Į Kauno regiono vežėjų susirinkimą atvyko ir desantas valstybinių institucijų atstovų

March 26, 2015 Naujienos

Kaune vykusiame „Linavai“ priklausančių regiono vežėjų susirinkime dalyvavo ne tik 6 iš 11 Prezidiumo narių, bet ir gausus būrys valstybinių institucijų atstovų. Abiejų pusių atstovams vežėjai turėjo nemažai klausimų.

Susirinkime dalyvavęs Valstybinės kelių transporto inpekcijos (VKTI) Kauno regiono departamento direktorius Jonas Gaubšas pateikė transporto priemonių ir įmonių patikrinimo statistinius duomenis Kauno regione. Pasak jo, tik 8 iš 116 patikrintų transporto įmonių nebuvo rasta pažeidimų. Vis dėlto, anot VKTI atstovo, keliuose daugiau patikrinama užsienio nei Lietuvos vežėjų transporto priemonių (atitinkamai 77 proc. ir 23 proc.), dėl to daugiau nustatoma ir užsienio vežėjų pažeidimų. J. Gaubšas informavo, kad nuo šiol, nustačius viršsvorį, tranporto priemonė sveriama du kartus. Kartu Inspekcijos atstovas pakvietė vežėjus aktyviai naudotis VKTI elektroninėmis paslaugomis.

Kalbėjęs Lietuvos Muitinės departamento atstovas Darius Nagelis informavo, kad krovinių importo srautas per Kauno regione esančius muitinės terminalus išlieka stabilus, tačiau eksporto srautai 2014 m., lyginant su 2013 m., sumažėjo 14  proc. ir šiemet taip pat linkę mažėti. D. Nagelis pasidžiaugė, kad sumažėjo krovinių muitinio forminimo laikas. Kalbėdamas apie sunkiasvorių transporto priemonių kuro bakuose kontrolę, muitinės atstovas patikino, kad kuro kiekio pažeidimai dažniausiai nustatomi Rusijos Federacijoje registruotiems vežėjams.

Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) direktoriaus pavaduotoja Ingrida Kalinauskienė teigė, kad per 2014 m. Kauno apskrityje patikrintos 47  transporto įmonės. Jos papildomai įpareigotos sumokėti 3mln. Lt mokesčių. Dažniausiai, anot jos, daromi PVM apskaitos pažeidimai. Be to, nurodomi klaidingi duomenys deklaracijose, mažesnės mokėtinos sumos. „Paskutiniu metu padaugėjo atvejų, kuomet  neapskaitomos pajamos už ES šalyse atliktas paslaugas. Netenkina situacija ir dėl privačių poreikių tenkimo įmonės lėšomis“, – apie pažeidimus, kuriems paskutiniu metu skiria didesnį dėmesį, kalbėjo VMI atstovė.

Susisirinkime dalyvavusio Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininko Dano Česnavičiaus vežėjai teiravosi, ar neįmanoma įmonės vardu gauti pažymų apie vairuotojų įvykdytus kelių eismo taisyklių pažeidimus ir gautas administracines baudas. Policijos atstovas patikino, kad pažymas gali išsiimti tik vairuotojai asmeniškai. Vežėjai taip pat prašė peržiūrėti žiedinių sankryžų projektavimą, kadangi sunkiasvorės transporto priemonėms jose sunku manevruoti.

Kauno regiono vežėjams „Linavos“ prezidiume atstovaujantis Erlandas Mikėnas, pristatydamas savo ataskaitą, pasidžiaugė, kad Asociacija eina teisinga linkme, nutrauktos visos Asociacijai nenaudingos sutartys. „Nuomonių įvairovė yra gerai, bet neisiu tuo keliu, kuriuo ėjo ankstesnių kadencijų prezidiumai – tai vertinu kaip kvietimą, eiti daryti kartu negerus darbus“ , – tikino E. Mikėnas. Toliau prezidiumo narys informavo apie derybas su VMI dėl mokėtinų sumų už 2007-2011 m. „VMI žiūri į mus teigiamai, žino, kad pasikeitusi vadovybė, todėl su mumis bendradarbiauja“, – vylėsi E. Mikėnas.

Kitas Kauno regiono vežėjų atstovas A. Rutkauskas referavo apie darbus „Linavos“ Socialinių reikalų komitete. Anot Prezidiumo nario, jau artimiausiu metu vyks vizitas Krašto apsaugos ministerijoje, kur bus prašoma, kad šauktiniai  tarnybos metu įgytų ir CE kategorijos teises. A. Rutkauskas, kalbėdamas apie Asociacijos optimizavimo klausimus tikino, kad ateityje planuojama stiprinti Krovininio transporto skyrių.

Kaip ir kieviena regioniniame susirinkime Asociacijos generalinis sekretorius Vidamantas Adomaitis pristatė „Linavos“ finansinės ir organizacinės veiklos ataskaitą už 2014 m.: darbuotojų kaitos tendencijas Sekretoriate, pajamų ir išlaidų planus, skolų išieškojimo situaciją, Asociacijos vežėjams siūlomas naujoves (TIR knygelių pristatymo per kurjerį paslaugą).

„Linavos“ Krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas pateikė naujausią informaciją dėl minimalaus 8,5 Eur valandinio atlygio Vokietijoje, vadinamojo Vasario 24-osios įstatymo, kurio nuostatos iš esmės keičia nusistovėjusią vežimų tvarką tarp Lietuvos ir Rusijos .

Vilniaus regioną atstovaujantis prezidiumo narys Dainius Ambramavičius patikino, kad, naujausiomis žiniomis, Rusijoje turėtų būti atstatytas visavertis TIR sistemos funkcionavimas. Prezidiumo narys taip pat priminė, kad yra pasirašytos teisinės pagalbos sutartys su advokatais Prancūzijoje, Vokietijoje ir pakvietė vežėjų atstovus, susidūrus su problemomis, jų paslaugomis naudotis. Nepaisant to, D. Abramavičius siūlė galvoti apie platesnį paslaugų spektrą vežėjams (ne tik TIR knygelių, vizų išdavimą ir PVM grąžinimo paslaugą).

„Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius teigė, jog nepaisant daug diskusijų ir neaiškumų keliančio A. Kondrusevičiaus atsistatydinimo pareiškimo, prezidiumas dirba daug ir aktyviai įvariais lygiais. Jo požiūriu, ateityje daugiau dėmesio turėtų būti skiriama regionų vežėjams. Prezidiumo narys Vytas Bučinskas pasakojo apie TIR perviršio fondo grąžinimo niuansus, o prezidiumo narė Irina Stančinskaja pasidalijo patirtimi, kuomet jos įmonės sunkvežimis, pakrautas Lietuvoje, Rusijoje buvo sustabdytas ir, vadovaujant vasario 24 d. įstatymu, iš jo pareikalauta trišalio leidimo.

Revizijos komisijos pirmininkė Alicija Monkevič pateikė informaciją apie Komisijos vykdytą 2014 m. „Linavos“ patikrinimą, kurio metu aptikta daug buvusio Asociacijos generalinio sekretoriaus Ričardo Malkaus padarytų pažeidimų. Dėl jų kreiptasi į STT, FNTT ir prokuratūrą. A. Monkevič pasidžiaugė, kad bent jau dabar lėšos tikrai taipomos ir nešvaistomos taip, kaip anksčiau.

Pasibaigus diskusijoms į laisvą Revizijos komisijos nario vietą kauniečiai pasiūlė UAB „Samarina“ vadovą Mindaugą Kaplerį (jo kandidatūrą iškėlė ir Vilniaus regiono vežėjai).  36 vežėjams balsavus „už“, 1 – „prieš“, pritarta A. Kondrusevičiaus atsistadydinimo pareiškimui.

 

Šaltinis: linava.lt

Foto: linava.lt