairuotojams iš Rytų Europos ir imasi
griežtų sankcijų uždrausdamos jiems miegoti transporto priemonių kabinose
kassavaitinio poilsio metu.

Komercinių vilkikų vairuotojų kassavaitinis poilsio laikas turi trukti ne mažiau nei
45 valandas. Prancūzija liepos viduryje priėmė įstatymų pataisas, numatančias, jog
už šio laikotarpio praleidimą transporto priemonėje vežėjas bus baudžiamas vienerių
metų laisvės atėmimo bausme ir 30.000 eurų bauda. Belgija už analogiško reikalavimo
nesilaikymą nuo liepos pradžios nustatė 18.000 eurų baudą.

„Šiomis protekcionistinėmis priemonėmis, prisidengiant vairuotojų gerovės apsauga,
siekiama vieno – išstumti Lietuvos ir kitų kaimyninių valstybių vežėjus iš rinkos.
Kategoriškai nepritariu tokiems būdams riboti konkurenciją ir trukdyti bendros
Europos rinkos plėtrai,“ – sakė Valentinas Mazuronis.

Pasipiktinimo banga vežėjų tarpe kilo, nes Vakarų Europos valstybės narės ėmėsi
griežčiau interpretuoti ES Parlamento ir Tarybos Reglamento 561/2006 taikymą, kuris
numato vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitą. Remiantis šiuo reglamentu
valstybėms narėms paliekama teisė pačioms nustatyti sankcijas už kassavaitinio
poilsio režimo nesilaikymą.

Pasak Europos Parlamento nario V. Mazuronio, tokių griežtų sankcijų kaip
Prancūzijoje ir Belgijoje nustatymas yra akivaizdžiai nukreiptas prieš mūsų vežėjus.

„Tokiai netoleruotinai praktikai turi būti užkirstas kelias. Turime sėsti prie
bendro stalo visi – valstybių narių, vežėjų ir vairuotojų atstovai bei rasti visiems
priimtiną sprendimą, kuris būtų aiškiai reglamentuotas Europos lygiu. Tačiau tie
sprendimai negali sunkinti sąlygų Lietuvos vežėjams, kurie ir taip gauna ženkliai
mažesnes pajamas už savo teikiamas paslaugas,“ – sakė Valentinas Mazuronis.