Vezejugidas.lt šiandien kalbino LINAVOS atstovus apie priešlaikinių rinkimų idėją, kurią pateikė asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Vieni kalba apie tai, kad ankstesni rinkimai vienas iš būdų įsivertinti, kuo pasitiki Lietuvos vežėjai, o kiti akcentuoja, jog rinkimai buvo visai neseniai, todėl nebūtina skubėti, nes yra ką veikti – reikia susitelkti ir bandyti vieningiau spręsti asociacijos ir logistikos sektoriaus atstovų problemas.
Algimantas KONDRUSEVIČIUS
„Taip, toks buvo mano pasiūlymas, bet kolegos šio pasiūlymo nepalaikė. Nežinau, kodėl nepalaikė, jų reikia klausti. Mes balsavome: dalis prezidiumo pasisakė už – 5 žmonės, o 6 nepalaikė. Iš tikrųjų tai yra požiūris, skirtingas matymas. Vyriausybė ar net Seimas irgi nutaria naujus rinkimus, tai va ir aš matau, kad vis dėlto dalis prezidiumo narių arba negali, arba nenori dirbti komandinį darbą šiuo sunkiu laiku, ir iš tikrųjų trukdo racionaliam darbui, dėl to reikia paklausti vežėjų, kokią jie palaiko kryptį ir ką jie apie tai mano. Mano tokie buvo argumentai.
Dirbama yra dėl vieno tikslo – vežėjų interesų atstovavimas ir gerų verslo sąlygų užtikrinimas. Visuomet stengiamės tai daryti maksimaliai, tik laikas yra geresnis tam arba blogesnis. Paskutiniu metu labai daug iššūkių kyla Lietuvos vežėjams. Dėl to, kad yra ypač sunkus laikotarpis, manau, kad reikia labai sutelktai kartu dirbti. Nu jeigu neišeina, tai reikia kažką keisti. Dalis prezidiumo bando kažką daryti, kita dalis oponuoja ir kritikuoja. Nesinori, kad būtų taip, kad visi į skirtingas puses vežimą tempia. Tai ir kyla klausimas: ar galime dirbti kartu? Jei ne, tegul vežėjai gal pasirenka kitus lyderius.
Mes, atvirai sakant, kalbame paskutinius penkerius metus. Mes tik tarp savęs diskutuojame, kalbame ir kartais gal patys savo „sultyse“ verdame, nebematydami to, kas vyksta aplinkui. Per daug susikoncentravome į save ir bandome vaidinti, kad galime spręsti pasaulio problemas. Iš tiesų, problemų yra žymiai daugiau ir žymiai didesnių, todėl reikia sutelktai dirbti. Kviečiau kolegas dirbti kartu, kai kas ar negali, ar nenori, ar nesugeba, čia jau kitas klausimas. Aš galvojau, kad esant iššūkiams asmenines ambicijas, kurios, manau, čia dominuoja, būtų galima padėti į šalį, nes turėtų būti svarbiausia bendras interesas.
Ką reiškia abstraktūs pasakymai, kad nevaikšto prezidentas į darbą… Aš ne prie staklių dirbu. Mano pagrindinis darbas – asociacijos atstovavimas išorinėse struktūrose, tarptautiniame lygmenyje. Mano susitikimai yra matomi ir žinomi, tik gal kai kas nori nuslėpti. Juk reprezentacija ir yra mano funkcijos, o jei reikėtų griovį kasti, tai būtų svarbu vietoje būti, juk ne griovius kasame. Tai, kad kolegos mano, kad kuo daugiau sėdi asociacijoje, tai tuo daugiau dirbi, manau, tai ne darbas, o imitavimas“.
Dainius ABRAMAVIČIUS
„Manau, kad prezidento rinkimai yra per greitai, tuo labiau, kad prezidentas rinktas ne prezidiumo narių, o vežėjų ir jeigu vežėjai išrinko, tai tegu patys ir nusprendžia, ar perrinkti. Bet šiaip tai šita susidariusi situacija labai nestabili ir daugiau politinė, kur yra daugiau politikavimo nei reikalų sprendimo. Todėl pritarčiau apskritai viso prezidiumo, prezidento ir revizijos komisijos perrinkimui. Tada būtų matyti, kuo pasitikima, o kuo ne. Vežėjai patys nuspręstų.
Jei kalbėtume apie priešlaikinių rinkimų idėją, tai reiktų pastebėti, kad čia daug sudedamųjų dalių. Čia yra ir asmeniškumai, ir ambicijos, daug kam nepatinka tiesiog viena ar kita pusė. Paprasčiausiai turėtų būti kolektyvas, prezidiumas, kuris vieningai spręstų vienus ar kitus klausimus, problemas, o dabar labai žaidžia asmeniškumai ir ambicijos. Jeigu tai būtų pamiršta, manau, tikrai daugiau galėtume pasiekti. Jeigu tu bandai spręsti klausimus, su kuriais esi susijęs (kokius komitetus kuruoja – aut. past.), gerai, bet dabar bandoma lįsti į tam tikrų prezidiumo narių komitetus ir bandoma sakyti, kad niekas čia nedaro, o mes čia viską padarysime. Bet juk kiekvienas turi savo įdirbį, turi, su kuo susitikti, su kuo pakalbėti, derėtis. Tai kam tada kištis? Aš jei kuruoju Ryšių su užsienio šalimis komitetą, tai aš nelendu į kitą komitetą ir nereguliuoju, kaip ten reikia dirbti. Aš suprantu, kad tam tikrus klausimus turime spręsti kolektyviškai, bet dirbkime kiekvienas savo darbą. Bandoma parodyti, kad vieni kažką dirba, kiti ne ir taip bandoma užsidėti kažkokius pliusus prieš vežėjus. Kam to reikia? Kaip tik parodykime, kad mes tikrai padarome, kad galime padaryti. Juk iš tiesų galime, tik štai kokie niuansai, kurių niekaip negalime nugalėti.
Dėl rinkimų tikrai nenorėčiau nieko prognozuoti, galiu tik pasakyti, kad į kėdę tikrai nesu įsikibęs: jeigu perrinks, tai perrinks, o jei neperrinks, vadinasi, praradau pasitikėjimą“.
Vytas BUČINSKAS
„Net nežinau aš Jums kaip pasakyti, manau, kad neseniai vyko tie rinkimai. Nežinau, ar būčiau už, ar prieš, negaliu pasakyti. Čia tos kalbos tai… Kokį sprendimą prezidiumas priims, toks ir bus. O gal čia dabar iš viso per anksti eskaluoti šį klausimą. Reikia vadovautis įstatais ir šviežia galva, o kad kažkas kažkur kažką eskaluoja, nemanau, kad čia reikėtų kaip rimtą pagrindą priimti. Nežinau, gal šios kalbos rytoj jau bus rimtos. Kol kas aš manau, kad per anksti apie tai kalbėti. O kas trukdo prezidentui kalbėti, gali kalbėti, bet pirmiausia yra įstatai. Jūs dabar įtraukiate mane į diskusijas, bet aš iš viso nenorėčiau, kad mano nuomonę kažkur „Vežėjų gide“ publikuotumėte“.
Aidas MOTIEJŪNAS
„Aš sveikinu tą dalyką. Suprantate, šiandien ten neįmanoma dirbti. Jūs įsivaizduokite, tokiam chaose dirbti ir dar kažką nuveikti vežėjų labui, yra tikrai neįmanoma. Ten yra dauguma – 6 nariai, kurie daro ką nori, negalime jų sulaikyti. Ambicijos ima viršų. Įsivaizduokite, jeigu prezidiumas atleidinėja žmones, tai kur tai matyta? Mes aiškiai sakome, kad yra LINAVOS darbuotojai, generalinis sekretorius, du sekretoriai – jie tegu aiškinasi, ką atleisti ar palikti, o dabar prezidiumas priiminėja nutarimus, kad vieną ar kitą atleiskime, nes jis buvo blogas ir kažkada mums kažką blogo padarė. Vaikų darželis.
Rinkimai būtų naudingi paprastiems vežėjams, juk turi ateiti komanda, kuri dirba. Dabartinių prezidiumo narių, kurie yra daugumoje, nusižengimų niekas neieško, ieškoma tų, kurie buvo, išėjo. Tai kam jų ieškoti? Tai dirbkime toliau. Mes buvome pasakę „pamirškime, kad buvo“. Aš esu naujas, pirma man kadencija, man jokių emocijų nėra, bet šiandien nedirbama toliau, nes nuolat prisimenama, kad buvo tas ir anas.
Aš manau, kad tie, kurie nenori priešlaikinių rinkimų, turėtų pagalvoti apie juos, ir nereikia bijoti jų. Yra kongresas gegužės mėnesį, galime šiek tiek nukelti, kad spėtume pasiruošti, ir ką išrinks, tą išrinks. Bet tuomet bus ir prezidentas ir komanda nauja. Ką išrinks, ne man spręsti, čia vežėjai turi pasirinkti. Bet aš konstruktyviai dirbti negaliu, pas mane ambicijų nėra, niekam nepavydžiu ir nieko svetimo nenoriu, bet taip dirbti negaliu. Rytoj vėl prezidiumo posėdis, net neįsivaizduoju, kas čia bus, nes į kiekvieną posėdį, kaip į karą“.
Julius MISIŪNAS (skambinta 4-5 kartus, nė karto nepakėlė).
Irina STANČINSKAJA
„Taip, jau teko girdėti apie tai. Šiaip tai mano nuomonė yra surašyta LINAVOS tinklalapyje, jei norite, galite panaudoti (http://www.linava.lt/naujiena/prezidiumo-nares-irinos-stancinskajos-komentaras/). Priešlaikiniai rinkimai naudingi pirmiausia būtų vežėjams. Ne prezidentas blogas, yra nesusikalbėjimas tarp jo ir dalis prezidiumo narių, o taip pat ir tarp pačių prezidiumo narių. Kodėl, sunku pasakyti. Asociacija turėtų siekti bendro tikslo – tarnauti vežėjams, kad jiems būtų kuo lengviau dirbti šiais labai sunkiais vežėjams laikais. Prognozuoti priešlaikinių rinkimų nesiimčiau, prognozės – labai sudėtingas dalykas. Bet kad ne visi pateks, kurie šiuo metu yra prezidiume, tai, manau, kad ne visi po naujų rinkimų patektų. Kodėl pats prezidentas pradėjo kalbėti apie rinkimus ir ką jie reiškia, paklauskite prezidento, čia jo prerogatyva komentuoti savo veiksmus ir sprendimus“.
Valius SMAIDŽIŪNAS
„Na, žinokite, dar kol kas neturiu nuomonės, reikėtų dar pagalvoti, minčių yra visokių. Girdėti teko, pats prezidentas per posėdį užsiminė. Bet trumpai tiesiog neturiu nuomonės, matau ir pliusų, ir minusų, ir nepabaigtų darbų. Gal po posėdžio susiformuos nuomonė, apsitarsime su vyrais, kaip naudingiau vežėjams bus. Nežinau, ką Jūs vadinate nesutarimais, nuomonių prieštaravimas nėra nesutarimai. Tai aišku, kad galima (nesutarimus išspręsti racionaliai, nebūtinai pasitelkiant priešlaikinius rinkimus – aut. past), viską galima, matysime, kaip čia viskas bus. Norisi, kad tvarka būtų asociacijoje, ir tiek. Kaip ir minėjau, reikėtų pabaigti tuos nebaigtus darbus. Jų labai daug: optimizavimo klausimai, sąnaudų mažinimas. Asociacija negali gyventi tokiomis dilemiškomis sąlygomis, pajamos ir išlaidos yra derinami dalykai. Kaip ta valdžia suvokiama irgi klausimas, galbūt prezidiumas nurodo ir duoda sprendimus, o prezidentas turi vykdyti“.
Artūras RUTKAUSKAS
„Vertinu šitą iniciatyvą kaip atsistatydinimo pareiškimą, nes buvo pareikštas nepasitikėjimas, o žmogus daro išvadas. Ta praeitis, esama situacija yra priežastys, be to, reikia atsinaujinimo, turi būti rotacija, juk negali būti 15 metų tas pats, nepakeičiamų nėra, o pokyčiai duoda tik teigiamų poslinkių. Dabar prezidiumas atsinaujinęs, kai jis buvo amžinas, niekas nesikeitė, o dabar daug naujienų, daug pasikeitimų, tobulėjame, važiuojame į priekį.
Juk jei prezidento praeityje buvo nuveikti negatyvūs darbai, tai jam pasitraukus situacija pagerės. Juk jei iškyla problemos ir klaidos, akivaizdu, kad vadovas turi pasitraukti. Taip visur yra: valstybės tarnyboje, asociacijose. Juk tai visuomeninis darbas, turi būti ginamas visuomeninis interesas. Jau vien jei kyla neaiškumų, turėtų būti gana tam, kad pasitrauktų.
Taip, kol kas dirbti sunku, bet perspektyva labai gera, manau. Reformuojamas sekretoriatas, pati asociacija pagal šiuolaikinius darbo modelius. Kol kas ši inercija dar juntama ir, manau, kad artimiausiu metu ji dar labiau padės vežėjų labui dirbti ir pačios asociacijos labui. Jau yra numatytos ir struktūrinės reformos. Yra didelė dalis perteklinių žmonių, atsisakome nereikalingų skyrių, bus stiprinami skyriai, susiję su valstybės sektoriumi.
Dėl rinkimų, manau, kad žmonės patys pasirinks. Prognozuočiau bet kokiu atveju sėkmę vežėjams.
Viskas yra įmanoma, tik noro reikia. Bet kol kas mes kažkokiam dviprasmybių liūne kapstomės, kur balti dalykai paverčiami juodais arba atvirkščiai, o taip būti neturėtų. Viskas turi būti švaru, kad galėtume važiuoti į priekį“.