Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trasa gruodžio 10 d. buvo iškilmingai atidaryta automobilių eismui. Eismas paleistas visu aplinkkelio ilgiu, apimančiu 7,6 km rekonstruotos Kirtimų gatvės atkarpą – nuo Gariūnų gatvės ir Savanorių prospekto sankryžos iki Kirtimų gatvės sankirtos su Eišiškių plentu.
Eismui atidaryta Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trasa
„Džiaugiuosi, kad Vilniaus pietinio aplinkkelio projektuotojams ir statytojams pavyko sėkmingai įgyvendinti šį sudėtingą projektą. Linkiu, kad nutiestas kelias būtų saugus ir patogus visiems eismo dalyviams, o būsimi mūsų kelininkų darbai būtų kuo platesnės geografijos ir užsienio šalių kolegas stebintų aukščiausia kokybe“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus Skirmanto Skrinsko, pietinio aplinkkelio tiesimas nebuvo lengvas. Dalis darbų buvo vykdoma žiemą. Atliekant darbus, buvo aptikti ne tik planuose nepažymėti požeminiai inžineriniai tinklai, bet ir nuo II-ojo Pasaulinio karo likę sprogmenys. Estakada virš geležinkelio Vilnius–Kaunas buvo statoma vykstant traukinių eismui. Nepaisant iškilusių sunkumų, darbai buvo užbaigti laiku.
2011–2013 m. įgyvendintas Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio projektas įvardijamas kaip sudėtingiausias pastarojo dešimtmečio kelių sektoriaus projektas Lietuvoje. Šis projektas itin svarbus sostinei – labai pagerės susisiekimas Naujininkų ir Lazdynų gyventojams.
Po dvejus metus trukusių darbų 7,6 kilometro Kirtimų gatvės dalis tapo keturių-šešių eismo juostų greito eismo gatve. Visos aplinkkelio trasoje esančios sankryžos rekonstruotos į dviejų lygių sankryžas, pastatytos 2 estakados, 5 viadukai ir tunelis, o kaimyninėms teritorijoms aptarnauti nutiestos dubliuojančios gatvės. Eismo saugai užtikrinti įrengtos žiedinės sankryžos, šviesoforai, įdiegtos kitos saugumo priemonės.
Aplinkkelio statybos darbai vykdyti pagal tris sutartis, kurių bendra kaina – 218,31 mln. Lt. Užsakovas – LAKD.
Šaltinis: sumin.lt