Nesusipratimų ir konfrontacijų būtų mažiau, jei vairuotojai ir jos atstovaujančios profsąjungos ir jų darbdaviai vieni su kitais kalbėtų ir dirbtų įgyvendindami bendrus projektus. Prie tokios išvados prieita su asociacijos „Linava“ socialinių klausimų komiteto posėdyje dalyvavusiais Krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovais.
Susitikime dalyvavęs Krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ vicepirmininkas Vytautas Kašėta tikino, kad profsąjungos tikslas – artėti prie šakinio susitarimo ir minimalių standartų transporto sektoriuje susitarimo. „Pripažįstame, kad iki šiol bendradarbiavimas buvo nekoks – mes irgi norime, kad vairuotojai suprastų, kad darbdavys kuria darbas vietas“, – pasakojo vairuotojų profsąjungos atstovas.
Asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas teigė norįs, kad profsąjungų atstovais suprastų, jog vairuotojo profesija yra svarbi ir jų trūksta. „Mes siekiame, kad vairuotojų atsirastų kiek įmanoma daugiau. Dėl to šiek tiek liūdina informacija, kad mes norime mažai mokėti, dėl to samdome trečiųjų šalių vairuotojus, o ne lietuvius“, – tikino asociacijos prezidentas.
Krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Kondrackis dėstė, kad dalis vežėjų netgi nesislapsto teigdami, kad moka vairuotojams už darbą pagal kilometrus, t. y. vengia mokėti vairuotojams jiems teisėtai priklausantį darbo užmokestį. Tokiu būdu, anot jo, vairuotojai jaučia spaudimą ir stengiasi važiuoti kuo daugiau kilometrų, o atlyginimas už kilometrus neretai sumažinamas už per dideles kuro sąnaudas. Atsakydamas E. Mikėnas teigė, jog tokie dalykai iš tiesų netoleruotini ir Asociacija smerkia tokius atvejus. „Man nesuprantama, kaip darbdavys gali nemokėti. Juk darbdaviai teikia ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai. Jei taip iš tikrųjų atsitinka, kodėl vairuotojai kreipiasi į profsąjungas, o ne į Valstybinę darbo inspekciją?“ – teiravosi prezidentas, pridurdamas, kad ir vairuotojai neretai gudrauja, siekdami gauti didesnius – stengiasi ilgesnį laiką išbūti užsienyje. G. Kondrackis pripažino, kad ne visi vairuotojai yra sąžiningi
Šiuo klausimu kalbėjęs komiteto pirmininkas Artūras Rutkauskas priminė, kad atlyginimo už kilometrus sistema kilo iš pačių vairuotojų, nes taip jiems lengviau susiskaičiuoti atlyginimą. „Darbdavys gerą vairuotoją saugo kaip auksą. Kai vairuotojų trūksta, mes visą laiką su jais tariamės ir visą laiką randame sutarimą“, – teigė komiteto pirmininkas. Jis patikino, kad gerais vairuotojais jie suinteresuoti, kadangi aplaidus jų darbas atneša įmonei nuostolių, o neretai gali pastatyti ir visą įmonę į labai keblią finansinę padėtį.
V. Kašėta tikino, kad vairuotojai bijo ateiti pas darbdavį arba neina, nes netiki, kad ką nors išsiaiškins, todėl pasiūlė idėją tarpininkauti asociacijai (sukurti specialią grupę arba komitetą), jei panašių atvejų pasitaikytų tarp asociacijos narių.
Svarstyta, kad profesinės sąjungos galėtų rengti mokymus profesinės sąjungos nariams ir kitiems tolimųjų reisų vairuotojams apie pridėtinės vertės kūrimą tinkamai vykdant savo darbą ir vairuotojo svarbą transporto-logistikos sektoriuje. Be to, profsąjungų atstovai išreiškė norą kartu dalyvauti projekte populiarinant ir darant patrauklią vairuotojo profesiją.
Šaltinis: linava.lt
Foto: linava.lt