Panevėžio regione vežėjai aptarė asociacijos veiklą

March 22, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Kovo 21 d. Aukštaitijos vežėjai aktyviai rinkosi į regioninį susirinkimą Panevėžyje, kur užsiregistravo 32 asociacijos nariai. Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius įteikė susirinkusiems transporto įmonių vadovams asociacijos narių pažymėjimus ir palinkėjo sėkmingai plėtoti verslą.

Aptartos ir pačios aktualiausios problemos. Skausmingiausia šiandien problema yra Lietuvos – Baltarusijos pasienyje susiformavę eilės. Nors veikia keturi tarptautiniai pasienio kontrolės punktai, kurių pralaidumai viršija projektinius, eilės toliau auga. Pasak A. Kondrusevičiaus, periodiškai organizuotos išvykos į pasienio postus, sistemingai nagrinėtos pasienio postų pralaidumo didinimo galimybės. Stebėtos krovininių transporto priemonių pasienyje eilės, analizuotos susidarymo priežastys. Dalyvauta susitikimuose ir posėdžiuose su kompetentingų institucijų atstovais, atsakingais už posto infrastruktūros gerinimą. „Šių susitikimų metu muitinės pareigūnai pažymėjo, jog padaugėjo į ES bei Kaliningradą vežamų krovinių srautas, kuris sudaro 40 proc. bendro aptarnaujamų vilkikų skaičiaus. Tokiems kroviniams įforminti prireikia daugiau laiko bei esama posto infrastruktūra šiam srautui yra visiškai nepritaikyta“, – pažymėjo A. Kondrusevičius.

Asociacijos “Linava” viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius kalbėjo apie skundų, kuriuos vežėjai teikia valstybinėms institucijoms žalą.

Asociacija pasiekė, kad būtų patvirtintas finansavimas pasienio punktų plėtros programai, kuriai Vyriausybė skyrė 170 mln. Lt.

Su Vyriausybe sutarta, jog būtina didinti pasienio kontrolės punktų pralaidumą, plėsti muitinės postų infrastruktūrą bei diegti modernias kontrolės priemones. Taip pat sutarta atidaryti krovininiam transportui naujus Adutiškio, Eišiškių ir Tverečiaus perėjimo punktus vykstantiems krovininiams automobiliams be krovinio.

Kalbėta dėl Lietuvos vežėjų problemų Bendros trijų valstybių (Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano) Muitų sąjungos teritorijojeNuo 2011 m. liepos 1-osios Rusija, Kazachstanas ir Baltarusija palaipsniui panaikino muitinės kontrolės postus ties vidinėmis šių Muitų sąjungos valstybių sienomis, o gabenamiems kroviniams kontrolė atliekama tik vieną kartą prie išorinių sienų. Panaikinta muitinės kontrolė paspartino krovinių gabenimą ir palengvino prekių importo procedūrų įforminimą. Vežėjai greičiau ir efektyviau gabena prekes, sutaupo ir laiko, ir finansinių išlaidų. Tačiau Lietuvos vežėjams draudžiama gabenti krovinius su trečių šalių leidimais iš vienos Muitų Sąjungos šalies į kitą, pvz. iš Baltarusijos į Rusiją. Pastaruosius gabenimus šių šalių pareigūnai įvardija kaip vidinius arba kabotažinius vežimus. Nors tarpvalstybinės sutartys reglamentuoja, kad vienos susitariančios šalies vežėjams draudžiama vežioti tik krovinius tik tarp dviejų punktų, esančių kitos Susitariančios šalies teritorijoje. Asociacija paprašė Susisiekimo ministerijos kreiptis į Bendros trijų valstybių (Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano) Muitų sąjungos kompetetingas institucijas siekiant išspręsti minėtą klausimą.

Susirinkime asociacijos generalinis sekretorius Ričardas Malkus pristatė pagrindines asociacijos veiklas ir būsimų darbų gaires, aptarė biudžetą.

Asociacijos viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius pristatė bendrus projektus, kuriuose vežėjai turi galimybę įsigyti pigesnių degalų ir draudimo paslaugų. Taip pat aptarė susiklosčiusią ydingą praktiką kai vežėjai skundžia savo asociaciją įvairioms valstybinėms institucijoms.

Šaltinis: linava.lt