www.vezejugidas.lt
Sostinės savivaldybė perspėja, kad netrukus gali kilti viešojo transporto bilietų kainos.
Esą 2009-aisiais keturis kartus padidinus pridėtinės vertės mokestį, transporto įmonių skolos išaugo dešimtis kartų.
Sostinės vežėjai sako: viešojo transporto maršrutų skaičius ir toliau mažės, autobusai ir troleibusai vis rečiau išvažiuos į gatves. Esą tenka rinktis – bloginti paslaugą ar branginti bilietus.
Teigiama, kad viešojo transporto įmonėms didžiausias smūgis suduotas prieš kelerius metus padidinus pridėtinės vertės mokestį.
2009-aisias PVM tarifas nuo 5 proc. didėjo iki 19 proc., tų pačių metų rudenį – dar dviem procentais.
Skaičiuojama, kad per kelerius metus daugiausiai pajamų dėl to neteko sostinės vežėjai – beveik 70 mln. litų, Kaunas – apie 30 mln. litų, Klaipėda – pusė tiek.
„Padidinus PVM, pirmiausiai dauguma įmonių turėjo padidinti kainas. Tokiu būdu paslauga tapo mažiau prieinama. Antra – pačios įmonės tapo skolininkėmis ir turi didžiulius įsiskolinimus Mokesčių inspekcijai, už kuriuos mokami delspinigiai, tad įmonių veikla yra paralyžiuojama“, – teigė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
„Lengvatos panaikintos jau seniai, ir, kaip rodo atliktos studijos, lengvatos nėra naudingos nei vartotojui, nei paslaugos tiekėjui, nes dažnai tą skirtumą pasiima tarpininkai ar prekybininkai“, – tvirtina Premjeras Andrius Kubilius.
Vyriausybei nenusileidžiant, viešojo transporto įmonių vadovai su viltimi laukia Seimo sprendimų. Parlamentarai jau antradienį turėtų svarstyti PVM lengvatų pakeitimus, taip pat ir viešajam transportui.
„Jei PVM būtų 9 proc., mokėtume į valstybės biudžetą apie 2 mln. litų. Mums atsilaisvintų apie 18 mln. litų apyvartinių lėšų. Savivaldybė galėtų sutaupyti 9 mln. litų. Šios lėšos galėtų būti nukreiptos į paslaugos gerinimą, parkų atnaujinimą“, – kalbėjo Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
„Mes negalime tvarkyti savo ūkio, atnaujinti technikos. Bankai žiūri kitaip, mums sunkiau skolintis. Vienas tas sprendimas labai blogai atsiliepė“, – sakė „Klaipėdos autobusų parko“ generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.
Ekspertai skaičiuoja, kad negrąžinus PVM lengvatos, viešojo transporto įmonės lengviau atsikvėptų, tik jei bent penktadaliu didėtų bilietų kainos. Sostinėje bilietėlis kainuotų nebe du, o pustrečio lito.
Šaltinis: lrt.lt