2013 m. sausio–gruodžio mėn. Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste krauta 33,32 mln. tonų jūrinių krovinių. Palyginti su 2012 m., šis krovinių kiekis yra 1,92 mln. tonų (5,4 proc.) mažesnis, tačiau ilgalaikės krovos tendencijos rodo augimą.
Klaipėdos uostas – konteinerių krovos lyderis, lyginant su kaimyniniais Baltijos šalių uostais
Praėjusiais metais gausiausiu kroviniu Klaipėdos uoste tebebuvo trąšos, kurios sudarė 25,6 proc. bendros krovinių apyvartos. 2013 m. sausio–gruodžio mėn. uoste krauta 8,52 mln. tonų trąšų.
Dėl laipsniškai augančios Lietuvos ir kaimyninių valstybių ekonomikos pernai stabiliai didėjo konteinerių krova, kuri sudarė 13,7 proc. bendros uosto krovos – krauta 4,56 mln. tonų (4,6 proc.) daugiau nei 2012 m. Palyginti su kaimyniniais Baltijos šalių uostais, Klaipėdos uostas yra konteinerių krovos lyderis.
Apskaičiuota, kad viena tona krovinių, perkrautų Klaipėdos uoste, valstybės biudžetui užtikrina 11,23 Lt pajamų. Įvertinus 2013 m. krovos rezultatą, matyti, kad krovinių, perkrautų Klaipėdos uoste, srautas leidžia valstybei gauti 374,2 mln. Lt pajamų.
Praėjusieji metai Klaipėdos uostui išskirtiniai ir tuo, kad buvo pasiekta didžiausių Klaipėdos uosto istorijoje investicijų į uosto infrastruktūrą. Preliminariais duomenimis, į pagrindinius infrastruktūros objektus buvo investuota per 330 mln. Lt. Dėl smarkiai padidėjusių kokybinių uosto parametrų ir išaugusio konkurencingumo šių investicijų pirmosios grąžos tikimasi jau šiemet.
2014 m. prognozuojama sparti kruizinės laivybos plėtra: uoste užsiregistravo 59 kruiziniai laivai, planuojama, kad šiemet jais keliaus 45 tūkst. keleivių.
Šaltinis: sumin.lt