www.vezejugidas.lt
Antradienį Europos Parlamentas pritarė siūlymui atverti didžiausiuose ES oro uostuose teikiamas antžemines paslaugas didesnei konkurencijai, tačiau su sąlyga, kad bus užtikrinti minimalūs paslaugų kokybės bei darbuotojų teisių apsaugos reikalavimai. Dėl šio teisės akto toliau bus deramasi su ES Taryba.
Naujoms taisyklėms pritarė 455 EP nariai, nepritarė 239, o susilaikė 18. Pagal jas nebe dvi, o mažiausiai trys įmonės turės teikti antžemines paslaugas oro uostuose, kurie per metus aptarnauja daugiau nei 15 mln. keleivių ar 200 tūkst. tonų krovinių (tokių yra virš 20). Kartu turės būti atskirta oro uostų ir jų teikiamų antžeminių paslaugų buhalterija.
EP siūlo antžeminių paslaugų įmonėms, veikiančioms ES oro uostuose, aptarnaujančiuose daugiau nei 5 mln. keleivių per metus, nustatyti minimalius paslaugų kokybės standartus – didžiausią leistiną bagažo pristatymo laiką, o taip pat minimalų apledėjimą pašalinančio skysčio atsargų kiekį.
EP nariai taip pat papildė teisės aktą socialinėmis nuostatomis, kurios bus taikomos ir subrangovams. Jei oro uoste pasikeistų paslaugų teikėjas, antžemines paslaugas teikusių įmonių darbuotojai turės daugiau teisių būti perkelti į naują įmonę, taip pat bus privalu laikytis kolektyvinio susitarimo.
Pernai Europos Parlamentas patvirtino savo poziciją dėl oro uostų triukšmingumo ir dėl pakilimo bei nusileidimo oro uostuose tarpsnių paskirstymo. Antradienio balsavimas leidžia Europos Parlamentui pradėti derybas su ES Taryba dėl viso teisės aktų rinkinio.