Kokie pokyčiai vyksta jūrinių gabenimų rinkoje?

July 11, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

ABIPA anksčiau publikuotoje analizėje prognozavo, kad jūrinio pervežimo rinkos dalyviai, siekdami sumažinti nuostolius dėl sumažėjusių jūrinių krovinių kiekių turėtų pradėti konsoliduotis, ir šios naujienos ilgai laukti nereikėjo: birželio viduryje Maersk Line, MSC ir CMA CGM paskelbė apie ketinimus sukurti aljansą krovinių pervežimui.

“Tikėjomės ir laukėme šios naujienos. Aljanso sukūrimas teigiamai atsilieps tiek pačioms linijoms, tiek jų paslaugomis besinaudojantiems krovinių ekspeditoriams, tiek klientams” – sakė Pasaulinio tinklo plėtros projektų vadovas Tomas Brasiūnas.

Maersk kompanija anksčiau M.I.F.F.A. tinklo nariams pristačiusi pranešimą apie „nesveiką“ jūrinių pervežimų rinkos situaciją, šiemet pradėjusi eksploatuoti didžiausią pasaulyje Tripple–E krovininį laivą, bei aktyviai imasi formuoti pervežimų rinką pasauliniu lygiu.

“Jūrinių pervežimų rinkos didžiausio žaidėjo veiksmai: lėtaeigis didžiausias krovininis laivas, sumažinsiantis transportavimo savikainą, aljanso susikūrimas, koreguos iškreiptą šių metų paklausos ir pasiūlos situaciją. Tai be abejo suvienodins jūrinių linijų pervežimo kainas, pristatymo laikus ir pan., paslaugų kokybės niveliaciją viena vertus reiškia konkurencijos nykimą, tačiau klientams tai reikš trumpesnius pervežimų terminus” – sakė T. Brasiūnas.

Aljanso nariai veiklą turėtų pradėti vykdyti 2014 m. II pusėje, planuojama, kad konteinerių pervežimas Azija – Šiaurės Europa didės iki 8 reisų per savaitę.