Nacionalinio verslo konfederacija: dėl „Linavos“ finansinių problemų kreipėmės į Seimo Antikorupcijos komisiją (PAPILDYTA)

May 18, 2012 Naujienos

Žydrė Dargužytė

Lietuvos nacionalinio verslo konfederacija kartu su Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacija vakar, gegužės 17 d., dėl „Linavos“ finansinių problemų suorganizavo susitikimą su Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininku Ligitu Kernagiu, kurio prašė pradėti tyrimą, kad būtų išsiaiškinta, kokia reali finansinė situacija yra „Linavoje“ ir ką daryti, kad nesustotų smulkus ir vidutinis transporto verslas mūsų šalyje.

Minėtos komisijos pirmininkui buvo įteiktas raštas, kuriame prašoma objektyvaus tyrimo ir patarimo, ką asociacijos vadovybei reiktų daryti, kad nesustotų smulkiųjų vežėjų verslas. Nacionalinio verslo konfederacija kartu su smulkiaisiais ir vidutiniais vežėjais konstatuoja, kad „Linava“ yra „paskendusi“ konfliktų liūne ir jai nelieka laiko konstruktyviam darbui.

„Linavoje“ labai trūksta viešumo, todėl vežėjai nesupranta, kas turėtų atsakyti už susidariusią situaciją“, – rašoma minėtame rašte Antikorupcijos komisijai.

Esama padėtis transporto versle vežėjams kelia rūpestį: nėra trišalių leidimų, nesprendžiami draudimo klausimai, padidinti kelių mokesčiai, itin didelės TIR knygelių kainos (didžiausios Baltijos šalyse).

Rašte L. Kernagiui taip pat primenama, kad Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacija dar 2010 m. kreipėsi į „Linavos“ vadovybę, prašydama skubiai spręsti iškilusias finansines problemas, deja, anot vežėjų, iki šiol nelabai kas pasikeitė – „informacija ir toliau slepiama nuo eilinių narių“.

„Kas gali paneigti, kad vadovybė ir toliau vilkina laiką ir sąmoningai delsia bendradarbiauti su mumis, norėdama nuslėpti kai kuriuos dokumentus“, – taip dar kartą į asociacijos vadovybę smulkių ir vidutinių vežėjų vardu kreipėsi Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius.

Dar 2010 m. balandį smulkūs ir vidutiniai vežėjai pranešė, kad negavę atitinkamos finansinės informacijos, pasilieka teisę kreiptis į institucijas. „Įdomu, kodėl asociacijos vadovybę taip papiktino 35 vežėjų raštas Antikorupcijos komisijai? Džiaugiamės, kad prie mūsų prisijungė Nacionalinio verslo konfederacija ir Smulkių bei vidutinių vežėjų asociacija“,- sako vienas iš raštą pasirašiusių asmenų.

Lietuvos nacionalinio verslo konfederacijos generalinė direktorė Nijolė Uinskienė vezejugidas.lt patvirtina, kad smulkūs ir vidutiniai vežėjai balansuoja ant išlikimo ribos. „Valstybė įsipareigoja prieš IRU sistemą, suteikdama TIR knygelių prekybą „Linavai“, tad turi būti ir  valstybinė jos veiklos priežiūra. Dabar, kai to nėra, „Linava“ susikuria savo taisykles ir, mano nuomone, visai negina smulkių ir vidutinių vežėjų. Be to, asociacija labai brangiai parduoda TIR knygeles. Gal gana vežėjams dengti asociacijos vadovybės finansų švaistymus, mokant brangiai už TIR‘us? Gal tada reikia galvoti būdą, kad TIR knygeles galėtų parduoti ne tik asociacija „Linava“? Gal tai galėtų daryti Valstybinė kelių transporto inspekcija?“ – klausia N. Uinskienė.

Vežėjus, pasirašiusius raštą Antikorupcijos komisijai, papiktino tai, kad Tarptautinės vežėjų sąjungos IRU generalinis sekretorius Martin Marmy atsiuntė raštą, patvirtinantį, kad asociacija neva „tinkamai laikosi IRU taisyklių ir nuostatų. <…> Todėl galiu patvirtinti, kad IRU pilnai pasitiki „Linavos“ vadovybe“.

„Kaip IRU atstovai gali taip kalbėti, žinodami, kad „Linava“ buvo vežėjų sąjungai taip įsiskolinusi, kad turėjo paimti 3 milijonų litų paskolą, už kurią Lietuvos vežėjai, to nenorėdami, privalo mokėti 18 proc. metinių palūkanų. Kodėl rašte nekalbama apie buvusius sunkumus, apie TIR knygelių kainas?“ – klausia raštą Antikorupcijos komisijai pasirašę vežėjai.

Vezejugidas.lt primena, kad 35 vežėjai, pasirašę raštą Seimo Antikorupcijos komisijai, taip pat prašo įvertinti, ar „Linavos“ ir jos dukterinių įmonių vadovų, atsakingų už finansinės atskaitomybės parengimą, veiklos kontrolę ir vykdymą, veiksmuose nėra nusikalstamos veikos požymių ir nustatyti, ar pati asociacija ir jos dukterinės įmonės nedaro žalos asociacijos nariams ir tretiesiems asmenims.

Apie problemas asociacijoje rašo ir “Verslo žinios”, tekstą galite skaityti čia – http://vz.lt/article/2012/5/21/dar-vienas-maistas-linavos-laive