Kovo 16-17 d. „Linavos“ sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas dalyvavo Tarptautinio transporto forumo (ITF) Kelių transporto darbo grupės posėdyje. Jame priimtas nutarimas 2016-2017 m. palikti šalims 2015 m. lygio ETMK leidimų kvotas. Be to, posėdžio metu Prancūzijos atstovai informavo apie jau balandžio mėn. galintį įsigalioti minimalaus atlyginimo reikalavimą jų šalyje.
Pagrindiniai Kelių transporto darbo grupės posėdyje svarstyti klausimai – Tarptautinių krovinių vežimo su ETMK leidimas kokybės chartija (toliau – Kokybės chartija) ir būtent ETMK leidimų kvotų nuo 2016 metų svarstymas.
Dalyviams buvo pristatytas galutinis Kokybės chartijos projektas, kurį planuojama pateikti metiniam ministrų susitikimui Leipcige 2015 m. gegužės mėnesį. Anot G. Ramaslausko, šalys, ribojančios ETMK leidimų galiojimą (Austrija, Italija, Rusija, Graikija ir Vengrija), pareiškė, kad yra pasirengusios svarstyti šių apribojimų atsiėmimą, kai visos šalys įgyvendins Kokybės chartiją. Planuojama, kad tai turėtų įvykti iki 2018 metų.
Svarstant ETMK daugiašalės kvotos 2016 ir vėlesniems metams klausimą, buvo priimtas nutarimas, kad 2016 – 2017 metams bazinių leidimų kvotos būtų „užšaldytos“ 2015 metų lygyje. Lietuvai bus skirti 169 baziniai leidimai.
Atsižvelgiant į tai, kad galutinis gaunamas ETMK leidimų skaičius priklauso ne tik nuo šaliai skiriamos bazinės leidimų kvotos, bet ir nuo vilkikų Euro klasės, bendru sutarimu buvo nutarta mažinti „Euro IV saugioms“ transporto priemonėms skiriamų leidimų koeficientą nuo 6 iki 5 ir palikti šiuo metu taikomus koeficientus „Euro V saugioms“ ir „Euro VI saugioms“ transporto priemonėms, atitinkamai 10 ir 12.
Buvo pateikta informacija apie minimalaus atlyginimo taikymą Vokietijoje ir Prancūzijoje. Vokietijos atstovai pažymėjo, kad nieko naujo pateikti negali – minimalaus atlyginimo reikalavimas (8,5 euro/val.) laikinai netaikomas tranzitui, visais kitais atvejais taikomas. Europos Komisijos atstovas informavo, kad yra gauti Vokietijos atsakymai į Komisijos pateiktus klausimus dėl minimalaus atlyginimo įvedimo. Šiuo metu Komisija šiuos atsakymus nagrinėja ir planuoja savo išvadas pateikti iki balandžio pabaigos.
Prancūzijos atstovas informavo, kad ir Prancūzijoje yra parengtas ir Parlamente svarstomas įstatymas dėl ekonomikos skatinimo, kuriame yra ir nuostata dėl minimalaus 9,79 Euro/val. atlyginimo taikymo komandiruojamiems asmenims. Planuojama, kad balsavimas dėl įstatymo turėtų įvykti apie balandžio mėn. vidurį. Buvo pažymėjo, kad šis reikalavimas nebus taikomas tranzitu važiuojantiems asmenims.
Pagal šiuo metu parengtą projektą, jokios informacijos kompetentingoms institucijoms nereikėtų teikti, transporto priemonėje turėtų būti darbdavio raštas, kad šis žino, jog į Prancūziją komandiruojamiems darbuotojams turi mokėti 9,79 euro/val. Reikalavimas bus taikomas tiek ES vežėjams, tiek ne ES vežėjams.
Forumo dalyviai suabejojo, ar komandiruojamų asmenų direktyva gali būti taikoma transporto paslaugoms. ITF generalinis sekretorius pareiškė, kad kils chaosas jei visos ES šalys priims analogiškus teisės aktus, bus sukurti administraciniai barjerai verslui, kils grėsmė judėjimo laisvei.
G. Ramaslauskas taip pat susitiko su Lietuvos Respublikos ambasados Prancūzijos Respublikoje patarėja Dalia Kreiviene, kurio metu pasikeistė informacija apie Prancūzijoje planuojamą įvesti minimalaus atlyginimo reikalavimą.
Kartu su „Linavos“ atstovu Tarptautinio transporto forumo (ITF) Kelių transporto darbo grupės posėdyje dalyvavo ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Kelių transporto skyriaus vedėjas Jaunius Jasiūnas.
Šaltinis: linava.lt
Foto: linava.lt