LINAVOS buhalterija: ta pati mergytė tik kita suknytė?

June 14, 2012 Naujienos

Žydrė Dargužytė

Vezejugidas.lt inicijavo vežėjų apklausą elektroniniu paštu dėl temų siūlymų, net keli vežėjai panoro pagvildenti klausimą dėl Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos LINAVA buhalterijos tvarkymo nuo šių metų gegužės vidurio, mat praėjusiame kongrese šis klausimas nebuvo detaliai nagrinėtas, taigi, pasikalbėjus su transporto srities specialistais, susidaro įspūdis, kad jie nežino, kas ir kaip tvarko jų už narystę bei perkamas TIR knygeles mokamus pinigus. Paanalizavus šią temą paaiškėjo įdomių faktų – buhalteriją pavesta tvarkyti įmonei, kurios dukterinė įmonė paskirta LINAVOS serviso bankroto administratoriumi.

Sakoma, kas Lietuva – giminių kraštas, o lietuviškas verslas – ryšių ir pažinčių grandinė.

„Linavos“ generalinis sekretorius šių metų gegužės mėnesio 17 d. pasirašė apskaitos paslaugų teikimo sutartį su UAB „Macrofinance“. Viskas atrodytų puiku – pagaliau asociacijos finansai pavedami tvarkyti tiems, kurie geba profesionaliai ir atsakingai tai daryti. Pasigilinus atidžiau paaiškėja, kad viskas galbūt nėra taip jau skaidru, kaip bandoma deklaruoti. Mat kelios „Linavos“ buhalterės, daugybę metų dirbusios LINAVOJE, tiesiog įdarbinamos minėtoje įmonėje.

Pasiteiravome vežėjų, kaip jie vertina tokį asociacijos žingsnį. Dauguma atsakė vertinantys skeptiškai, mat netikintys, kad tie asmenys, kurių aplaidaus darbo rezultatus konstatavo į didžiausią pasaulio audito įmonių penketuką įeinanti audito kompanija, atlikusi auditą „Linavoje“, galėtų tinkamai tvarkyti asociacijos finansus perėję į kitą įmonę.

Ir čia dar ne viskas – paanalizuokime, kas yra MACRO FINANCE? Ogi motininė MACRO FINANCE INSOLVENCY SOLUTIONS įmonė, kuri yra paskirta LINAVOS serviso bankroto administratoriumi.

Vezejugidas.lt pabandė to pasiteirauti asociacijos generalinio sekretoriaus Vidmanto Adomaičio ir vyriausiojo finansininko Adolfo Darginavičiaus. Deja, su jais kelias dienas nepavyko susisiekti. Tuomet klausimai buvo nusiųsti asociacijos atstovui spaudai Gyčiui Vincevičiui, kuris operatyviai parengė atsakymus, tačiau į vežėjų suformuotus ir vezejugidas.lt pateiktus klausimus iš esmės atsakymai negauti arba atsakyta labai abstrakčiai.

„Linavos“ finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas, UAB „Vitransa“ vadovas, Vidas Augaitis  paklaustas, kaip vertina faktą, kad asociacijos buhalteriją tvarko įmonė, kurios dukterinė įmonė yra paskirta būti „Linavos“ serviso bankroto administratoriumi, atsakė lakoniškai: „Nelabai kaip atrodo. Aš buvau prieš šią įmonę. Reikėjo rinktis tarptautinę. Tada būtų kitoks lygis, juk buvome įsitikinę, kad auditą asociacijoje atlikusi kompanija dirba puikiai, tad aš buvau už ją. Jie parodė, kad moka gerai dirbti, kad viską gali sutvarkyti. Prieš „Macro finance“ buvau kategoriškai prieš“.

Pasiteiravus „Linavos“ atstovo, kokios buvo pasiūlytos finansų apskaitos vedimo sąlygos (darbuotojai, paslaugų asociacijai kaina), atsakoma, kad sutarties su minėta įmone sąlygas didžia dalimi apibrėžia tai, kad  „Linava“ buhalterinę apskaitą tvarko ir finansines ataskaitas rengia vadovaudamasi bendraisiais apskaitos principais.

Tai, regis, turėtų būti visiems suprantama, bet juk klausimas buvo ne apie tai. Detalesnį atsakymą G. Vincevičius vis dėlto pateikia: „<…> Sutarties turinys ir visa joje išdėstyta informacija laikoma konfidencialia“.

Štai ir paaiškėja – kas tai? Nejau vėl maksimalus informacijos slaptumas ir maksimali duomenų apsauga nuo savo narių? Juk dėl to teisme buvo pradėta ne viena byla. Beje, vienam iš ieškovų, pasibaigusi teigiamai.

Negauti atsakymai ir į klausimus, kiek tiksliai buvusių LINAVOS buhalterių įdarbinta MACRO FINANCE, ar tik jos, ar dar ir minėtos įmonės darbuotojai tvarkys LINAVOS buhalteriją. Neatsakyta ir kodėl nuspręsta LINAVOS buhalteres įdarbinti būtent MACRO FINANCE? Kokie buvo dar kiti galimi variantai, kodėl pasirinktas būtent pastarasis?

Klausimų daugiau negu atsakymų. Vezejugidas.lt pasiteiravo, ar čia nėra interesų konflikto (asociacijos buhalterijos tvarkymas ir LINAVOS dukterinės įmonės bankroto administravimas?). Buvo pateiktas toks atsakymas: „UAB „Linavos servisas“ bankroto administratoriumi Vilniaus apygardos teismas paskyrė UAB „Macrofinance insolvency solutions“.

Įdomu, kodėl nutylima, kad UAB „Insolventy solutions“ yra dukterinė UAB MACRO FINANCE įmonė?

Pasiteiravome asociacijos atstovo spaudai, kiek kompanijų dalyvavo konkurse dėl LINAVOS buhalterijos tvarkymo, kokios buvo konkurso sąlygos? Ar tokios konkurso sąlygos buvo pateiktos ir auditą LINAVOJE atlikusiai kompanijai „Ernst and Young“?

„Konkurse dalyvavo 6 įvairaus dydžio ir patirties apskaitos ir audito bendrovės, siūlę skirtingas paslaugų teikimo sąlygas. Laimėtoju Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumas pasirinko didelę darbo patirtį turinčią ir patraukliausias sutarties sąlygas pasiūliusią bendrovę“, – rašo G. Vincevičius.

„Linavos“ serviso valdybos narys bei asociacijos prezidiumo narys Juozas Kuklys aptariamu klausimu turi labai konkrečią nuomonę: „Iš to, kas vyksta, panašu, kad asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius ir jo aplinkai prijaučiantys žmonės nenori, kad LINAVA būtų skaidri,  kad pagaliau išbristų iš skolų liūno, juk vėl panašu, kad norima asociaciją grąžinti  į  senus klystkelius.  Argi vėl nebus  taip,  kad taip niekas ir nesulauks nepateiktų šūsnies dokumentų?

Ar ne dėl to buvo pasitelkti teismai, kad užginčyti Linavos serviso valdybos pasiūlytą  bankroto administratorių ir kad būtų pasiskirta  INSOLVENCY SOLUTIONS (dukterinė MACRO FINANCE įmonė)? Toliau dar gražiau, pasitelkus lojalius prezidiumo narius, įpareigojamas V. Adomaitis pasirašyti sutartį su ta pačia  audito kompanija „Macrofinance“  dėl buhalterinės apskaitos vedimo, su sąlyga, kad visos Linavos  buhaltėrės bus perkeltos į minėtą audito kompaniją.  Galima sakyti, šia sutartimi tuo pačiu buvo palaidota viltis, kad „Linavoje“ bus padėtas taškas vežėjų pinigų neatsakingam švaistymui. Kodėl buvo atsisakyta auditą LINAVOJE atlikusios kompanijos ir pasirinkta pastaroji?  Ar tik ne dėl to, kad minėta audito kompanija „Erns and Young“ atskleidė „Linavos“ vadovų  valdymo trūkumus ir neūkiškumą bei vežėjų pinigų švaistymą į kairę ir į dešinę?  Tapo nepatogi, reikia tokios, kuri darytų auditą, kokio pageidauja ponas A. Kondrusevičius?“, – dėsto J. Kuklys.

Prezidiumo narys, UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius Erlandas Mikėnas taip pat išreiškia neigiamų nuostatų dėl pasirinktos kompanijos, tvarkančios asociacijos buhalteriją. „Nepatiko man šis sprendimas. Aš balsavau už  auditą asociacijoje atlikusią kompaniją, kad ji galėtų tvarkyti asociacijos buhalteriją. Tai – žinoma, gerai atlikusi savo darbą įmonė, kuri daug prisidejo prie „Linavos“ finansų sutvarkymo. Generalinis sekretorius gauna kvalifikuotas konsultacijas, minėta bendrovė padėjo sudaryti 2011 metų biudžetą, parodė visas asociacijos negeroves ir pasiūlė sprendimų būdus. Kodėl ji buvo nepasirinkta? Motyvas – brangesnė. Tačiau galutiniame rezultate, mano manymu, ji būtų buvusi pigesnė. Kodėl ji nepageidaujama – mano manymu, tikimasi gyventi ir toliau viską slepiant. Noriu dar pasakyti, kad prezidiumo sprendimas buvo priimtas neatsižvelgiant į biudžeto komiteto pirmininko rekomendacijas“, – dėsto E. Mikėnas.

Vežėjai tikisi, kad birželio 20 d. kongrese bus atsakyta į šiuos ir kitus transporto specialistams aktualius klausimus.

DINETA web internetinės buhalterinės apskaitos programa