Klaipėdos regiono vežėjai turėjo siūlymų tiek Prezidiumo nariams, tiek valstybinėms institucijoms

March 18, 2015 Naujienos

Ketvirtadienį „Linavos“ regioninių susirinkimų estafetę perėmė Klaipėdos regiono vežėjai. Jame dalyvavo 25 Klaipėdos regiono vežėjai, uždavę nemažai klausimų apie vis sunkėjančias vežėjų verslo sąlygas tiek valstybinių institucijų atstovams, tiek „Linavos“ prezidiumo nariams.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) Klaipėdos regiono departamento direktorius Romas Valevičius informavo susirinkusiuosius apie licencijuotų vežėjų ir licencijuotų krovininių transporto priemonių kaitos tendencijas šalyse, krovininių transporto priemonių kontrolės rezultatus Lietuvos keliuose.

R. Valevičius atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į nuo š. m. sausio 1 d. pasikeitusį Administracinių teisės pažeidimų kodekso 145 str., kuris numato didesnes baudas už svorio reikalavimų neatitikimus. Be to, VKTI atstovas priminė, kad nuo šiol transporto priemonė, viršijanti leidžiamo svorio reikalavimus daugiau kaip 2 t bus sveriama du kartus.

Lietuvos Respublikos muitinės Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkė Rita Kunickienė vežėjus informavo, kad paskutiniu metu išaiškinus krovinio tinkamumo liudijimų klastojimo atvejus, nuo šiol bus tikrinami visų gabenamų krovinių, kurie gabenami su TIR knygele, tinkamumo liudijimai. Ji taipogi prašė vežėjų gabenti krovinius su visais reikiamais dokumentais, kadangi daugėja atvejų, kuomet transporto priemonės sustabdomos ir paaiškėja, kad prekės gabenamos be jokių dokumentų.

Klaipėdos vežėjai teiravosi, kodėl gabenant atšaldytą žuvį muitinė į krovinio svorį, tikrindama transporto priemones, įskaičiuoja ir ledo svorį. Vežėjai, gabenantys krovinius konteineriais, taip pat klausė, kodėl reikia deklaruoti tuščius konteinerius, vykstant atgal į Lietuvą iš Baltarusijos. „Lietuvos vežėjai privalo deklaruoti, o Baltarusijos ir Rusijos neprivalo to daryti. Grįžtant į Lietuvą per Latviją to daryti nereikia“, – dėstė vežėjai.

Muitinės atstovė pažadėjo pasidomėti ir spręsti šias vežėjams aktualias problemas.

Klaipėdos regiono vežėjams atstovaujantis „Linavos“ prezidiumo narys Vidas Augaitis pristatė 2015 m. „Linavos“ biudžetą ir kaip jį sekasi vykdyti. Asociacijos generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis pateikė vežėjams „Linavos“ 2014 m. rezultatus, kokie darbai atlikti siekiant sumažinti Asociacijos išlaidas.

Daug diskusijų sulaukė kvietimas kuo aktyviau naudotis TIR pristatymo per kurjerį paslauga ir etatų skaičiaus „Linavos“ padalinyje Klaipėdoje. Vežėjai teigė, kad naujoji TIR knygelių pristatymo paslauga reikalinga, tačiau prašė nenaikinti ir regioninio padalinio. Jų teigimu, būtinas pasirinkimas. Be to, vežėjų nerimavo, kad „Linavos“ padalinyje Klaipėdoje likus vienam žmogui, šis nespės kartu išdavinėti ir TIR knygelių ir vizų. Be to, neliks jo kam pavaduoti ir taip gali sutrikti ir vežėjų veikla.

Kartu dirbti, dalintis problemomis ir pasiūlymais kvietė Asociacijos viceprezidentai Rimantas Martinavičius ir Julius Misiūnas. Prezidiumo narė Irina Stančinskaja, kalbėdama apie nuo vasario 24 d. Rusijoje įsigaliojusio įstatymo, kuriame įtvirtintos naujos sąvokos, susijusios su vežimų rūšies nustatymu, taip pat sugriežtinama atsakomybė už leidimų naudojimo pažeidimus, taikymą tikino, kad iš esmės jis realiai jau veikia. Problema, anot jos, ta, kad skirtinguose Rusijos regionuose šis įstatymas skirtingai ir interpretuojamas. Prezidiumo narys Vytas Bučinskas pristatė TIR perviršio fondo gražinimo darbo grupės veiklą, Erlandas Mikėnas išsamiai supažindino su nauju „Linavos“ įstatų projektu, o Artūras Rutkauskas kalbėjo, kad „Linava“ aktyviau turėtų vykdyti lobistinę veiklą vežėjų labui. Tuo ragino užsiimti ir susirinkime dalyvavęs UAB „Telmento transportas“ vadovas Artūras Telmentas.

„Linavos“ Krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas išsamiai informavo klaipėdiečius apie 45 val. kassavaitinio poilsio niuansus Prancūzijoje ir Belgijoje. Jo teigimu, pagal Prancūzijos įstatymas turi būti baudžiamas darbdavys, bet realiai baudžiamas vairuotojas. „Klausimas nepaliktas ir Belgijos bei Prancūzijos klausimas iki metų pabaigos bus išspręstas“, – tikino V. Kazlauskas, pridūręs, kad Europos Komisija minimalaus valandinio užmokesčio taikymo Vokietijoje klausimą žada išspręsti per artimiausią mėnesį. Komentuodamas Rusijoje įsigaliojusį įstatymą, „Linavos“ Krovininio transporto skyriaus vadovas pakartojo, kad šio teisės akto poįstatyminių aktų nėra ir jie turėtų įsigalioti trečiąjį šių metų ketvirtį.

Į laisvą Revizijos komisijos nario vietą iškelta UAB „KLaipėdos autobusų parkas“ direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt