Rugsėjo 26-ąją Biržų centre startuos tradicinis istorinių automobilių ir motociklų ralis.
Senovinės technikos mylėtojai ir puoselėtojai – įspūdingu automobilizmo klasikos paradu ir daug emocijų teikiančiomis varžybomis palydės dar vieną sezoną.
Nors apie sezono palydas kalbėta dar pernai Zarasuose, surengti pirmąjį atsisveikinimą su vasara, pavadintą „Transeksta : istorinių automobilių ir motociklų ralis Radvilų keliais”, jo organizatorius įkvėpė birželį Kėdainiuose vykusio analogiško žygio dalyviai.
Atėjusiems pasigrožėti senovine, nagingų meistrų išpuoselėta technika, didžiulį įspūdį paliko 1932 m. nepriekaištingai važiuojantis NSU 501TS, kurį vairavo 44 metais už savo motociklą jaunesnis kėdainiškis Vaidas Klimavičius ir 1948 m. jo „brolis” BMW R35.
1952 m. sovietinis M72 motociklas buvo gaminamas karo reikmėms.
Tarp jų vieneriais metais jaunesnė, tačiau seniausia antikvarinių automobilių kolekcijoje 1953 m. GAZ M-20 „Pobeda”.
Ralyje debiutavo du reti Švedijos automobilių gamintojų atstovai – 1966 m. „Volvo 13134″ ir kiek jaunėlesnis „Volvo 242L”.
„Saugaus rato” rengiami istorinės technikos raliuose rengėjai siūlo ne gražiai išrikiuotų mašinų apžiūrą, o tikras varžybas su visais būtinais jų atributais ir nesunkiais išbandymais svarią amžiaus naštą turinčiai istorinei technikai ir ją vairuojantiems.
Šįkart organizatoriai žada trumpesnį, iki 100 km žygį, tačiau dar daugiau įspūdžių ir pažinties su Biržų kraštu.
„Besigėrint rūpestingų ir nagingų meistrų išpuoselėta bei kruopščiai prižiūrima, lyg vakar nuo konvejerio nuriedėjusia technika, dažnai užplūsta mintys, jog jei taip kasdien važinėjamais automobiliais rūpintųsi ir taip juos tausotų ir kiti vairuotojai, mūsų keliuose būtų daug mažiau avarijų ir daug daugiau pagarbos vienas kitam”, – sako Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos prezidentas Antanas Dadurka.
Istorinių automobilių ralio dalyviai sugrįš kupini ne tik sportinių kovų įspūdžių, bet ir praturtėję žiniomis apie Biržų kraštą ir jo žmones.
„Stengsimės parodyti bent dalį įžymybių, kuriomis garsėja ir yra unikalus mūsų kraštas, – sako Biržų „Ekipažo” senovinės technikos klubo prezidentas Voldemaras Aišporas.
– Užsukę į Astravą pasižvalgysime po grafų Tiškevičių rūmus, išbandysime ilgiausią Lietuvoje, 525 metrų ilgio ir 2,45 metro pločio medinį pėsčiųjų lieptą per Širvenos ežerą, apžiūrėsime Biržų pilį, regioninio parko muziejų, įžymiąją Karvės olą ir smegduobių parką, gėrėsimės karstiniais Kirkilų ežerėliais ir kitais objektais. Pažintį su Biržų kraštu ketiname užbaigti susipažinę su regioną garsinančio alaus gyvybės procesu”.
„Nors atsisveikinimas su sezonu – pernelyg ankstyvas, tačiau su šį ralį mums padedančio rengti Biržų „Ekipažo” senovinės technikos klubo atstovais nusprendėme, jog tai tinkamiausias laikas, – sako vienas šių ralių sumanytojų ir organizatorių, VšĮ „Saugus ratas” vadovas Valdas Juozas Vilūnas.
– Istorinių automobilių savininkai techniką saugo labiau nei savo akį, o dažnas neturi žieminių padangų, todėl spalį išblizgintus savo kūdikius žiemos miegui uždaro į garažus. Tad rugsėjo pabaiga – tinkamiausias metas, kuriam ir sinoptikai žada gerą orą”.
Istorinės technikos puoselėtojai nekantriai laukia iššūkio Biržų krašto keliais.
Paraiškas į istorinės technikos sezono palydas priima VšĮ „Saugus ratas”.
Šaltinis: vta.lt