Keleivinio transporto tarybos posėdžio apžvalga

February 27, 2015 Naujienos

2015 m. vasario 25 dieną įvyko asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto tarybos posėdis.

Visų pirma posėdžio dalyviai su praėjusiu gimtadieniu pasveikino keleivinio transporto skyriaus specialistę Laimą Bajorūnienę. Po sveikinimų sekė įžanginė asociacijos viceprezidento, Keleivinio transporto tarybos pirmininko Rimanto Martinavičiaus kalba, kurioje jis apibendrino 2014 metus: „Galiu pasidžiaugti, kad mūsų taryba yra pakankamai brandi: aktyvios jos veiklos ir „Linavos“ darbuotojų dėka per pastaruosius metus pavyko nemažai pasiekti, sprendžiant keleivininkams aktualių įstatymų klausimus, dalyvaujant riedmenų atnaujinimo programose“.

Pirmasis posėdžio darbotvarkės klausimas buvo skirtas asociacijos „Linava“ finansinei padėčiai apžvelgti. Sekretorius ekonomikai ir finansams Tadas Ruželė tarybos nariams pristatė 2014 metų finansinius rezultatus ir 2015 m. biudžetą. 2014 metų statistika tarybos narių nepradžiugino, kadangi sąnaudos gerokai lenkė pajamas, tačiau optimizmo suteikė dabartinės tendencijos – asociacijoje įvesta finansinė drausmė, nuostolingų sutarčių nutraukimas, sumažintos sąnaudos.

Išklausiusi finansinę apžvalgą, tarybos narė Jelizaveta Daugininkienė džiaugėsi, kad asociacijoje pagaliau imtasi taupymo priemonių ir pradėta laikytis skaidrumo, atvirumo principų: „Matome, kad dabartinis prezidiumas kontroliuoja finansus, nes anksčiau pinigai buvo švaistomi, o asociacijos nariams niekas nepateikdavo išsamių ataskaitų nei apie išlaidas, nei apie sutartis. Labai gerai, kad tai pagaliau keičiasi, nes tik taip „Linava“ gali vykdyti savo funkcijas, kurioms mums labai reikalingos“.

Keleivinio transporto tarybos nariai domėjosi prezidiumo veikla – kai kuriems kilo klausimų dėl to, kodėl prezidiumo posėdžių metu kartais akivaizdžiai vilkinami sprendimai, kurių priėmimas yra būtinas tolesniam asociacijos vystymuisi, vežėjų gerovei.

Apibendrindamas diskusiją apie asociacijos „Linava“ prezidiumo sprendimus, R. Martinavičius teigė, kad svarbiausia vizija ir veiklos kryptis yra darbas vežėjų labui, kad kiekvienas asociacijos žingsnis palengvintų vežėjų darbą, kad būtų diegiamos naujos technologijos, suteikiama pagalba kelyje, operatyviai reaguojama į vežėjams kylančias problemas, atsakoma į svarbius klausimus.

Keleivinio transporto tarybos narys Edmundas Mulokas pasidžiaugė principinga prezidiumo daugumos pozicija, nes ginant ją prezidiumo posėdžiuose prireikia daug drąsos.

Vėliau buvo pateikta informacija apie balandžio 3 dieną vyksiantį Keleivinio transporto narių susirinkimą. Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenij Stolovickij teiravosi posėdžio dalyvių nuomonės dėl temų, kuriomis galima būtų papildyti susirinkimo darbotvarkę. Tarybos nariai akcentavo svarbą aptarti Europos Sąjungos Struktūrinių fondų panaudojimo galimybes, Valstybinės kelių transporto inspekcijos kuriamą bendrą maršrutų sistemą, kelių būklę. Taip pat akcentuotas klausimas dėl asociacijos „Linava“ įstatų: pasak susirinkusiųjų, naujos įstatų redakcijos aptarimui ir įvertinimui derėtų skirti ypač daug dėmesio, nes juos jau ilgą laiką būtina atnaujinti ir suaktualinti.

Diskutuodami apie ES struktūrinių fondų paramą, tarybos nariai išreiškė pageidavimą, kad asociacija „Linava“ aktyviai palaikytų ryšį su atsakingomis institucijomis, siekiant kuo greičiau išsiaiškinti, kokiomis sąlygomis bus galima teikti paraiškas projektų finansavimui.

Dar viena darbotvarkės tema – mokestis už informacijos autobusų stotelėse priežiūrą: nuo 2015 m. sausio 1 d. Lietuvoje įvedus eurą, kilo poreikis nustatyti naują šio mokesčio tarifą. Keleivinio transporto taryba priėmė nutarimą, kad asociacijos „Linava“ rekomenduotinas mokestis turi būti 1 euro centas už kiekvieno autobuso būtiną įvažiavimą į stotelę pagal eismo tvarkaraštį.

J. Stolovickij pristatė pasiūlymus dėl 2015 m. profesinių išvykų planų – vizitų į užsienio šalių seminarus, gamyklas, vežėjų įmones. Taip pat iškeltas klausimas dėl seminarų vežėjams organizavimo „Linavos“ patalpose – posėdžio dalyviai svarstė, kokios temos ir specifiniai mokymai galėtų būti aktualūs keleivinio transporto įmonių darbuotojams.

Keleivinio transporto taryba aptarė klausimą apie savivaldybių kompensacijas, kuriomis turėtų būti padengiamos vežėjų patirtos išlaidos dėl transporto lengvatų taikymo. Kadangi skirtingose savivaldybėse ši situacija yra nevienoda, posėdžio dalyviai sutarė, kad kompensacijų klausimu reikėtų sužinoti visų vežėjų nuomonę, todėl priimtas nutarimas „Linavos“ keleivinio transporto įmones-nares apklausti raštu.

Posėdyje apsilankęs prezidiumo narys, Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Rutkauskas pristatė krovininio transporto taikomą praktiką burtis į regioninines organizacijas. Kaip pavyzdys buvo nurodytas Kauno vežėjų klubas, kuriame A. Rutkauskas užima viceprezidento pareigas. Keleivinio transporto tarybos nariams jis papasakojo apie klubo darbo principus, veiklos organizavimą ir vykdomus projektus.

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt