Žydrė Dargužytė
Vakar, lapkričio 6 d., Lietuvos nacionalinėje vežėjų asociacijoje vyko prezidiumo posėdis, kuriame svarstyta nemažai svarbių vežėjams klausimų – balsuota dėl generalinio sekretoriaus kandidatūros, tartasi, ar asociacijai reikia turėti konfidencialios informacijos sąrašą, išklausyta auditorių ataskaita dėl asociacijos finansinių reikalų, pristatyti skolų išieškojimo reikalai. Vezejugidas.lt pateikia posėdyje dalyvavusių prezidiumo narių ir svečių nuomones.
Mečislovas Atroškevičius, prezidiumo narys, UAB „Mečys“ vadovas
Prezidiumo posėdyje vyko konstruktyvus darbas. Pradžioje keletą iečių sulaužėme dėl konfidencialios informacijos asociacijoje. Vakar nusprendėme, kad tokios tvarkos reikia. Yra tokios informacijos, kuri gali būti naudojama tik asociacijos viduje. Ir tai yra ne slėpimas, bet tvarkos nustatymas – kiekvienas gali gauti, bet turi pasirašyti įsipareigojimą, kad tos informacijos neplatins viešai.
Kai kurių prezidiumo narių požiūris, kad esame vieši ir kad kiekvienas gali viską žinoti, – nesuprantamas, juk mes turime ir komercinių paslapčių ir t.t. Mes turime laikytis duomenų apsaugos ir kitų įstatymų. Tokia ta tvarka bus asociacijoje – diskusijų objektas. Dauguma prezidiumo narių palaikė idėją, kad tokios tvarkos reikia.
Dėl skolų – kai kurios perduotos antstoliams. Išklausėme skolų išieškojimo tarnybos ataskaitą – darbai vyksta. Jei visi prezidiumo posėdžiai būtų tokie, kaip buvo vakar, greičiau rastume konstruktyvių sprendimų, padedančių vežėjams ir asociacijai.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidiumo narys, UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius
Prezidiumo posėdyje daug dėmesio skirta diskusijoms apie konfidencialios informacijos sąrašo poreikį asociacijoje. Prezidiumo nariai kitame posėdyje pateiks savo nuomones šiuo klausimu. Atvykę auditoriai kaip įprastai buvo nepakankamai pasirengę – nepateikė tikslios informacijos. Pavyzdžiui, nėra išlaidų pagal mėnesius.
Yra pateikti tik bendri skaičiai. Jau dabar biudžetas yra viršytas skelbimams, reklamai ir viešiesiams ryšiams, regionų komunalinėms išlaidoms, renginių organizavimui, reprezentacinėms reikmėms, automobilių nuomai, verslo konsultavimo paslaugoms, ekonominėms konsultacijoms, teisinėms konsultacijoms, ES finansuojamų projektų išlaidoms.
Nežinia, kokie tai buvo projektai. Viršytos ir išlaidos pastatų priežiūrai, programavimo darbams ir t.t. Motyvai – neva negerai sudarytas biudžetas. Auditoriai įpareigoti kitame posėdyje pateikti detalesnę informaciją.
Dėl skolų – yra daug kompanijų, kurios nesutinka su skolomis, aš pasiūliau kreiptis į skolų išieškojimo tyarnybą raštu, kad jie atsakytų, kas trukdo išieškoti skolas ir kokių veiksmų bus imtasi toliau.
Dėl darbuotojų skolų – buvo nutarimas iki lapkričio 19 d. jiems atsiskaityti. Dabar darbuotojai prašo pratęsti terminą – pratęstas iki sausio 1 d. Keletas darbuotojų jau atsiskaitė – iš viso grąžinta apie 215 tūkst., o dar liko grąžinti per 1 mln.
Dėl generalinio sekretoriaus rinkimų – išsakėme visi savo nuomones, eiti pareigas paskirtas Ričardas Malkus.
UAB „Kautra“ buvo priimta į asociaciją kaip keleivininkų įmonė. Mano nuomonė apie tai kategoriška buvo ir pirmąjį kartą, kai jie pateikė prašymą, ir dabar – juk „Kautra“ tiesiog perdavė narystę „Kautra cargo“, o dabar vėl įstojo. Aš paklausiau, ar aš irgi galiu perduoti narystę bet kam ir vėl galėčiau būti priimtas be mokesčio?
Dainius Abramavičius, prezidiumo narys, UAB „Daimanta“ vadovas
Vienas iš svarbesnių klausimų buvo generalinio sekretoriaus rinkimai. Buvo pasiūlytos kelios kandidatūros, pasirinkas Ričardas Malkus.
Dėl konfidencialios informacijos asociacijoje sąrašo – buvo išsakyta daug nuomonių – ir teigiamų, ir neigiamų. Bet iš esmės akcentuota, kad konfidencialumas – ne slėpimas, o tam tikrų duomenų apsaugojimas. Kad būtų parengta tam tikros informacijos viešinimo tvarka – kas ką nori, ką daro, pasiima tam tikrą informaciją ir ja disponuoja galbūt kartais net kenkdamas „Linavos“ įvaizdžiui. Juk asociacijoje yra ir neviešos informacijos. Kiekvienas narys turi teisę žinoti informaciją, bet ją viešinti už asociacijos ribų – kitas klausimas. Žmogus turi pasirašyti sutartį, kad išorinėms auditorijoms ta informacija nebus pateikta.
Darbas su skolininkais vyksta, aišku, yra nemažai ir beviltiškų skolų, kurias reikia nurašyti, nes jos balanse ne kaip atrodo. Kai kurios skolos atiduotos išieškoti antstoliams.
Juozas Kuklys, prezidiumo narys, UAB „Veka-auto“ vadovas
Šį prezidiumo posėdį galiu pristatyti kaip buldozerinį. Jame visi klausimai buvo tvirtinami minėtu principu.
Dėl konfidencialios informacijos asociacijoje prezidiume vienodos nuomonės nebuvo. Mano galva, jokių paslapčių nuo vežėjų neturi būti, nes tai yra vieša įstaiga. Tai prieštarautų įstatams. Asociacijų įstatymo 13 str.4 dalis numato, kad kiekvienas asociacijos narys turi teisę susipažinti su sociacijos dokumentais ir gauti visą asociacijos turimą informaciją pie jos veiklą, taigi narys turi teisę gauti visą informaciją, o nejos dalį ar tik tą, kuri kažkieno pripažinta ne konfidencialia, tai įrašyta ir į“Linavos” įstatų 4.4.5 punktą. Taip pat “Linavos” įstatai nenumato, kad prezidiumui būtų suteikta teisė spręsti,kokia informacija laikytina konfidencialia.
Apskritai daug kam neaiški sąvoka „konfidenciali informacija“, ką jau kalbėti apie tokios tvarkos projektus. Panašu, kad šios konfidencialumo tvarkos nori prezidentas A. Kondrusevičius ir jam palankūs prezidiumo nariai, kurie slepė ir toliau nori slėpti nuo vežėjų savo nepagrįstus išlaidavimus ir kitas netinkamo vadovavimo negeroves.
Darbas dėl skolų išieškojimo labai sunkiai vyksta – didelio noro išieškoti skolas nerodo nei prezidentas, nei jo aplinka. Tempiamas laikas, išieškojimo kompanija „FTB biuras“ kažką pateikia, bet nieks negali konkrečiai įvardinti, kokie skolininkai.
Tas tęsiasi nuo vieno posėdžio iki kito, rezultatų nėra. Kai kurių skolininkų,pasak advokatės A. Vingrienės, tiesiog dingo dokumentai, o FTB biuras nieko negali daryti.
TIR knygelių kainų mažinimo klausimas dienotvarkėje nebuvo įtrauktas, tačiau plačiai užsimota dalinti vežėjų pinigus kitoms asociacijoms. Kas galėtų paneigti, kad R. Austinsko kuruojamam projektui DAKARO RALIS buvo skirta 50000 litų kaip atlygis už šmeižikišką straipsnį prieš judėjmą “Už skaidrumą Linavoje”, kuris buvo išspausdintas dienraštyje “Respublika”. Šiaulių regiono prezidiumo narys K. Ambrazas pasiūlė skirti 150 000 litų. Kur tai matyta?
Vidmantas Pelėda, „Linavos“ revizijos komisijos narys, UAB „Transekspedicija“ vadovas
Prezidiumo posėdis nebuvo itin optimistiškas. Jame nedalyvavo nei prezidiumo narys Vidas Augaitis, nei Julius Misiūnas. Finansinę asociacijos situaciją atvykęs pristatyti auditorius vėl tinkamai nesugebėjo to padaryti. Net negalėjo paaiškinti, kodėl atskiri išlaidų punktai (reprezentacinės, reklamai ir kt.išlaidos) jau viršija metų numatytas išlaidas.
Mečislovas Atroškevičius bandė prezidiume pateikti mintį, kad Krovininės tarybos darbui trukdau aš, E. Mikėnas, J. Kuklys ir kiti vežėjai – neva dėl prasto posėdžių lankymo. Tai nuskambėjo keistai, nes aš, mano kolegos ir kiti nariai dalyvavome kone visuose susirinkimuose. Mano nuomone, tai galimai sąmoningas kiršinimas ir šį savo susirūpinimą išsakiau viešai vakar prezidiumo posėdžio metu. Beje, į krovininės sekcijos gretas M. Atroškevičius įsitraukė keletą prezidento aplinkai ištikimų vežėjų. Tai rodo, kad M. Atroškevičius, užuot vienijęs vežėjus, juos galimai bando skaldyti į savus ir svetimus.
Posėdžio metu viešai paprašiau M. Atroškevičiaus sušaukti skubų Krovininės tarybos posėdį ir palaikyti būsimo premjero A. Butkevičiaus ir jo koalicijos iškeltą puikią iniciatyvą vežėjams – nedidinti dyzelino akcizo, kad nebūtų Lietuvoje pats brangiausias kuras. Jei degalų kaina
nebus didesnė negu kaimyninėse šalyse, tuomet kuras bus perkamas Lietuvoje ir pajamos nesumažėtų – būtų tokios pačios ar net didesnės, nes kurą Lietuvoje pirktų ne tik patys lietuviai, bet ir tranzitinių automobilių vairuotojai, vykdami iš/į Lenkijos į /iš Pabaltijo valstybes. Be to, turint Rusijoje ir Baltarusijoje pigesnį dyzeliną, pabranginus jį Lietuvoje, padidėtų
kontrabandinis jo įvežimas į Lietuvą. Tačiau M. Atroškevičius, matyt, palaikė, kad tai nėra labai aktualus dalykas vežėjams ir posėdį ketina rengti tik lapkričio pabaigoje.