Pasiektas degalų taupumo rekordas

July 13, 2015 Automobiliai - naujienų portalas

Per 25 dienas įveikę daugiau nei 13 498 km 24 besiribojančių ES šalių keliais, bendrovės „Honda” atstovai pasiekė naują „Gineso” pasaulio vidutinių degalų sąnaudų rekordą – 2,82 litro 100 km.

„Civic Tourer” automobilį su 1,6 l i-DTEC varikliu visą kelionę pakaitomis vairavo du „Honda” Europos mokslinių tyrimų ir plėtros komandos nariai Fergalas McGrathas ir Julianas Warrenas, ketindami atskleisti įspūdingą „Tourer” taupumą realiomis sąlygomis.

Įspūdingas kelionės atstumas, prilygstantis nuotoliui nuo komandos narių namų Jungtinėje Karalystėje iki Australijos, įveiktas vos devynis kartus sustojant įsipilti degalų. Neįtikėtina: vieno bako pakako vidutiniškai 1500 km, o per visą kelionę degalams išleista vos 645 eurai*.

Komanda į ilgą kelionę, kurios maršrutas laikrodžio rodyklės kryptimi vingiavo per žemyną, leidosi birželio 1 d., pirmadienį, iš Alsto miesto Belgijoje. Birželio 25 d., ketvirtadienį, komanda grįžo į starto vietą, užfiksavusi neįtikėtinus degalų taupymo rodiklius, kurie daugiau nei 25 proc. geresni už oficialiai nurodomas 3,8 l 100 km „Tourer” degalų sąnaudas.

Oficialus „Gineso” pasaulio rekordo pavadinimas yra „Mažiausios degalų sąnaudos kelionėje per visas 24 besiribojančias ES šalis”. Visos kelionės degalų sąnaudos matuojamos litrais 100 km ir vienu galonu degalų nuvažiuotomis myliomis.

Pagal taisykles, visos kelionės metu automobiliu privalo važiuoti tie patys du vairuotojai, todėl F.McGrathas ir J.Warrenas, jau 18 metų kartu besidarbuojantys „Honda” Jungtinės Karalystės mokslinių tyrimų ir plėtros padalinyje, kiekvieną dieną turėjo nuvažiuoti vidutiniškai po 600 km, užtrukdami apie 7,5 valandos.

Pagal išsamius ir griežtus reikalavimus, siekiant „Gineso” pasaulio rekordo automobiliu turi būti kirstos visos 24 nurodytos šalys renkant įrodymus: degalų sąnaudų ir nuvažiuoto atstumo žurnalą, GPS duomenis, vaizdo įrašus, nuotraukas ir nepriklausomų liudininkų parašus.

Kad būtų galima tiksliai stebėti maršrutą, kelionės trukmę ir nuvažiuotą atstumą, rekordą pasiekusiame automobilyje buvo įrengtas sekimo prietaisas, kurį pateikė automobilių parko telematikos ir pavogtų automobilių paieškos ekspertė bendrovė TRACKER, priklausanti „Tantalum Corporation”.

Taisyklėse numatoma, kad automobilis, kuriuo siekiama rekordo, turi būti visais atžvilgiais standartinis modelis, be jokių pranašumą teikiančių pakeitimų. Taip siekiama sudaryti tikroviškas važiavimo sąlygas. Ar šis reikalavimas įvykdytas, pradedant ir baigus bandymą vertino nepriklausomi ekspertai.

Degalai buvo pilami įprastinėse degalinėse, kaskart pripilant pilną baką, kad nebūtų bandoma mažinti svorį. Be to, siekiant atkartoti įprastinio naudotojo patirtį, padangos buvo pripūstos rekomenduojamu slėgiu, o ratų geometrija sureguliuota pagal gamyklines specifikacijas.

Abu komandos nariai – ne profesionalūs vairuotojai, o mėgėjai, pasiryžę parodyti, kad kiekvienas gali pasiekti tokį taupumą, jeigu tik taiko paprastą, tačiau labai veiksmingą, vairavimo techniką.

Vairuotojai kruopščiai ir protingai planavo maršrutą, važiavo sklandžiai ir nuosekliai, staiga nedidindami greičio ir nestabdydami, stengėsi iš anksto numatyti būsimas kelio sąlygas, nevežė jokio nereikalingo krovinio ir rūpinosi, kad automobilis būtų nuolat tinkamai prižiūrimas. Visos kelionės metu važiuota neviršijant leistino greičio ir atsižvelgiant į eismo sąlygas.

Šaltinis: vta.lt