www.vezejugidas.lt
Į Vilniaus gatves nuo šiandien išriedėjo 18 naujų autobusų, o po kelių mėnesių prognozuojama, kad „Vilniaus viešasis transportas“ bus papildytas dar 31 nauja transporto priemone.
Pirmuosius autobusus, kurie prisijungs prie aštuoniolikos (1, 5, 10, 18, 21, 22, 23, 26A, 33, 34, 37, 40, 46, 48, 49, 50, 52A, 56) maršrutų, planuojama kad jau šiandien išbandys apie 6 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, o kitomis darbo dienomis šiomis transporto priemonėmis bus pervežama 12-15 tūkst. keleivių.
„Europos Sąjungos parama stipriai pakeis sostinės viešojo transporto kokybę ir leis atnaujinti daugiau kaip dešimtadalį kasdien sostinės gatvėmis važiuojančių autobusų. Aišku, permainų sulauks ne tik Vilniaus, bet ir kitų didžiųjų Lietuvos miestų (Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Klaipėdos) gyventojai, šių miestų viešojo transporto parkus papildys 50 naujų transporto priemonių“, – sakė LR Susisiekimo ministerijos ministras Rimantas Sinkevičius.
„Kasmet vilniečiams ir miesto svečiams keliaujantiems viešuoju transportu pasiūlome naujas transporto priemones – per pastaruosius pora metų jau startavo Senamiesčio maršrutai, lietuviški „Amber Vilnis“ troleibusai, o šiais metais Vilniaus viešojo transporto parką planuojame papildyti net 59 naujais autobusais – šie 18 naujų ekologiškų autobusų tik pirmasis transporto parko etapas. Beje, šiose naujose transporto priemonėse keleivių saugumą užtikrins speciali sistema, neleisianti neuždarius durų, autobusams pajudėti iš vietos – jei keleivis nespėja išlipti ar įlipti, durys neužsidaro ir autobusas negali pajudėti, net jei vairuotojas nepastebėtų susidariusios situacijos “, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
“Esame laimingi, kad sostinė pasirinko patikimų ir ekonomiškų autobusų kryptį. Tikimės, kad “MAN” autobusai pateisins miestiečių lūkesčius, o šiuo gražiu pavyzdžiu paseks ir kiti šalies miestai”, – teigė UAB “Adampolis”, “MAN Truck and Bus AG” oficialaus atstovo, direktorius Vidas Čebatavičius.
Visi autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, ant kiekvieno iš jų stogo sumontuoti šeši balionai (apie 1300 litrų talpos), kuriuose galima suslėgti apie 250-260 m3 dujų. Tiek pakanka visą dieną vežioti keleivius mieste. Prognozuojama, kad dujų sąnaudos bus apie 58 – 60 m3/100 km, o tai apie 12-14 proc. mažiau, nei šiuo metų eksploatuojami seni gamtinėmis dujomis varomi autobusai.
Transporto priemonės žemagrindės (grindų aukštis nuo žemės paviršiau 32 cm), įrengta papildoma pasvirimo (angl. „kneeling“) sistema, kuri leidžia dar labiau sumažinanti įlipimo aukštį – transporto priemonė gali pasvirti dar 8 cm.
Autobuso stiklai – stiklo paketai, todėl langai nerasoja, o žiemą neapšąla. Taip pat įrengtos 8 orlaidės, du ventiliatoriai lubose, taip pat stogo liukas. Todėl vasarą bus užtikrinamas pakankamas salono vėdinimas, o efektyvi šildymo sistema apsaugos keleivius nuo šalčių žiemą.
Transporto priemonės – standartinio dvylikos metrų ilgio. Vienu metu MAN „Lion‘s City CNG“ gali vežti 86 keleivius, yra 31 sėdima vieta, įrengta viena vieta neįgaliesiems su vežimėliu. Durys – dvivėrės, kurios atsivers į vidų.
Aštuoniolika MAN „Lion‘s City CNG“ įsigyti už Europos Sąjungos lėšas įgyvendinant 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“.
Autobusai pagaminti MAN „Truck and Bus AG“ gamykloje Poznanėje, Lenkijoje.