UAB „Pekotra“: nelegalus darbas ir klastojama techninė apžiūra?

February 20, 2012 Naujienos

Žydrė Dargužytė

Vezejugidas.lt redakciją pasiekė vieno iš UAB „Pekotra“ vairuotojų laiškas (aut. pastaba – jo tapatybė redakcijai žinoma, tačiau siekiant apsaugoti darbuotoją nuo darbdavio spaudimo, jo duomenų neviešiname). Laiške rašoma, kad įmonės direktorius Kęstutis Ceizaris verčia darbuotojus pažeisti darbo ir poilsio režimą, be to, atlikdamas savo transporto parko techninę apžiūrą imasi gudrybių – anot vairuotojo, vienas automobilis iš Vakarų Europos yra parsiunčiamas į Lietuvą ir yra parvežama krūva kitų automobilių numerių (jiems yra uždedami laikini numeriai), taigi kečiant tuos numerius, su vienu automobiliu yra atliekama techninė apžiūra visiems kitiems įmonės automobiliams.

„Pirmiausia noriu atkreipti dėmesį į tai, kad naudojant moralinį smurtą (grasinant atleisti iš darbo ir net padengti pervežimo išlaidas), esame verčiami dirbti didžiulius viršvalandžius ir pažeidinėti darbo ir poilsio režimą. Vidutiniškai tenka dirbti po 95-100 val. per 2 savaites. Kai kuriems vairuotojams, kurie sutinka pažeidinėti įstatymus, yra papildomai ir nelegaliai mokama po 200 eurų. Per parą vidutiniškai tenka vairuoti po 10-12 val. Jei krovimo ar iškrovimo metu tachografe paspaudi „plaktukus“ (tai rodo, kad vairuotojas dirba darbą, o ne poilsiauja, tai direktorius imasi visokių priemonių – nuo grasinimų atleisti iš darbo iki neišleidimo į darbą. Esame verčiami naudoti ir takias nelegalias priemones kaip magnetai ir vairuotojų kortelių ištraukinėjimas“, – rašo vienas iš UAB „Pekotra“ vairuotojų.

Susisiekę su UAB „Pekotra“ direktoriumi Kęstučiu Ceizariu, išgirstame jo paaiškinimą: „Buvo atėję Šiaulių transporto inspekcijos pareigūnai, paėmė reikiamus duomenis. Jie duos atsakymą. Aš sakau, kad čia vairuotojų bla bla bla“.

Pasiteiraujame įmonės vadovo, kodėl jie taip elgiasi, ar bando kompromituoti? „Ir dar daugiau – čia viskas ne be profesinės sąjungos indėlio. Atsisakėme duoti jiems paramą. Remdavome kas mėnesį po 1000 Lt, bet dabar nutraukėme paramą ir jie pradėjo taip elgtis. Rašo apie mus kur tik gali. Tai – taktinis manevras. Vairuotojų darbo laiko apskaitos viską parodys“, – dėsto K. Ceizaris.

Vairuotojas, atsiuntęs nusiskundimą direktoriaus veiksmais redakcijai, sako, kad jau kreipėsi į Šiaulių transporto inspekciją, bet „matyt, geri direktoriaus ryšiai daro savo, nes niekas nesikeičia“.

Pasak įmonės darbuotojų, esama ir kitokių problemų. Viena iš jų – suklastoti techninės apžiūros duomenys.

„Kadangi mūsų firmoje visi automobiliai yra vienos spalvos ir markės, tai direktorius tuo naudojasi. Vienas automobilis iš Vakarų Europos yra parsiunčiamas į Lietuvą ir yra parvežama krūva kitų automobilių numerių (jiems yra uždedami laikini numeriai). Kečiant tuos numerius, su vienu automobiliu yra atliekama techninė apžiūra visiems kitiems automobiliams. Visa tai atliekama, žinoma, ne be ten dirbančių darbuotojų pagalbos, galimai duodant jiems kyšius. Visa tai nesunku, patikrinti, pažiūrėjus vairuotojų ataskaitas ir patikrinus CMR: ten aiškiai matosi, kad tuo momentu kai buvo atliekama automobilio techninė apžiūra, jis sėkmingai riedėjo Europos keliais ir uždirbinėjo pinigus“, – apibendrina vairuotojas.

Kol kas vyksta tyrimas. Informuosime apie jo eigą tuomet, kai savo rezultatus pateiks Šiaulių transporto inspekcija.