www.vezejugidas.lt
Po to, kai LINAVOS Revizijos komisija raštu kreipėsi į vežėjus dėl nepateiktų dokumentų (žr. http://vezejugidas.lt/linava-revizijos-komisija-iki-siol-negauna-dokumentu/) LNVK Smulkių ir vidutinių vežėjų komiteto pirmininkas Sigitas Česnavičius parengė kreipimąsi DĖL 2013 METŲ ASOCIACIJOS „LINAVA“ BIUDŽETO KONTROLĖS.
Vezejugidas.lt publikuoja asociacijos „Linava“ Revizijos komisijos pirmininkui V. PELĖDAI, „Linava“ Generaliniam sekretoriui, R. MALKUI bei Finansų viceministrui V. GALVONUI skirtą raštą.
“Pagal asociacijos „Linava“ įstatus ir buvusią ilgametę praktiką, 2013 metais privaloma surengti Kongresą, kuriame vežėjai galėtų gauti atsakymus į jiems aktualius finansinius ir kitus klausimus. Tačiau iš „Linavos“ vadovybės pusės iki šiol nėra jokios informacijos apie rinkiminio Kongreso datą. Ar dėl nenoro paviešinti apie esamą finansinę padėtį asociacijoje „Linavos“ vadovybė vengia laiku suorganizuoti eilinį Kongresą.
Dar 2012 metais įvykusiame asociacijos Kongrese vežėjai pasitvirtino 2013 metų biudžetą (jau reikėtų galvoti ir apie 2014 metų bidžetą), bet praėjus daugiau nei trims ketvirčiams laiko nuo metų pradžios net asociacijos „Linava“ Revizijos komisijos nariams nesuteikiama pilna informacija, kaip laikomasi biudžete numatytų išlaidų. Dėl neatsakingo kai kurių „Linavos“ vadovų darbo bei dėl prastos biudžeto išlaidų kontrolės vežėjai net keletą metų buvo priversti už TIR knygeles mokėti žymiai brangiau, kad būtų padengti susidarę milijoniniai asociacijos įsiskolinimai. Kaip LNVK Smulkių ir vidutinių vežėjų komiteto pirmininkui bei asociacijos „Linava“ tikrajam nariui man rūpi, kad asociacijoje vėl nepasikartotų panaši padėtis. Taigi jokiu būdų negalima užmiršti, nes vežėjams nėra malonu mokėti dideles pinigų sumas už samdomų ir gerai apmokamų „Linavos“ darbuotojų padarytas klaidas.
Tikėtina, kad „Linavoje“ nėra sudaromos tinkamos sąlygos bei galimybės įstatų nustatyta tvarka visuotinio narių susirinkimo išrinktam asociacijos organui – Revizijos komisijai – atlikti finansinės veiklos patikrinimus. Todėl kyla daug abejonių, ar asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius R. Malkus tinkamai vykdo 2013 metų biudžeto išlaidų pagal mėnesius ir ketvirčius kontrolę, nes to reikalauja žymiai sumažėjusios įplaukos už TIR knygelių realizavimą. Todėl nuo š. m. rugsėjo 1-os dienos „Linavos“ Sekretoriato vadovui dar labiau reikėjo sustiprinti išlaidų kontrolę. Ką galėtų paaiškinti ponas R. Malkus, kad už Palangos ralį vietoj numatytų 100 tūkst. litų galimai buvo išleista per 200 tūkst. litų. Tai akivaizdus savivalės pavyzdys, kai sąmoningai ar nesąmoningai nesilaikoma Kongrese patvirtinto biudžeto. Galimai tai šiurkštus finansinis pažeidimas. Vežėjams neaišku, koks lėšų fondas yra sukauptas IRU; po kiek ir iki kokios datos į sąskaitą IRU pervedami pinigai; kas tomis lėšomis gali disponuoti; ar iš tų lėšų buvo kažkam mokama ir t.t.
Revizijos komisija turėtų išsiaiškinti, kur pakliūva pinigai, gaunami iš IRU už grąžintus panaudotus TIR-us; ar „Linavos“ vadovybė paskutiniu laikotarpiu (t.y. šiais metais) nėra paėmusi paskolų; ar asociacijos vadovybė nesiruošia parduoti Basanavičiaus g. „Linavos“ vežėjams priklausančio pastato.
Kadangi asociacijos vadovai nepraneša, kada įvyks „Linavos“ Kongresas, todėl vežėjai jau šiandien privalo žinoti, ar neviršytos pagal mėnesius biudžete numatytos išlaidos: spaudai ir televizijai; renginių organizavimui; advokatų, antstolių ir teisininkų paslaugoms; komandiruočių sąnaudoms; privalomojo draudimo įstatymo pataisų paruošimui ir t.t.
Turime karčią patirtį, kai eiliniams vežėjams teko smarkiai finansiškai nukentėti dėl nepakankamos finansinės kontrolės iš asociacijos vadovybės pusės. Kai kalbama apie finansus, privalo būti pilnas aiškumas. Todėl reikėtų, kad asociacijos „Linava“ finansinius reikalus neatidėliojant patikrintų Revizijos komisija ir apie esančią padėti informuotu vežėjus.
Ar nebūtų tikslinga, kad su dabartine finansine asociacijos „Linava“ padėtimi susipažintų ir Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos. Baiminamės, kad nenutiktų grėsmingai nuskambėjęs Rusijos vežėjų ASMAP atvejis”.

