www.vezejugidas.lt
Kasmet siuntų rinka Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje auga maždaug trisdešimčia procentų. Atsižvelgdami į europines ir pasaulines tendencijas, Lietuvos startuoliai siunciu.lt, prieš pusmetį nusprendę optimizuoti smulkių siuntų užsakymo ir gabenimo procesus, šį rudenį ėmėsi dar sudėtingesnės užduoties – kainos skaičiavimo galimybę sistemoje išplėtė iki 3 europalečių, o siuntų užsakymo ir pristatymo geografija pasiekė JAV, Kanadą, Azijos šalis ir net Afrikos valstybes.
Platformos įkūrėjas Šarūnas Peikštenis pastebi, kad Lietuvos rinka imli siuntų gabenimo procesui – žmonės, siunčiantys smulkias siuntas ir nedidelius krovinius iki trijų europalečių, dažniausiai neturi laiko ieškoti geriausio pasiūlymo, bendrauti su keliais skirtingų įmonių, teikiančių tokias paslaugas, vadybininkais. Mūsų sukurta sistema iš esmės eliminuoja 90 proc. užsakovo darbo, kurį jis turėtų atlikti, jei bandytų išsiųsti siuntą tradiciniu būdu už jam priimtiną kainą. „Kai pamatėme, kad klientai domisi ir yra patenkinti mūsų sistema, pradėjome galvoti, kaip galėtume patobulinti paslaugą – supaprastinti užsakymą, padidinti galimybes. Šį rudenį buvo nuspręsta pridėti papildomą kategoriją, leidžiančią vežti dokumentus iki 0,5 kg. Norint išsiųsti dokumentus, nebereikia suvesti siuntos matmenų ir svorio“, – optimizavimo procesus siuntų rinkoje pristato Š. Peikštenis.
Kurjerių paslaugas teikiančios įmonės itin palankiai vertina e-sistemos siunciu.lt atsiradimą, akcentuodamos taupomą laiką ir klientų pinigus. „Užsakovui labai patogu, kad galima viską išsiaiškinti su vienu žmogumi, nebereikia bendrauti ir derėtis su 10 vežėjų. Iškart pateikiami keli variantai ir dažniausiai kliento pasirenkamas kainos atžvilgiu geriausias pasiūlymas. Laikas – pinigai, todėl nėra galimybės visą dieną ieškoti geriausių kainų ir geriausių partnerių. Be to, klientui nebereikia galvoti, ar tai patikima įmonė, ar ne, nes sistemoje dalyvauja tik gerą reputaciją turintys rinkos dalyviai“, – vertina patyręs siuntų rinkos ekspertas Evaldas Paimbrekis iš tarptautinės „3p logistics“ kompanijos.
Siuntų gabentojai pastebi, kad Lietuvos startuolių sukurta sistema gerokai palengvina ne tik užsakovų, bet ir vežėjų darbą. „Mes gauname jau susistemintus duomenis, kurie mums leidžia valdyti procesą. Mes žinome, iš kur ir kada paimti krovinuką, koks siuntos dydis ir svoris, tad tampa iškart aišku ir tai, kokio transporto reikės. Galime preciziškai planuoti mūsų vairuotojų –ekspeditorių darbą. Taip pat gauname informatyvų pranešimą, kam perduoti siuntą, o tai labai svarbu pristatant krovinius nuo durų iki durų“, – dėsto Erika Daublienė iš „DLW Lietuva“.
Š. Peikštenis primena, kad siunciu.lt sistemoje galima užsisakyti krovinį beveik iš visų pasaulio šalių, o netolimoje ateityje numatoma plėtra Balkanų rinkoje. „Šiuo metu dirbame taip, kad galėtume savo sistemą sujungti su partnerių sistemomis. Tuomet klientai realiu metu galės stebėti siuntos buvimo vietą. Taip pat pradėjome analizuoti kitas rinkas, kur galėtume pristatyti platformą. Domina plėtra Balkanų rinkose, nes ten, kaip logistai, turime ilgametę darbo patirtį, be to, rinka ten yra žymiai didesnė nei Lietuvoje“, – ambicingus planus dėsto Š. Peikštenis.
Bendrovės „Precizika Metal“ atstovas Martynas Daukšys džiaugiasi ambicingais lietuvių užmojais ir patikina, kad užsienyje tokių sistemų poreikis yra tikrai aktualus. „Tai galima paaiškinti paprastai – dabar vadybininkui, norinčiam išvežti mažą krovinį, reikia mažiau dirbti. Užtenka užpildyti užsakymą sistemoje ir gaunami bent penki pasiūlymai geresnėmis kainomis nei kreipiantis į vežėjus tiesiogiai“, – patirtimi dalijasi M. Daukšys. Jam pritaria kolega iš UAB „Vizgintos statyba“ – „išsirinkus paslaugos teikėją, užsakymai operatyviai patvirtinami ir pradedami vykdyti. Laiko ir pinigų taupymo sinergija veikiausiai aktuali daugeliui rinkos dalyvių ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje“.
„E-platforma patogu naudotis smulkioms įmonėms ar fiziniams asmenims, kurie turi ne daug krovinių. Tokiu atveju jiems iš esmės niekuo nebereikia rūpintis“, – evoliuciją siuntų rinkoje brėžia RABEN pardavimų vadovas Arnas Ūkeniekas.