www.vezejugidas.lt
Lietuvos vežėjų asociacija “Linava” jau kurį laiką gauna įvairių vežėjų atstovų raštus dėl neaiškios finansinės padėties ir artėjančio kongreso. LNVK Smulkių ir vidutinių vežėjų komiteto pirmininkas Julis Sigitas Česnavičius parengė raštą, kuriame išreiškiamas susirūpinimas 2013 m. asociacijos biudžeto kontrole.
Asociacijos „Linava“ Prezidiumo
pirmininkui A. KONDRUSEVIČIUI
Asociacijos „Linava“ PREZIDIUMUI
Asociacijos „Linava“ Biudžeto ir finansų
komiteto pirmininkui V. AUGAIČIUI
DĖL 2013 METŲ ASOCIACIJOS „LINAVA“ BIUDŽETO KONTROLĖS
“Pagal asociacijos „Linava“ įstatus ir buvusią ilgametę praktiką 2013 metais privaloma surengti Kongresą, kuriame vežėjai galėtų gauti atsakymus į jiems aktualius finansinius ar kitus klausimus. Tačiau iš „Linavos“ vadovybės pusės iki šiol dar nėra jokios informacijos apie rinkiminio Kongreso datą. Tokia neaiški situacija neigiamai veikia vežėjų bendruomenę.
Dar 2012 metais įvykusiame asociacijos Kongrese vežėjai patvirtino 2013 metų biudžetą (jau metas galvoti ir apie 2014 metų biudžetą), bet praėjus daugiau nei trims ketvirčiams laiko nuo metų pradžios, net asociacijos „Linava“ Revizijos komisijos nariams nesuteikiama visa informacija, kaip laikomasi biudžete numatytų išlaidų. Dėl neatsakingo kai kurių „Linavos“ vadovų darbo bei dėl prastos biudžeto išlaidų kontrolės vežėjai net keletą metų buvo priversti už TIR knygeles mokėti žymiai brangiau, kad būtų padengti susidarę milijoniniai asociacijos įsiskolinimai. Kaip LNVK Smulkių ir vidutinių vežėjų komiteto pirmininkui bei asociacijos „Linava“ tikrajam nariui man rūpi, kad asociacijoje vėl nepasikartotų panaši situacija. To jokiu būdu negalima užmiršti, nes vežėjams tenka mokėti dideles pinigų sumas už „Linavos“ darbuotojų padarytas klaidas.
Tikėtina, kad „Linavoje“ nėra sudaromos tinkamos sąlygos bei galimybės įstatų nustatyta tvarka visuotinio narių susirinkimo išrinktam asociacijos organui – Revizijos komisijai – atlikti finansinės veiklos patikrinimus. Todėl kyla daug abejonių, ar asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius R. Malkus tinkamai vykdo 2013 metų biudžeto išlaidų pagal mėnesius ir ketvirčius kontrolę, nors to reikalauja žymiai sumažėjusios įplaukos už TIR knygelių išdavimą. Todėl nuo š. m. rugsėjo 1-os dienos „Linavos“ Sekretoriato vadovui dar labiau reikėjo sustiprinti išlaidų kontrolę.
Ką galėtų paaiškinti ponas R. Malkus, kad už Palangos ralį vietoj numatytų 100 tūkst. litų galimai buvo išleista per 200 tūkst. litų? Tai akivaizdus savivalės pavyzdys, kai sąmoningai ar nesąmoningai nesilaikoma Kongrese patvirtinto biudžeto. Neatmestinas ir toks atvejis, kad dalis išleistų pinigų gali turėti ir korupcijos prieskonį. Norint turėti pilną aiškumą ir galimai išsklaidyti visas abejones, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkui V. Augaičiui reikėtų sudaryti komisiją, kuri kruopščiai patikrintu visą situaciją, ar buvo būtinybė ir objektyvios priežastys mokėti tiek daug pinigų. Biudžeto ir finansų komitetui kartu su asociacijos „Linava“ prezidiumu reikėtų gauti iš generalinio sekretoriaus R. Malkaus visą, koks lėšų fondas yra sukauptas IRU; po kiek ir iki kokios datos į sąskaitą IRU pervedami pinigai; kas tomis lėšomis gali disponuoti; ar iš tų lėšų buvo kažkam mokama ir t.t. Nėra jokios paslapties, kad vežėjų kolektyve labai miglotas supratimas apie IRU sukauptą fondą, todėl šiam klausimui skiriamas toks didelis dėmesys.
Eiliniai vežėjai norėtų turėti aiškumą, kur pakliūva pinigai, gaunami iš IRU už grąžintus panaudotus TIR-us (ar yra įtrauktos pajamos į 2013 m. pajamų biudžetą); ar „Linavos“ vadovybė paskutiniu laikotarpiu (t.y. šiais metais) nėra paėmusi paskolų; ar asociacijos vadovybė nesiruošia parduoti Basanavičiaus g. „Linavos“ vežėjams priklausančio pastato.
Kadangi asociacijos vadovai nepraneša, kada įvyks „Linavos“ Kongresas, todėl vežėjai jau šiandien privalo žinoti, ar neviršytos pagal mėnesius biudžete numatytos išlaidos: spaudai ir televizijai; renginių organizavimui; advokatų, antstolių ir teisininkų paslaugoms; komandiruočių sąnaudoms; privalomojo draudimo įstatymo pataisų paruošimui; paramoms ir t.t. Ar asociacijoje nebuvo atvejų kai vežėjų lėšos buvo naudojamos ne pagal paskirtį? Malonu būtų, kad prie objektyvios finansinės informacijos paviešinimo vežėjams prisidėtų ir asociacijos „Linava“ prezidiumo pirmininkas A. Kondrusevičius bei kiti prezidiumo nariai.
Turime karčią patirtį, kai eiliniams vežėjams teko smarkiai finansiškai nukentėti dėl nepakankamos finansinės kontrolės iš asociacijos vadovybės pusės. Kai kalbama apie finansus, privalo būti pilnas aiškumas ir skaidrumas. Todėl reikėtų, kad asociacijos „Linava“ finansinius reikalus neatidėliojant patikrintų ir kompetetinga bei atsakinga nepriklausomo audito bendrovė. Manyčiau, kad auditorių išvados galėtų atnešti daugiau skaidrumo ir tarpusavio pasitikėjimo tarp vežėjų ir asociacijos „Linava“ vadovybės.
Kreipiuosi į asociacijos „Linava“ prezidiumo pirmininką A. Kondrusevičių, kad rašte paminėti su biudžetu susiję klausimai būtų sprendžiami viename iš artimiausių prezidiumo posėdžių. Šį klausimą reikėtų spręsti nedelsiant, nes labai keistai atrodo, kai asociacijai įlindus į milijonines skolas, jos vadovas A. Kondrusevičius vežėjams tegali paaiškinti, kad jis per daug pasitikėjo savo pavaldinių darbu ir todėl per mažai juos kontroliavo, o tuo pačiu sugebėti pareikšti, kad dėl įsiskolinimų galimai kalta jo aplinka”
LNVK Smulkių ir vidutinių vežėjų komiteto pirmininkas Julis Sigitas Česnavičius

