Pradedami Kauno viešojo logistikos centro intermodalinio terminalo rangos darbai

May 27, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Gegužės 23 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir viešąjį konkursą laimėjusios UAB „Fegda“ generalinis direktorius Žydrius Baublys pasirašė Kauno viešojo logistikos centro (toliau – Kauno VLC) intermodalinio terminalo rangos darbų sutartį. Darbus UAB „Fegda“ įsipareigojo atlikti per 14 mėnesių, jų vertė apie 81 mln. Lt. Projektas iš dalies yra finansuojamas ES Sanglaudos fondo lėšomis.

Pasak susisiekimo viceministro Sauliaus Girdausko, „Kauno viešojo logistikos centro intermodalinis terminalas taps ir europinės vežės geležinkelio „Rail Baltica“ stotele, o tai padės išplėsti krovinių pervežimo potencialą“. Jo nuomone, ekonominė projekto nauda akivaizdi – tiek Lietuvai konkurencingumo atžvilgiu, tiek Kauno miestui ir regionui dėl būsimų darbo vietų ir surenkamų papildomų mokesčių.
Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, logistikos centrų steigimas yra ypatingai svarbus šalies ekonomikos plėtrai ir transporto sektoriaus vystymuisi. „Statomi viešieji logistikos centrai, „Rail Baltica“ bei kiti infrastruktūros modernizavimo projektai leis įgyti konkurencinį pranašumą tarp kaimyninių valstybių“, – sakė S. Dailydka.
Kauno VLC intermodalinis terminalas bus statomas Palemono kelyne, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona.
Pagal pasirašomą sutartį numatyta pastatyti ne tik patį terminalą su atitinkamomis saugojimo aikštelėmis, 1520 mm ir 1435 mm pločio geležinkelio krovos ir privažiuojamaisiais keliais, konteineriniu kranu, muitinės ir administracinėmis patalpomis, bet ir rekonstruoti esamą kelią nuo automagistralės iki pat būsimo terminalo. Dėl šios priežasties įgyvendinant projektą partnerių teisėmis dalyvauja ir Kauno miesto savivaldybė bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Planuojama, kad pastatytas terminalas tarnaus ne tik VLC poreikiams, bet ir kaip galutinis pirmu etapu planuojamos nutiesti europinės (1435 mm pločio) geležinkelio vėžės taškas. Konteineriuose iš Pietų ir Vakarų Europos atvykstantys ir terminale perkrauti kroviniai galės toliau judėti Šiaurės ir Rytų link. Tam tikslui bus įrengti keturi geležinkelio krovos keliai (po du skirtingų pločių vėžių), vienas 40 t. keliamosios galios ožinis konteinerinis kranas bei sandėliavimo aikštelė, talpinsianti iki 1000 sąlyginių konteinerių (TEU).
Šaltinis: sumin.lt