Žydrė Dargužytė
Vakar, gruodžio 4 d., Lietuvos nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ vyko prezidiumo posėdis, kuriame kelti klausimai dėl finansinės veiklos: išklausyta ataskaita apie 10 mėnesių biudžeto vykdymą. Prezidiumo narius papiktino tai, kad vyriausiasis asociacijos finansininkas Adolfas Darginavičius šiuose svarstymuose dalyvauti nesiteikė. Buhalteriją tvarkančios kompanijos „Macrofinance“ atstovai, anot posėdžio dalyvių, eilinį kartą į posėdį atvyko nepasirengę – prezidiumo nariai negavo aiškiai, detaliai, suprantamai išdėstytos ir parašais bei antspaudais patvirtintos informacijos. Nei prezidiumo narių, nei vežėjų nedžiugina vangiai vykstantis skolų išieškojimo procesas bei milijoninės beviltiškos skolos. Prezidiumo nariams taip pat kyla klausimų, kodėl išieškojimui nepaduota bendrovė „Gepala“ ir Kęstučio Sadausko įmonė. Vezejugidas.lt pateikia prezidiumo narių ir posėdžio dalyvių nuomonių.
Mindaugas Grigelis, UAB „Kauno autobusai“ vadovas, prezidiumo narys
Išklausėme ataskaitą apie 10 mėnesių asociacijos biudžetą. Vėl prašėme, kad buhalterinę apskaitą tvarkanti kompanija patobulintų savo teikiamą informaciją, kad ji būtų labiau suptantama, detalesnė. Pakalbėjome apie kitų metų biudžetą. Bendrovė „Macrofinance“ savo darbą atlieka, bet mes norime, kad mums būtų lengviau suprasti viską, kad daugiau sužinotume finansinės informacijos.
Taip pat įmonė FTB pristatė skolų išieškojimo procesą – kokie darbai atlikti. Ne viskas vyksta sparčiai. Dėl konfidencialios informacijos projekto – klausimas atidėtas.
Norėčiau pabrėžti, kad prezidiumo narių netenkina skolų išieškojimo tvarka, bet kadangi naujasis generalinis sekretorius dirba tik porą savaičių, tad galbūt dar reikia šiek tiek laiko, kad tie reikalai pajudėtų sparčiau.
Erlandas Mikėnas, UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius, prezidiumo narys
Kompanija FTB labai aiškiai išdėstė savo požiūrį, kodėl ne visi skolininkai atiduoti išieškojimui – negauta visų reikiamų dokumentų. Jie sudarė sutartį ne dėl visų skolininkų. Tai buvo įvardinta kaip „Uspaschiko sindromas“. FTB paaiškino prezidiumui, kad dokumentai iš asociacijos sunkiai gaunami ir jie negali nieko padaryti.
Dėl konfidencialios informacijos – šį klausimą aktyviai atstovavo (aut. pastaba – pasisakė „už“) prezidiumo narys Mečislovas Atroškevičius. Aš išsakiau poziciją, kad galbūt sekretoriato darbuotojams ir reikalinga tokia konfidencialios informacijos tvarka, nes jie yra samdomi, o prezidiumo nariai atstovauja vežėjus, tad jiems, atsiradus tokiai tvarkai, būtų pernelyg sunku laviruoti.
Keltas ir klausimas dėl 2013 m. biudžeto koregavimo. Mes taip ir likome nesupratę, kodėl jį reikia koreguoti. Jį reikia skubiai sudaryti, tai kalbama daugiau kaip pusę metų.
Dėl beviltiškų skolų – reikia pagaliau išmokti pateikti prezidiumui normalius dokumentus – su parašais ir t.t., nes iki šiol sekretoriatas, regis, dar nesupranta, kaip viską pateikti, kad būtų aišku.
Juozas Kuklys, UAB „Veka-auto“ vadovas, prezidiumo narys
Pagaliau prezidiumo nariai pradeda mąstyti – jie jau nebėra tik rankų kilnotojai. Dėl biudžeto – jis buvo pristatytas nepilnai ir neaiškiai, nors kiekviename prezidiumo posėdyje priimame nutarimą, kad audito kompanija kiekvienam prezidiumo nariui biudžeto vykdymą pagal straipsnius turi pateikti iki prezidiumo posėdžio, kad prezidiume su kalkuliatoriumi nedėliotume mums rūpimų skaičiukų. Tas vėl nebuvo padaryta, ir vėl prezidiumo nariai liko nepatenkinti. O vyriausiasis finansininkas net nesiteikė ateiti į posėdį, nors jis tą klausimą pagal dienotvarkę turėjo pristatyti prezidiumui.
Apskritai, jei tikėtume pateikta informacija, mūsų planuoti lūkesčiai pagal pajamas stipriai viršyti.TIR knygelių jau parduota per 180 000.
Dėl skolų išieškojimo – klausimą pristatė skolų ieškojimo kompanija UAB FTB biuras. Pajuokauta, kad asociacijoje pasireiškia „Uspaschiko“ sindromas, nes nelabai matosi, kad LINAVOS senoji valdžia būtų suinteresuota išieškoti skolas iš skolinininkų.
Labai įdomi situacija buvo pristatyta su „Baltijos verslo vystymo agentūra“. „Linavoje apie jos atliktus darbus dokumentų ir sąskaitų nėra, o FTB biurui „Baltijos verslo vystymo agentūra“ pateiktė sąskaitų kopijas.
Kai paklausiau , kodėl tų sąskaitų nėra „Linavoje“, tai mums paaiškino, kad „Baltijos verslo vystymo agentūra“ išsiuntė visas sąskaitas paštu, tačiau „Linava“ kažkodėl jų negavo.
Taip pat nėra jokių aktų apie atliktus darbus.
Keista, kad asociacijos sekteroriatas nerodo didelio suinteresuotumo dėl aktyvesnio darbo su skolininkais. Keista ir tai, kad ne visi skolininkai perduoti skolų išieškojimo firmai FTB biuras. Tarkime, „Gepalos“ ir „Luvel transportas“ ,UAB „Daliveda“ įmonės skolos neatiduotos išieškojimui.
Beviltiškų skolų asociacijoje priskaičiuojama 2 mln. 476 tūkst. Lt. Šis klausimas irgi buvo paruoštas netinkamai, tad klausimo svarstymas atidėtas. Turiu pastebėti, kad skolų nurašymą itin agresyviai propagavo naujasis generalinis sekretorius. Prezidiumo nariai negali aklai pasirašinėti pateiktos medžiagos, tad klausimas turi būti pateiktas su atitinkama dokumentacija. Preziudiumas darosi panašus į dirbantį ir mąstantį.
Dėl konfidencialios informacijos – Erlandas Mikėnas pristatė Teisės ir organizacinių reikalų komiteto sprendimą, kad „Linavai“ tokio konfidencialios informacijos sąrašo nereikia. Jei tokia tvarka ir būtų reikalinga, tai siūlymai turėtų ateiti iš „apačios“ (aut. pastaba – iš vežėjų), o ne iš tų, kurie asociaciją vos ne iki bankroto atvedė. Vis dėlto prezidiumo nariams užteko sveiko proto ir konfidencialios informacijos sąrašo jie nepatvirtino, bet, matyt, tai bus bandoma daryti vėliau. Gaila, bet nebuvo svarstomas klausimas dėl TIR knygelų kainų mažinimo, nors tai jau galima drąsiai daryti. Tikėsimės, kad kitų metų pirmame prezidiumo posėdyje tai padaryti pavyks. Tai būtų graži Naujametinė dovana vežėjams.
Antanas Kačinskas, UAB „Arčia“ vadovas, prezidiumo narys
Posėdis baigėsi labai vėlai, aptarta labai daug klausimų. Pristatytas biudžetas atrodo pakankamai normaliai, darbai vyksta, tikimės, kad kai kurie klausimai ateityje bus svarstomi dar greičiau.
Sigitas Česnavičius, Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius, dalyvavęs prezidiumo posėdyje svečio teisėmis
Mane itin nustebino tai, kad naujasis generalinis sekretorius Ričardas Malkus labai aktyviai „stūmė“ konfidencialios informacijos projektą. Tai atrodo mažų mažiausiai keista, nes tik viešumas gali padėti asociacijai. Manau, kad yra kur kas svarbesnių darbų nei diskusijos apie tokius mažareikšmius projektus kaip konfidenciali informacija „Linavoje“. Ar šis klausimas atrodo reikšmingas, atsižvelgus į tai, kad pasienyje nežmoniškos eilės, iki šiol neišspręsti draudimo klausimai?