„Volvo Trucks” – pirmasis gamintojas, statyboms skirtuose sunkvežimiuose pritaikęs automatinę visų varančiųjų ratų „Automatic Traction Control” sistemą.
„Volvo” automatinę sukibimo kontrolės sistemą, kuri nuo šiol yra visų 4×4, 6×6 ir 8×6 konfigūracijos „Volvo FMX” sunkvežimių su varančiąja priekine ašimi standartinės įrangos sąraše, savo šarnyriniuose savivarčiuose jau naudoja „Volvo Construction Equipment”.
Sistemą sudaro programinė įranga ir ratų sukimosi greičio jutikliai. Galiniam ratui pradėjus slysti, galia automatiškai paskirstoma priekiniams ratams, todėl neprarandamas sukimo momentas ir greitis.
Kumštelinė mova vos per pusę sekundės įjungia priekinių ratų pavarą. Palyginti su įprastinėmis, sunkvežimių su pastovia visų ratų pavara, movomis, kumštelinė mova yra lengvesnė, ją sudaro mažiau judančių dalių.
Bekele važiuojantis vairuotojas gali ir mechaniškai užblokuoti priekinį bei galinį diferencialus. Priekinės ašies pavara leidžia išvengti sustojimų slidžiose kelio atkarpose, bet dažniausiai šios funkcijos reikia tik trumpą laiką.
Automatinė sukibimo kontrolės sistema, įsijungianti tik kritiniais atvejais, įprasto važiavimo metu priekinius ratus leidžia naudoti tik vairavimui. Taip garantuojamas geresnis manevringumas.
Be to, išvengiama papildomų degalų sąnaudų ir jėgos agregatų bei padangų nusidėvėjimo, kurį lemia pastoviai įjungta priekinių ratų pavara.
Automatinė sukibimo kontrolės sistema garantuoja optimalų varančiųjų ratų pavaros panaudojimą ir padeda tinkamai eksploatuoti sunkvežimį.
Šaltinis: vta.lt