Marjan Svirko: „Vežėjų verslas Lietuvai yra labai svarbus“

January 31, 2014 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Lietuvos vežėjai sulaukia vis daugiau apdovanojimų už puikius verslo rezultatus. Sparčiai auganti krovinių pervežimo įmonė „Ortima“ metus pradėjo atsiimdama Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų diplomą už aukštus rodiklius. Tai ne pirmas apdovanojimas, skirtas „Ortima“ bendrovei. Jos vadovas Marjanas Svirko pernai už aukštus eksporto rodiklius iš tuometės Ūkio ministrės Birutės Vėsaitės rankų gavo Mažąjį eksporto prizą, net ketverius metus iš eilės „Ortima“ įvertinta prestižiniu „Gazelės“ sertifikatu.

„Apdovanojimai – tai visos įmonės, kaip komandinio darbo įvertinimas, palyginimas su kitomis įmonėmis. Patarlė sako: „Ne vien duona sotus būsi“, todėl prie materialinių dalykų reikia ir tam tikrų įvertinimų, apdovanojimų, tai suteikia moralinio pasitenkinimo atliekamu darbu ir verčia toliau tobulėti“, – sako M.Svirko.

Daugiau negu 60 vilkikų turinčios ir beveik 100 darbuotojų vienijančios „Ortimos“ direktorius M. Svirko mano, kad vežėjai tampa labiau vertinami, nes šis verslas yra vienas svarbiausių mūsų šalyje.

Nauji iššūkiai 2014 metais

Dvidešimt metų krovinių pervežimu užsiimančios firmos vadovas teigia, kad 2013 metai buvo permainingi. Nors pardavimai augo apie 15 proc., tačiau tuo pačiu darbus trikdė problemos Rusijoje, kur jaučiamas ekonomikos susitraukimas. „Ortima“ vadovas  mano, kad prasidėję 2014 metai Lietuvos vežėjams taps iššūkių metais, nes metų pradžia primena 2009 m.

„Vežėjų verslas – neatsiejama ekonomikos dalis. Pasaulinė ekonomikos krizė galutinai dar nepasitraukė, todėl problemos lieka. Europoje jaučiamas vangus augimas, o Rusijoje jaučiami nuogąstavimai dėl ekonomikos lėtėjimo. Rublio kursas stabiliai krenta, dėl ko brangsta importas ir mažėja pervežimų kainos, taip pat lieka neaiškumai dėl TIR sistemos. Vežėjai, dirbantys su Rusiją nuolat susiduria su neapibrėžtumais“, – teigia M.Svirko.

Verslo aplinka Rusijoje labai daug priklauso nuo politinių vėjų, ekonomikos svyravimų, atsiskaitymų ir aišku, problemų, kertant valstybinę sieną. Vežėjai pernai Rusijoje net dukart susidūrė su dideliais sunkumais – buvo sugriežtinta pasienio patikra, uždraustas pieno produktų importas iš Lietuvos.

Vežėjų asociacijoje trūksta darnos

„Ortima“ vadovas nelieka abejingas vežėjus vienijančioje asociacijoje „LINAVA“ vykstantiems procesams ir ragina „LINAVOS“ vadovus vienyti Lietuvos vežėjus ir aktyviau spręsti vežėjams kylančias problemas.

„LINAVA“ – vežėjus vienijanti asociacija yra suskaldyta į dvi kovojančias stovyklas. Vietoje darnaus darbo visų vežėjų labui, nuolat murkdomasi teismuose. Manau, kad susiklostė visiškai nenormali situacija, kai dėl ne vienus metus užsitęsusio teismų maratono, teisėtai išrinkta revizijos komisija negali atlikti revizijos už 2012 metus. Vežėjams nesuprantama, kodėl buvo pabrangintos TIR knygelių kainos, kai kitos kaimyninės šalys tokių svyravimų išvengė. Manau, kad po pilno garantinio fondo surinkimo, papildomai surinktus keletą milijonų Šveicarijos frankų viršgarantinio fondo reikėtų grąžinti vežėjams“, – teigia krovinių pervežimo bendrovės vadovas. – „LINAVOJE“ būtinos permainos, siekiant suvienyti vežėjus, atstovauti ir ginti jų interesus. Tikiu, kad vidinės mūsų asociacijos problemos bus išspręstos ir užuot ginčijęsi tarpusavyje, Lietuvos vežėjai didins savo konkurencingumą tarptautinėse rinkose“.

Vežėjų verslo svarba šalies ekonomikai

Kaip ir daugelis Lietuvos vežėjų, M. Svirko su nerimu laukia gegužės 1 dienos, kai vėl bus didinami kelių naudotojų mokesčiai. Pasak transporto įmonės vadovo, tai gali neigiamai atsiliepti Lietuvos vežėjams. Lietuvos vežėjų konkurencingumui gali suduoti didžiulį smūgį noras apriboti standartiniuose krovininių automobilių bakuose įvežamo dyzelinio kuro kiekį ir rengiamos įstatymo pataisos dėl iš trečiųjų šalių atvykstančių vairuotojų įdarbinimo. Visa tai ženkliai pablogintų pervežimų verslą, nes Lietuvos vežėjai, kaimyninių šalių atsžvilgiu, taptų nekonkurencingi.

„Didesni mokesčiai sumažins Lietuvos vežėjų konkurencingumą, ypač konkuruojant su vis labiau augančiais kaimyninės Lenkijos vežėjais. Didesni mokesčiai tikrai neprisidės prie Lietuvos vežėjų konkurencingumo, dar ir dėl to, kad nuo 2014 metų įsigalioja EURO-6 standarto reikalavimai, kurie pareikalaus didelių papildomų investicijų į transporto priemones“, – sako „Ortima“ direktorius.

M.Svirko tikisi, kad bus atkreiptas dėmesys į Lietuvos vežėjus ir jų svarbą šalies ekonomikai ir jie nebus apkraunami nepagrįstais mokesčiais. Transporto sektorius sukuria 13-15 proc. Lietuvos bendro vidaus produkto. Skaičiuojama, kad kiekviena darbo vieta transporto įmonėje sukuria penkias naujas darbo vietas – degalų pardavimo, serviso, banko paslaugų, draudimo ir kituose sektoriuose, o Lietuvoje iš viso yra net apie 25 tūkst. licencijuotų vilkikų.