www.vezejugidas.lt
LSE ir „Goodyear“ atliktas tyrimas atskleidžia septynis vairuotojų asmenybių tipus
Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokyklos (LSE) socialinių psichologų teigimu, vasarą vykstant atostogauti ar kasdien važinėjant į darbą, prie vairo praleidžiamas laikas gali būti kupinas įtampos ir kelti susierzinimą.
LSE kartu su padangų bendrove „Goodyear“ atlieka kelių eismo saugumo socialinės psichologijos tyrimą, kuris jau leido įvardyti skirtingus vairuotojų reakcijos į kitų vairuotojų elgseną būdus. Šie būdai pagrįsti vairuotojų sugebėjimu valdyti savo jausmus ir netikrumo dėl kitų eismo dalyvių veiksmų lygmeniu.
Remdamiesi tikslinių grupių ir Europos vairuotojų išsamių apklausų rezultatais, tyrėjai išskyrė šiuos septynis dažniausiai sutinkamus asmenybių tipus:
Šie vairuotojų asmenybių tipai atsiskleidžia įvairiomis aplinkybėmis, kelyje sąveikaujant skirtingiems vairuotojams.
„Didžiąją laiko dalį mes komfortiškai jaučiamės savo automobiliuose, tačiau bet kurią akimirką gali tekti pajusti, kad esame kelyje ne vieni. Todėl kelias yra iššūkių kupina ir neapibrėžta socialinė aplinka. Nors mums galbūt neramu dėl to, kaip vairuoja kiti, šis tyrimas perša išvadą, kad pastarųjų elgsena iš dalies priklauso nuo mūsų veiksmų. Mes patys sukuriame asmenybes, kurių nemėgstame. Psichologiniu požiūriu šie skirtingi asmenybių tipai atspindi būdus, kuriais vairuotojai naudojasi siekdami suvaldyti susierzinimą ir stiprius jausmus. Mes ne visada attinkame kažkurį vieną ar kitą asmenybės tipą. Atsižvelgdami į konkrečią situaciją ir sąveiką su kitais, dauguma iš mūsų vieną kartą elgsis vienaip, o kitą kitaip“, – teigė socialinis psichologas dr. Chris Tennant, vadovaujantis LSE tyrimo projektui.
„Daugeliu atvejų šis elgesys gali kelti pavojų visiems eismo dalyviams. Žinojimas, koks elgsenos tipas mums būdingas ir kokios aplinkybės tokią elgseną provokuoja, yra pirmasis žingsnis link geresnės savo veiksmų kontrolės, kuri prisidės prie saugesnės aplinkos kelyje mums ir kitiems vairuotojams“ – teigė „Goodyear“ plataus naudojimo padangų EMEA padalinio viceprezidentas Olivier Rousseau.
Išskirti skirtingus asmenybių tipus pavyko jau pirmojoje jungtinio tyrimo dalyje, remiantis tikslinių grupių ir vairuotojų išsamių apklausų rezultatais ir kokybiškai įvertinus vairuotojų elgseną. Šiuo tyrimu LSE ir „Goodyear“ siekia įvardyti, kaip vairuotojai veikia vienas kito elgseną kelyje.
Antroji šio projekto dalis – tyrimas, vykdytas 15 Europos šalių. Gauti alutinius tyrimo rezultatus ir atlikti jų analizę tikimasi spalio mėnesį.
Apie „Goodyear“
„Goodyear“ yra viena iš didžiausių padangas gaminančių bendrovių pasaulyje. Joje dirba apie 67 tūkstančiai žmonių, o gamyba vyksta 50 gamyklų, kurios yra 22 pasaulio valstybėse. Bendrovės naujovių kūrimo centrai Akrone (Ohajo valstija, JAV) ir Colmar-Berge (Liuksemburgas) kuria moderniausius produktus bei paslaugas, kurie tampa naujais padangų pramonės etalonais.
Apie LSE
Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla (LSE) yra vienas iš žymiausių socialinių mokslų universitetų pasaulyje. LSE – tai aukštojo mokslo įstaiga, suteikianti išsilavinimą įvairių šalių studentams ir vykdanti veiklą visame pasaulyje. Mokykloje vykdomi tyrimai ir dėstomi dalykai apima visą socialinių mokslų spektrą – nuo ekonomikos, politikos ir teisės iki sociologijos, antropologijos, apskaitos ir finansų. 1895 metais įkurta mokykla turi puikią reputaciją dėl akademinių laimėjimų. 16 Nobelio premijos laureatų yra dirbę ar studijavę LSE. Mokyklos dieninių studijų kontingentas kosmopolitinis – apie 9 500 studentų iš 140 šalių. LSE dirba daugiau nei 3 000 darbuotojų, o apie 46 proc. personalo narių pakviesti iš svetur, ne iš Jungtinės Karalystės.
Pastabos redaktoriams
Ankstesnio jaunų vairuotojų (jaunesnių kaip 25 metų) tyrimo duomenys:
• 65 proc. jaunų vairuotojų dėmesį automobilyje atitraukia daugiau dalykų nei kada nors anksčiau.
• 40 proc. jaunų vairuotojų linkę labiau rizikuoti.
• 29 proc. jaunų vairuotojų linkę nepaisyti patarimų, kuriuos gavo mokydamiesi vairuoti.
• 29 proc. jaunų vairuotojų neįžvelgia vairavimo pamokų naudos.
• 76 proc. vairavimo instruktorių norėtų, kad tėvai būtų geresniu pavyzdžiu savo vaikams.