Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE: „Linavos“ prezidentas A.Kondrusevičius Lietuvos vežėjus paliko likimo valiai?”

November 7, 2014 Naujienos

www.vezejugidas.lt

LINAVA

Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE” išplatino pranešimą apie Lietuvos vežėjų sunkumus.

“Tuo metu, kai kaimyninėje Baltarusijoje mūsų šalies vežėjai išgyvena tikrą košmarą ir vieną po kito netenka neteisėtai konfiskuotų vilkikų, Lietuvos vežėjus vienijančios asociacijos „Linava“ prezidentas A.Kondrusevičius su Krovininio transporto viceprezidentu J.Misiūnu, už vežėjų pinigus laiką leidžia Šveicarijoje.

Konfiskuota dešimtys Lietuvos vežėjų vilkikų

Iki šių metų spalio 31 d. Baltarusijoje buvo konfiskuotos net kelios dešimtys Lietuvos vežėjų vilkikų už neva kabotažą Eurazijos šalių viduje, vežant krovinius iš Rusijos ar Kazachstano į Baltarusiją ir net konfiskuojami tos įmonės automobiliai, jei buvo tokių pervežimų anksčiau.

„Šį klausimą reikia kuo skubiau spręsti valstybiniu lygiu, bet „Linavos“ vadovai nededa jokių pastangų, kad tai būtų sprendžiama. Civilizuotose valstybėse vežėjas su teisininkų pagalba gali ir pats apsiginti, tačiau tai negalioja Baltarusijoje. Be šalies valdžios pagalbos vežėjai vieni šios vis augančios problemos tikrai neišspręs. Deja, „Linavos“ prezidentas vežėjus paliko likimo valiai“, – piktinasi vilkikų netekęs vežėjas.

Nuostoliai skaičiuojami milijonais

Iš vienos Lietuvos įmonės Baltarusijoje buvo konfiskuoti net keturi apynauji vilkikai. Įmonės nuostolis siekia milijoną litų. Ne mažesnius nuostolius patiria ir kiti vežėjai. Neoficialiais duomenimis, su vilkikų areštu Baltarusijoje susidūrė virš dešimties vežėjų įmonių.

„Nesuprantama, kodėl „Linavos“ prezidentas A.Kondrusevičius ignoruoja Baltarusijoje susiklosčiusią padėtį, nors privalo aktyviai ginti vežėjų interesus ir nuolat kelti šiuos klausimus Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijose, ar net Vyriausybėje“, – tvirtina savo įmonės pavadinimo nenorintis atskleisti vežėjas.

Nei „Linavos“ prezidentas, nei viceprezidentas net neinformavo vežėjų, už ką jų automobiliai konfiskuojami ir kokių vežėjams reikia imtis atsargumo priemonių, kad tai neįvyktų.

Vietoje problemų sprendimo, A.Kondrusevičiaus kelionė į Ženevą

Prieš keletą dieną Mogiliove vyko Lietuvos – Baltarusijos ekonomikos forumas, kuriame dalyvavo abiejų šalių premjerai, taip pat daugybė kitų valstybės ir regionų valdymo institucijų atstovų. Tačiau šios vežėjų problemos nebuvo aptartos, nors vienu iš ekonomikos forumo organizatorių buvo Lietuvos pramonininkų konfederacija, kurios nare yra ir „Linava“.

Už ką tuomet Pramonininkų konfederacijai „Linava“ moka 40 tūkst. litų metinį mokestį ir dar nuolat atseikėja ženklią sumą paramos forma, jeigu ji negina mūsų interesų?

Dėl to vežėjai aplaidumu ir neveiklumu kaltina „Linavos“ prezidentą A.Kondrusevičių ir viceprezidentą Krovininiam transportui J.Misiūną, kurie vietoje to, kad spręstų vežėjų problemas kaimyninėje šalyje, už tų pačių sunkumus išgyvenančių vežėjų pinigus, abu iškeliavo į Šveicariją, o juk į Ženevą galėjo vykti tik viceprezidentas, o A.Kondrusevičius – likti spręsti vežėjų problemų.

Reiktų sekti Lenkijos pavyzdžiu

Lietuvos vežėjams tenka su pavydu stebėti, kaip su iškilusiais sunkumais Baltarusijoje, susidorojo kita mūsų kaimynė – Lenkija. Kai Baltarusijoje buvo konfiskuoti lenkų vilkikai, atsakomųjų priemonių ėmėsi ir lenkai. Jie taip pat areštavo pažeidimus padariusius baltarusių vilkikus – panašų skaičių, kiek buvo areštuota lenkų vilkikų Baltarusijoje.

Lenkijos vežėjus vienijanti asociacija dėjo didžiules pastangas, kad šios problemos būtų išspręstos. Po Lenkijos Užsienio reikalų ministerijos įsikišimo, vilkikai buvo grąžinti Lenkijos vežėjams ir lenkų problemos Baltarusijoje baigėsi.

Deja, dėl „Linavos“ prezidento A.Kondrusevičiaus neveiklumo Lietuvos vežėjams ir toliau tenka išgyventi košmarus kaimyninėje šalyje.

Todėl vežėjams jokiu būdu nerekomenduojame vežti krovinių iš Rusijos ar Kazachstano į Baltarusiją, jei vykdysite tokius pervežimus, jūsų vilkikai gali būtų konfiskuojami. Taip pat jūsų automobiliai, įvažiavę į Baltarusiją, gali būti konfiskuoti, jei kiti jūsų automobiliai ankstesniais metais vykdė tokius, taip vadinamus kabotažinius pervežimus Eurazijos šalių viduje”.


„Linava“ turi dirbti vežėjams, o ne vežėjai „Linavai“!

Pagarbiai,
Judėjimas „Už skaidrumą „Linavoje“