Naujos baudos Rusijoje gąsdina Lietuvos vežėjus

May 14, 2012 Automobiliai - naujienų portalas

Žydrė Dargužytė

Nuo 2012 m. gegužės 4 d. įsigaliojo Rusijos Federacijos Administracinio kodekso  pakeitimai, kurie smarkiai sugriežtina užsienio vežėjų atsakomybę už tarptautinius krovinio  pervežimus į/iš Rusijos be specialių trišalių leidimų. Rusija reikalauja,  kad iš Lietuvos terminalų išvežamoms prekėms vietoj dvišalių leidimų būtų naudojami  trišaliai leidimai.

Už neva netinkamą leidimų panaudojimą numatytos didelės baudos: vairuotojui nuo 4 iki 5 tūkst.  Rusijos rublių (nuo 350 iki apie 440 litų), įmonėms nuo 400 iki 500 tūkst. rublių  (nuo 35000 iki apie 44000 litų). Vežėjai tikina, kad ypač smulkioms ir vidutinėms  įmonėms tokios baudos pražūtingos.

Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius kreipėsi į  Ministrą pirmininką Andrių Kubilių bei kitas vežėjus atstovaujančias institucijas, išdėstydamas vangiai sprendžiamas problemas, kylančias mūsų šalies vežėjams Rusijos rinkose.

„Dar kovo mėnesį susitikime su Susisiekimo viceministru Rimvydu Vaštaku  mes smulkių vežėjų atstovai (p. Nijolė Uinskienė ir Sigitas Česnavičius) klausėme Susisiekimo  ministerijos atstovo, kas yra daroma, kad įsigaliojus aukščiau minėtiems įstatymams,  nenutrūktų vežėjų darbas su
Rusija. Viceministras mums davė pasiūlymą, kad vežėjams iš esmės reikėtų orientuotis  į krovinių pervežimus Vakarų kryptimi.
Nejaugi ponas R. Vaštakas nežino, kad daugelis mažų  įmonių neturi tokio pasirinkimo, nes dėl senesnių transporto priemonių parko bei apyvartinių lėšų  trūkumo yra priverstos važiuoti tik į Rytų šalis.  Todėl viceministrui patarėme, kad galimai reikia eiti Estijos (pasitarus su jais) pramintu  keliu ir sutikti naudotis Rusijos pasiūlytais terminaliniais leidimais. Paklausus, koks kiekis jų bus  gautas ir kaip pasiskirstys kitų leidimų gavimo kiekiai (dvišalių, trišalių),  net preliminaraus atsakymo, galima sakyti, negavome.  Tai vienareikšmiai parodo, kad rimtai į šią problemą nebuvo žiūrima“, – įsitikinęs S. Česnavičius.

Pasak vežėjų, mažos įmonės negali dirbti Vakaruose ir dėl to, kad Susisiekimo ministerija nesuteikia jiems galimybių įsigyti ETMK (Europos transporto ministrų konferencijos)  leidimų, kurie suteikia teisę vykdyti įvairius pervežimus (trišalius iš įvairių kitų šalių,
tiesioginius iš Italijos į Rusiją ir t.t.).

Gegužės 9 d., trečiadienį, „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius  ir viceprezidentas Mindaugas Grigelis susitiko su susisiekimo viceministru Arūnu Štaru. Viceministras aptarė jo vadovaujamos derybinės grupės vizito Maskvoje metu  suformuluotų susitarimų su Rusijos Transporto ministerija įgyvendinimą.

Taip pat svarstyta kaip spręsti Lietuvos vežėjams Rusijoje kylančias problemas  dėl trišalių leidimų naudojimo ir sutarti dėl vieningų vežimo rūšies nustatymo kriterijų.  Aptartos ir alternatyvios šio klausimo sprendimo galimybės. Nepaisant to, kad derybos vyksta,
kol kas jokių realių Rusijos veiksmų, lengvinančių Lietuvos vežėjų gyvenimą, nėra.