www.vezejugidas.lt
Balandžio 3 d., Vilniuje vykusiame vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ narių regioniniame ataskaitiniame susirinkime 70-iai įmonių vadovų įteikti asociacijos nario pažymėjimai. Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius teikdamas pažymėjimus susirinkusiems vežėjams palinkėjo vieningo ir darnaus darbo.
Pirmasis pranešimą skaitė Vilniaus regionui atstovaujantis prezidiumo narys Dainius Abramavičius, asociacijos Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas, pristatęs pagrindines veiklas Rytų ir Vakarų rinkose. Pasak jo, tik santykių tvirtinimas su kaimyninėmis valstybėmis palengvins Lietuvos vežėjų darbą, todėl jis atliekamas nuolat. Išsprendus pagrindinius ginčus dėl krovinių gabenimo rūšies nustatymo kaimyninėje Rusijoje, vis dar lieka aktualių temų kalbant apie šią šalį ir ypač apie Rytų muitų sąjungos šalis.
D. Abramavičiaus teigimu, bendradarbiaudami ir dalyvaudami svarbiuose susitikimuose Europos Sąjungos šalyse ir Ženevoje vykstančiuose IRU renginiuose, asociacijos atstovai kuria palankesnę aplinką šalies vežėjų verslui.
Veiksmų darna – siektinas tikslas
Regioninio susirinkimo pranešėjai sutarė dėl vieno, jog norėdami pasiekti apčiuopiamų rezultatų, privalo dirbti vieningai, derinant veiksmus. Prezidiumo narys Juozas Kuklys, pastebėjo, kad susikalbėjimo asociacijos narių tarpe vis dar trūksta, tačiau finansinę ir darbinę aplinką asociacijoje jis apibūdino kaip stabilią.
Asociacijos viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius atkreipė dėmesį į tai, kad be transporto politikos ir finansinių dalykų ne mažiau svarbus yra ir vežėjams aktualių paslaugų plėtojimas. Šiuo atveju asociacija „Linava“ per pusantrų metų pasistūmėjo gana daug – pasiūlė pigesnių degalų įsigyti Lietuvoje – „Statoil“ degalinių tinkle, o neseniai didmeninėmis kainomis degalus mūsų šalies vežėjai pradėjo pilti Lenkijoje – LOTOS degalinėse.
Matydami, į kokią sunkią padėtį visus vežėjus stumia naujomis privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainomis draudimo bendrovės, Krovininė taryba suformavo darbo grupę draudimo klausimams spręsti. Buvo aptartos būtinos priemonės padėčiai šioje rinkoje keisti – pasamdyti advokatai, galintys konsultuoti ir formuoti įstatymų pataisas šiais klausimais.
Kitų draudimo rūšių kainodara taip pat koreguojama, sutarus dėl grupinių pirkimų su partneriais. Pernai tarpininkaujant asociacijai „Linava“ vežėjams pasiūlytas perpus pigesnis kelionių draudimas, o šiemet jau suderintos geresnės sąlygos dėl CMR draudimo. „Dažnai sau užduodu klausimą, kodėl esu „Linavos“ narys“ ir atsakymas yra paprastas – todėl, kad kartu esame stipresni.“, – sakė M. Atroškevičius.
Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius priminė, jog vežėjai yra savo likimo kalviai spręsdami klausimus susijusius su bendrais verslo interesais. „Kažin ar galėjo prieš porą metų mus suprasti Vyriausybė ir Seimas, kai tekdavo kokio komiteto posėdyje sutikti savo kolegas kalbančius priešingai nei asociacija. Dabar situacija pasikeitė, todėl turime sutarti, kad klausimus sprendžiame kartu ir einame turėdami vieningą poziciją“, – dialogo ir pasitarimų modelį aptarė A. Kondrusevičius.
Problemų pakanka
Asociacijos atstovai šiuo metu bando spręsti vieną opiausių – eilių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje problemą.
Pasak A. Kondrusevčiaus, girdimas geranoriškas kaimyninės Baltarusijos atsakas ir noras plėsti pasienio punktus, skiriant lėšas ir planuojant konkrečius darbus. „Žinoma, situacija nepasikeis per metus, tam gali prireikti dvejų ar trejų metų, tačiau investicijų ir organizaciniai mechanizmai Lietuvoje ir Baltarusijoje jau paleisti, manau, tai yra labai gera žinia mums visiems“, – sakė A. Kondrusevičius.
Jis priminė, jog nelengva apie pasienio infrastruktūros siaurąsias vietas buvo kalbėti ir Lietuvoje, ypač girdint kai kurių vežėjų kritiką beriamą asociacijos „Linava“ atžvilgiu valstybės atstovams. Tačiau rezultatas yra teigiamas – Vyriausybė skyrė 170 mln. pasienio infrastruktūrai gerinti.
Daugiau apie tai – www.linava.lt