www.vezejugidas.lt
Antradienį Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius dalyvavo renginyje „Sujunkime Europą“, skirtame „Rail Baltica“ ruožo nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Mockavos geležinkelio stoties esamos europinės vėžės rekonstrukcijos darbų pradžiai paminėti.
Premjeras džiaugėsi, jog vienas svarbiausių paskutinių dešimtmečių infrastruktūros projektas „Rail Baltica” įsivažiuoja. „Projektas itin reikšmingas geopolitiškai. Įgyvendinę visą projektą sumažinsime atskirtį nuo didžiosios dalies Europos Sąjungos geležinkelių tinklo, galėsime sėkmingai susieti Rytų ir Vakarų, Azijos ir Europos krovinių srautus, sudarysime galimybę komfortabiliau keliauti traukiniais Lietuvos ir kitų šalių gyventojams. Ruožo Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Mockava rekonstrukcija yra pirmas tiesioginis sąlytis su mūsų kaimynės Lenkijos geležinkelių infrastruktūra“, – sako Vyriausybės vadovas A. Butkevičius.
Dar 2007 metais buvo pasirašytas tarpusavio supratimo memorandumas dėl sienos kirtimo taško, apibrėžtas Lenkijos ir Lietuvos tarpvalstybinis ruožas: Suvalkai–valstybių siena–Marijampolė. Bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ buvo pavesta įgyvendinti projektą „Rail Baltica“. Tikimasi, kad iki 2015 metų pabaigos europine vėže pasieksime Kauną, kur bus vystomas viešasis logistikos centras ir statomas intermodalinis terminalas.
Pasak premjero, „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas turės didelę reikšmę Lietuvos ekonomikos ir atskirų regionų spartesniam vystymuisi. Šalia „Rail Baltica“ trasos aktyvios savivaldybės, privačios įmonės ir „Lietuvos geležinkeliai“ jau dabar planuoja steigti ir plėtoti laisvąsias ekonomines zonas, intermodalinius terminalus, plėsti esamą gamybinę bazę. Taip atsiras ir papildomos darbo vietos, galimybė išnaudoti vietinius gamybos pajėgumus ir resursus, o tai lems ir papildomus mokesčius į šalies ir savivaldybių biudžetus.