Rusija pranešė pradėjusi nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą gabena „embargo“ produkciją, pareiškė Rusijos muitinės vadovas, pranešė agentūra „RIA Novosti“. Tuo metu automobilių srautas į Kaliningradą sulėtėjo apie septynis kartus.
„Per šią valstybę (Lietuvą – BNS) gabenama daug pseudoimporto krovinių su padirbtais atitikimo sertifikatais, ir šios šalies teritorija naudojama draudžiamos į Rusiją importuoti produkcijos gabenimo maršrutams pakeisti. Tai rimta priežastis, kad galima būtų labai pažvelgti į krovinių srautus iš šios šalies“, – žiniasklaidos atstovams sakė Andrejus Beljanovas.
Rusijos veterinarijos ir sanitarijos tarnyba („Rosselchoznadzor“) prieš dvi savaites paprašė Interpolo ir Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų reikalų generalinio direktorato duomenų apie kontrabanda į Rusiją gabenamus krovinius.
Anot A. Beljanovo, sprendžiant problemą, muitinė bendradarbiauja su „Rosselchoznadzor“.
„Mūsų tikslas nėra pagauti 20 ar 30 vilkikų. Mes siekiame, kad potencialūs pažeidėjai suvoktų bausmės neišvengiamumą“, – pabrėžė Rusijos muitinės vadovas.
Praėjusį savaitgalį automobiliams su lietuviškais registracijos numeriais, Lietuvos įmonių produkcija ar jų reeksportuojamais kroviniais Rusijos pasienyje imta taikyti sugriežtinta patikra. Oficialių pranešimų apie tai Lietuva iš Rusijos nėra gavusi.
Rugpjūčio pradžioje Rusija vieneriems metams uždraudė maisto ir žemės ūkio produktų importą iš Europos Sąjungos, JAV ir kitų Vakarų šalių, reaguodama į Vakarų sankcijas dėl numanomos paramos Ukrainos prorusiškiems separatistams bei Krymo aneksijos.
Į Karaliaučių leidžiama 7 kartus mažiau
Lietuviški automobiliai ir toliau negali patekti į Karaliaučiaus sritį. Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė, kad į ją per parą išvyksta maždaug 7 kartus mažiau lengvųjų automobilių nei anksčiau.
Pasak tarnybos, per parą – nuo pirmadienio 8 valandos ryto iki antradienio 8 valandos ryto – į Karaliaučių per Kybartų, Ramoniškių, Panemunės ir Nidos punktus išvyko 111 lengvųjų automobilių su lietuviškais numeriais, tačiau dalis jų, sužinoję, kiek reikės laukti, grįžo atgal.
„Tokių automobilių yra maždaug iki 20. Jie pravažiavo mūsų punktus, bet sužinoję, kiek reikės laukti, apsisuko ir grįžo į Lietuvą“, – BNS sakė VSAT Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis.
Pasak tarnybos, kai Rusija netaikė nuodugnios patikros, į Karaliaučių per parą įvažiuodavo vidutiniškai 700 automobilių.
Tuo metu iš Karaliaučiaus srities į Lietuvą per pastarąją parą grįžo 62 automobiliai su lietuviškais numeriais. Anksčiau jų būdavo maždaug 650.
Vilkikų su lietuviškais numeriais per pastarąją parą į Karaliaučiaus sritį išvyko 13, o atvyko 10, o su rusiškais numeriais – atitinkamai 228 ir 268.
Anot pranešimo, kai kurie Karaliaučiaus srityje dirbantys žmonės pasienyje palieka automobilius ir pėsčiomis kerta sieną.
„Linava“: nurodyta tikrinti lietuviškus krovinius ir transportą
Tuo metu Lietuvos vežėjai antradienį toliau užlaikomi Rusijos pasienyje bei vidinėse muitinėse, teigia vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas. Pasak Algimanto Kondrusevičiaus, daugumai Lietuvos vežėjų Rusijos vidaus muitinėse taikoma nuodugni patikra.
„Įvažiuoti iš tikrųjų ir toliau sunku. Žodis „sulėtėjęs“ – čia švelniai pasakyta“, – BNS sakė A. Kondrusevičius.
Pasak jo, daugelis krovinių tikrinami nuodugniai – iškraunamas visas krovinys ir paimami jo pavyzdžiai.
„Vidinėse muitinėse negaliu sakyti, kad visiems, bet daugeliui siuntėjų ir vežėjų iš Lietuvos, net jeigu kur nors dokumentuose paminima Lietuva, yra atliekamas pilnas patikrinimas“, – aiškino „Linavos“ vadovas.
Asociacija pranešė, kad pirmadienį vakare išplatintas vidinis Rusijos muitinės dokumentas, kuriame nurodoma transporto priemones bei krovinius iš Lietuvos tikrinti pagal sugriežtintą tvarką. Pasak „Linavos“, tai yra laikina priemonė, tačiau konkretūs terminai nenurodomi.
Šaltinis: lrt.lt