Krovininio transporto taryboje gvildeno Rusijos klausimus

August 14, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

Rugpjūčio 13 d. vyko asociacijos „Linava” Krovininės transporto tarybos išplėstinis posėdis, kuriame svarstytos krovinių gabenimo sąlygos į Rusijos Federaciją nuo rugsėjo 14 d.

Posėdžio pradžioje asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius pristatė veiksmus, kuriuos asociacija „Linava” atliko, liepos 4 d. gavusi Rusijos muitinės laišką apie planuojamą naują krovinių gabenimo tvarką su papildomomis garantijomis. Lietuva buvo bene aktyviausia valstybė sprendusi šią problemą. Asociacijos „Linava“ vadovybė nedelsiant informavo Lietuvos institucijas dėl naujos tvarkos galimo įvedimo pasekmių ir prašė reikalauti iš Rusijos skubaus jos atšaukimo. Prezidentas pasidžiaugė Lietuvos valstybinių institucijų operatyvumu, iš kurių sulaukė labai greitos reakcijos ir pagalbos sprendžiant problemą. Tuo pačiu „Linava“ kreipėsi į verslo partnerius – Lietuvos pramonininkų konfederaciją, Lietuvos pekybos ir amatų rūmų asociaciją bei Lietuvos verslo konfederaciją ICC Lietuva. Pastarosios asocijuotos struktūros skubiai išsiuntė raštus savo partneriams Rusijoje, o šie – kaimyninės šalies muitinei ir valstybės institucijoms.

Skubi tarptautinė reakcija

A. Kondrusevičius taip pat pasidžiaugė greita eurokomisaro Algirdo Šemetos reakcija į susidariusią situaciją ir jo laišku atsakingiems Rusijos pareigūnams, išreiškusiu Europos Komisijos poziciją.

Asociacijos “Linava” prezidentas A.Kondrusevičius pažymėjo, jog šiandien Rusijoje jau dirba darbo grupė, sudaryta iš IRU, ASMAP ir Rusijso muitinės atstovų, turinti suderinti tolimesnio darbo sąlygas Rusijoje su TIR knygelėmis.

Anot A. Kondrusevičiaus, Rusijos muitinė tikriausiai nesitikėjo tokios tarptautinės rekacijos, todėl nauja tvarka buvo atidėta vienam mėnesiui. Prezidentas taip pat vežėjams atskleidė, kad šiandien buvo sukurta darbo grupė iš  IRU, ASMAP ir Rusijos muitinės atstovų, kuri spręs susidariusią situaciją. Rugpjūčio 14 d. vyks spaudos konferencija, kurioje bus pristatyti darbo grupės veiklos rezultatai. Prezidentas tiki, kad ši darbo grupė suras sprendimą, kuris nepridės papildomų sąnaudų ir reikalavimų vežėjams.

A. Kondrusevičius atskleidė, kad asociacija taip pat ruošėsi blogiausiam situacijos scenarijui ir kalbėjo su draudimo kompanijomis dėl trišalio bendradarbiavimo (tarp asociacijos, laiduotojo ir vežėjo), tačiau tikisi, kad šio bendradarbiavimo neprireiks, nes tvarka bus atšaukta.

 

Vyksta derybos

Iš kairės: Asociacijos “Linava” generalinis sekretorius Ričardas Malkus ir asociacijos viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius pristatė naujas iniciatyvas Rusijos Dūmoje keičiant užsienio vežėjų darbą.

Posėdyje taip pat dalyvavo asociacijos generalinis sekretorius Ričardas Malkus. Jo teigimu, problema paaštrėjo ne dėl vežėjų, o dėl nesantaikos tarp Rusijos institucijų ir ASMAP. R. Malkus tikisi, kad IRU generaliniam sekretoriui Umberto de Pretto pavyks įtikinti Rusijos atstovus, kad nauja tvarka nebus naudinga kaimyninei šaliai dėl ekonominių įtampų ir papildomų kliūčių tarptautinei prekybai.

TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys trumpai pristatė pagrindinius teisinius ir ekonominius argumentus, kodėl buvo atidėta nauja Rusijos muitinės tvarka. Anot jo, Rusijai aktualiausi buvo ekonominiai argumentai – didesnės vežamų prekių kainos, eilės pasienyje ir pan.

Daugiau apie tai – www.linava.lt