www.vezejugidas.lt
Naujasis „Volvo FM“ užtikrina naują vairavimo ir valdomumo lygį, o našumą perkelia į aukštesnę dimensiją. Geresnę vairavimo patirtį lemia moderni vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering“ ir daugelis važiuoklės patobulinimų, o sunkvežimyje įdiegtos naujos technologijos ir siūlomos paslaugos leidžia padidinti transporto įmonių efektyvumą ir sumažinti veiklos kaštus.
„Vairuotojui užtikriname puikią vairavimo patirtį, o vežėjas įvertins ilgą sunkvežimio darbinės būsenos laiką ir mažas išlaidas degalams“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Claesas Nilssonas.
Dinaminio vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering“, patobulintos priekinė ir galinė pakabos, nauji variklio tvirtinimo taškai užtikrina išskirtines naujojo FM valdomumo savybes. Be to, „Volvo Trucks“ važiuoklių ekspertai daug dėmesio skyrė sunkvežimio svorio mažinimui.
„Ryškus svorio sumažinimas visose „Volvo FM“ versijose padidino sunkvežimio patrauklumą segmentuose, kuriuose svoris turi reikšmės – gabenant skystus ar birius krovinius, kai vežėjas pageidauja lengvesnio, puikiai valdomo sunkvežimio“, – paaiškina C. Nilssonas.
Išskirtinė vairavimo sistema
„Volvo Dynamic Steering“ sistemą sudaro prie vairo mechanizmo veleno prijungtas elektros variklis ir hidraulinis vairo stiprintuvas. Tai suteikia nemažai privalumų:
- Sunkvežimiui važiuojant nedideliu greičiu, vairuotojas gali vairuoti neįtempęs pečių ir rankų raumenų. „Volvo Dynamic Steering“ automatiškai centruoja vairaratį važiuojant atbuline eiga.
- Sistema įvertina kelio nuolydžio ar šoninio vėjo poveikį sunkvežimiui ir automatiškai jį neutralizuoja, todėl vairuotojas gali važiuoti tiesiai, nesukinėdamas vairo norint suvaldyti judėjimą į šoną.
- Tikslus valdymas reiškia padidėjusį kryptinį stabilumą, todėl vairuotojas gali vairuoti neįsitempęs ir užtikrintai valdyti sunkvežimį važiuodamas bet kokiu greičiu.
- Beveik nereikia sukinėti vairaračio koreguojant kryptį dėl kelio nelygumų.
Trys vairuojamosios ašys
Naujų funkcijų sąrašą papildo ir trys vairuojamosios ašys – viena priekinė ir dvi galinės ašys 8×2 konfigūracijos sunkvežimyje su galiniu triašiu vežimėliu arba dvejomis priekinėmis ir viena galine ašimis 8×2 konfigūracijos FM su dviem priekinėmis ašimis.
„Posūkio spindulys yra daug mažesnis, o vairuojamųjų ašių padangos dyla daug lėčiau. Tai itin patogu vietose, kur yra ribotas manevravimo plotas, pvz., iš žemės ūkių surenkant produkciją“, – sako „Volvo Trucks“ važiuoklių ekspertas Peteris Frleta.
„A-Ride“ pakabos sistemą dabar galima rinktis tiek su diskiniais, tiek su būgniniais stabdžiais.
„I-See“ taupo degalus
„Volvo Trucks“ pristato naują technologiją ir paslaugą, mažinančią vežėjų išlaidas degalams. Į „Volvo FM“ diegiama naujausia „I-See“ sistemos, veikiančios sąveikoje su pavarų dėže „I-Shift“, versija.
„I-See“ daugiausia skirta tolimiesiems pervežimams ir gali sutaupyti iki penkių procentų degalų. Informacija apie kelių topografiją važiuojančiam sunkvežimiui atsiunčiama nuotoliniu būdu iš centrinio serverio.
„Įdiegus naujausią versiją, galima iš anksto atsisiųsti topografinę informaciją iš kitų transporto priemonių. Tai reiškia, kad „I-See“ nauda pasireikš jau pirmą kartą važiuojant tam tikru keliu“, – sako „I-See“ projekto vadovas Andersas Erikssonas.
Naudojant topografinius duomenis, gautus važiavimo metu ar atsisiųstus nuotoliniu būdu, pavarų perjungimas, važiavimo greitis ir pagalbinių stabdžių veikimas reguliuojami automatiškai, kai sunkvežimis vėl važiuoja tuo pačiu maršrutu.
Degalų taupymo paslaugos
Kiti „Volvo“ degalus taupyti padedantys sprendimai: informacinės transporto sistemos „Dynafleet“ paketas „Fuel & Environment“, „Fuel Advice“ paslauga ir efektyvaus vairavimo mokymas vairuotojams.
„Daug kas priklauso nuo vairavimo stiliaus ir maršruto planavimo. Kad ir kokia būtų vairuotojo patirtis, visuomet atsiras sričių, kurias sustiprinus transporto įmonės gali gauti daugiau pelno“, – teigia Jarkko Aine, atsakingas už vairuotojų mokymus ir „Fuel Advice“ paslaugą.
Maksimalus darbingosios būsenos laikas
Aukščiausios klasės kokybė yra „Volvo“ skiriamasis ženklas – naujas „Volvo FM“ sėkmingai įveikė bandymų ir patikros programas, kurių metu imituojama reali sunkvežimio darbo aplinka.
Dėl sunkvežimių kokybės ir telematinės sąsajos, kuri leidžia stebėti tam tikrų pagrindinių komponentų nusidėvėjimą ir būklę, „Volvo Trucks“ vežėjams gali pasiūlyti Auksinę serviso sutartį, užtikrinančią maksimalios darbingosios būsenos garantiją.
„Serviso centro darbuotojai kompiuteryje gali stebėti realų įvairių komponentų nusidėvėjimo lygį. Todėl servisas gali iš anksto susisiekti su vežėju ir suplanuoti techninę priežiūrą patogiausiu metu“, – paaiškina „Volvo Trucks“ techninės priežiūros skyriaus direktorius Christianas Gustavssonas.
„Euro 6“ variklių gama
Kartu su naujuoju „Volvo FM“ pristatyta 11 ir 13 litrų darbo tūrio variklių gama. Visi varikliai atitinka būsimus „Euro 6“ emisijos reikalavimus, kurie įsigalios 2014 m. pradžioje. D13 serijos variklių galia sieks 420–500 AG, D11 – 330–450 AG.
„Patobulinome atrankinės katalizės redukcijos (SCR) technologiją. Naujieji „Euro 6“ varikliai pasižymi puikiomis charakteristikomis ir degalų energijos panaudojimo efektyvumu“, – sako „Volvo Trucks“ variklių vystymo vadovė Astrida Drewsen.
Serijinė naujojo FM gamyba Europoje bus pradėta 2013 m. rugsėjį.

