Vairavimas būnant neblaiviu, pasišalinimas iš įvykio vietos, melagingas transporto
valdytojo duomenų arba įvykio aplinkybių nurodymas, teisės vairuoti transporto
priemonę neturėjimas – tai, ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis,
dažniausios priežastys, dėl kurių tenka susigrąžinti draudiminę išmoką iš
kaltininko. Kai kuriais atvejais suma gali siekti ir 40 tūkst. litų.
Nurodo neteisingą amžių
„Norėtume pabrėžti, kad ne tik sunkūs pažeidimai, tokie kaip vairavimas išgėrus ar
neturint teisių, pažeidžia draudimo sąlygas, bet ir kur kas smulkesni, kaip
techniškai netvarkingos transporto priemonės eksploatavimas. Vis tik labiausiai
paplitusi priežastis, kai bendrovė išsiieško draudimo išmoką iš pažeidusio sutarties
sąlygas draudėjo, yra klaidingas transporto priemonės valdytojo amžiaus nurodymas.
Taip daroma, kai automobilio savininkas, siekdamas sutaupyti, besidrausdamas nurodo
vieną amžiaus grupę, bet už vairo sėda kitos amžiaus grupės vairuotojas, dažniausiai
tai – rizikingiausios grupės (18 – 25 metų) atstovas. Jeigu draudėjas yra kaltas dėl
pažeidimo, nukentėjusiajam bendrovė padengia visus nuostolius, bet vėliau išmokos
dalį išsiieško iš kaltininko,“- kalbėjo Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus
vadovas.
A. Žiukelio teigimu, bendrovė visai neseniai registravo įvykį, kai automobilio
„Peugeot“ vairuotojas partrenkė dviratininką ir pasišalino iš įvykio vietos. Kaip
paaiškėjo vėliau, vairuotojas buvo neblaivus. Įvykio žala siekė 40,7 tūkst. litų, o
kadangi draudėjas pažeidė draudimo sąlygas, visa suma bus iš jo išieškoma regreso
būdu.
Pasak bendrovės specialisto, vidutiniškai iš kaltininko, kuris pažeidžia draudimo
sąlygas, išieškoma apie 1,1 tūkst. litų žala.
Vyrai vairuoja neblaivūs, moterys pasišalina iš įvykio vietos
Remiantis trejų metų BTA statistika, matyti, kad vyrai draudimo sąlygas pažeidžia
dažniau nei moterys. Iš jų išieškota apie 3,6 mln. litų, tuo tarpu iš moterų – 1,2
mln. litų. Tačiau reikia atsižvelgti ir į tai, kad vairuotojų vyrų yra kur kas
daugiau nei moterų, tad realus skirtumas nėra toks didelis.
Bendrovės duomenys rodo, kad didžiausias draudimo sąlygų pažeidėjas yra 30 – 35 metų
vyras. A. Žiukelio teigimu, tai gali būti todėl, kad šios amžiaus grupės atstovas –
labiausiai finansiškai nepriklausomas, drąsus kelyje, labiau linkęs rizikuoti, į
baudas žiūri pro pirštus bei mažiau paiso taisyklių – gali pavairuoti ir išgėręs,
vasarinėmis padangomis žiemą, neturėdamas reikiamų dokumentų. Kita vertus, žmonos
ar draugės neretai vairuoja tokio amžiaus vyrų automobilius, registruotus jų vardu
ir ne visai atsakingai apdraustus, o tai dažnai nustatoma kaip draudimo sąlygų
pažeidimas.
Tiek vyrai, tiek moterys dažniausiai taisykles pažeidžia nurodydami neteisingą
transporto valdytojo amžių, bandydami nuslėpti tikrąjį vairuotojo amžių. Antroje
vietoje tarp vyrų pažeidimų yra nepranešimas apie įvykį, trečioje – vairavimas
neblaiviam. Moterys, tuo tarpu, bene dažniausiai nepraneša apie įvykius arba
pasišalina iš įvykio vietos. Vyrai net du kartus dažniau nei moterys vairuoja
automobilį neturėdami teisių, tuo tarpu moterys beveik trečdaliu dažniau sukelia
eismo įvykius eksploatuodamos automobilį be galiojančios techninės apžiūros.