www.vezejugidas.lt
Sparčiai gausėjančios technologijos kelia naujus iššūkius transporto priemonių tikrintojams. Nelikti techninės pažangos užnugaryje ragina ir ES direktyvos.
Jos pabrėžia naujus reikalavimus atskiroms sritims, kaip antai, sunkvežimių ir autobusų stabdžių patikrai, o taip pat automobilių elektroninių saugumo sistemų veiksnumo nustatymui.
Atskleisti ES reikalavimais grindžiamų naujų patikros aspektų niuansus Lietuvos techninės apžiūros įmonių atstovams padėjo Vokietijos FSD organizacijos specialistai.
Pasak seminarą Drezdene inicijavusios asociacijos „Transeksta” prezidento Antano Dadurkos, lietuvius priėmusieji FSD automobilininkų organizacijos vadovai pasidalijo sukaupta patikros patirtimi, supažindino su turima metodika ir vyraujančiomis technologijomis.
FSD organizacija, glaudžiau bendradarbiaujanti su Vokietijos TUV, „Deckra” ir kitomis šalyje veikiančiomis transporto priemonių techninės apžiūros įmonėmis, turi sukaupusi turtingiausią automobilių gamintojų techninių duomenų banką.
Panaudodami milžinišką techninės informacijos sankaupą, FSD specialistai kuria naujas patikros metodikas ir technologijas, kuriomis dalijasi su šalies techninės apžiūros įmonėmis. Už tai nuo kiekvieno patikrinto automobilio į FSD kasą grįžta po 1 eurą.
ES direktyva, reglamentuojanti sunkvežimių ir autobusų stabdžių patikrą reikalauja, kad šių sistemų veiksnumas būtų matuojamas esant pakrautai transporto priemonei.
„Vokietijos techninė apžiūra, kurios modelis labai artimas Lietuvoje įdiegtai TA sistemai, numato alternatyvios patikros galimybę, t.y. naudojant ašių pritraukėjus, imituojančius pakrautos transporto priemonės svorį”, – pastebi A.Dadurka.
Anot asociacijos prezidento, alternatyvioji patikra garantuotų operatyvų stabdžių matavimą ir neprailgintų bendros techninės apžiūros procedūros. Tiesa, dėl to techninės apžiūros centrams patikros linijose tektų įrengti ašių pritraukėjus ir kitas papildomas priemones.
„Tačiau jų įdiegimas – įprastas dalykas techninės apžiūros įmonėms, nuolat investuojančioms į naują įrangą”, – teigia A.Dadurka.
Transporto priemonių elektroninių saugumo priemonių patikrai FSD atstovai rekomenduoja naudoti PTI adaptorių, kurį sukūrė organizacijos specialistai.
„Tai labai patogus naudoti įrenginys. Prijungtas per ODB jungtį PTI adaptorius atskleidžia automobilyje įdiegtų elektroninių saugumo sistemų būklę, nustatydamas visus veikiančius ar „miegančius” daviklius, jutiklius ir kitus elektroninės sistemos elementus”, – sako bendrovės „Transporto studijos” direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Šaltinis: vta.lt