Erlandas Mikėnas: Užteks meluoti ir kiršinti (komentaras)

January 28, 2015 Naujienos

Vežėjams vis sulaukiant iš rusiškų elektroninių tinklų platinamų paskalų ir melo, esu vienas iš daugumos minimų asociacijos „Linava“ prezidiumo narių, todėl jaučiu pareigą šį bei tą paaiškinti kolegoms.

Vežėjai turbūt prisimena, kaip ir kodėl atsirado 22 Šveicarijos frankų priemoka prie TIR knygelių kainų. Pamiršusiems priminsiu, kad 2009 metais buvo išvogtas garantinis fondas, užstatyti „Linavos“ pastatai, prisiimta paskolų, bet ir to neužteko, asociacijai grėsė bankrotas.

Tada vežėjai vėl sunešė garantinį fondą, padengė skolas draudimo įmonėms, kitus įsiskolinimus.

Vežėjai žino, kodėl nepavyko viršgarantinio fondo paversti nuostabia pensijine asmenine investicija. Pamiršusiems priminsiu, kad surinkus garantinį fondą, seni geri vadovai tiesiog „pamiršo“ išjungti 22 Šveicarijos frankų priemokos skaitliuką. Taip susikaupė papildoma 2 365 484 Šveicarijos frankų suma, kurią bendromis vežėjų pastangomis pavyko sustabdyti nuo „prasukimo“.

Buvusieji sugebėjo ir vėl prisirinkti skolų Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU).

Tokia istorija. Dabar keletas žodžių apie dabartį.

Dabartinė asociacijos „Linava“ prezidiumo dauguma, išnaudodama palankias aplinkybes, sugebėjo ne tik išsaugoti viršgarantinį fondą, bet ir sukurti prielaidas išsivadavimui nuo gėdingų skolų Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU).

Kaip žinoma, sausio pradžioje Šveicarijos centrinis bankas nusprendė „paleisti“ valiutos kursą, panaikinti valiutos kurso ribas, ir jis stipriai pakilo.

Kadangi garantinis fondas skaičiuojamas JAV doleriais, išnaudodami palankų momentą, prezidiumo daugumos sprendimu ir su IRU vadovybės palaikymu dalį Šveicarijos frankų konvertavome į JAV dolerius. Tokiu būdu suformavome 4 353 253,35 JAV dolerių garantinį fondą – tokį, koks numatytas mūsų ir IRU atstovų pasirašytoje audito ataskaitoje, ir tokia valiuta, kokią Jūs, 553 vežėjai, įnešėte į asociacijos sąskaitą pagal įsipareigojimų deklaraciją.

Reikia pažymėti, kad vežėjų pinigai, sumokėti kaip įmokos į garantinį fondą JAV doleriais, dabar yra visiškai apsaugoti nuo galimų valiutos svyravimų. Jie yra IRU sąskaitoje.

Palankus momentas leido ne tik apsaugoti vežėjų garantinį fondą, bet dar ir uždirbti iš finansinės operacijos. Jeigu tai būtų atsitikę ankstesniais laikais, skirtumas būtų mikliai „investuotas“ per sukurtas „plovimo“ schemas. Tada vėl būtų lendama į vežėjo kišenę. Tokia buvo praktika.

Kaip yra dabar? Šiuo metu siekiama ne tik vežėjams grąžinti sukauptą 2 365 484 Šveicarijos frankų (nuoroda į dokumentą) viršgarantinį fondą, bet ir išspręsti finansines asociacijos problemas – turbūt pirmą kartą per daugelį metų „Linava“ nebūtų beviltiškai skolinga IRU – apie tokią padėtį pernai gegužę galima buvo tik pasvajoti.

Tikiuosi, kad ir IRU nebedels ir skubiai grąžins Jūsų sukauptą viršgarantinį fondą, nes prezidiumo dauguma atliko viską, kad lėšos kuo greičiau pasiektų vežėjų sąskaitas. Nuoširdžiai dėkoju prezidiumo daugumai ir mus palaikantiems vežėjams.

Artimiausiame asociacijos prezidiumo posėdyje tarsimės, kaip elgtis su Ričardo Malkaus ir Algimanto Kondrusevičiaus paimtomis paskolomis iš IRU, kaip elgtis su susidariusiais įsiskolinimais, kad vasario viduryje atvyksiantys IRU atstovai (nuoroda į IRU laišką) matytų vieningą, vežėjams ir asociacijai „Linava“ naudingą poziciją.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) atliktas auditas primygtinai siūlo sudengti visus įsiskolinimus, bet gal vežėjai pritartų, kad paskolas turėtų padengti tie, kurie iššvaistė „Linavos“ ir vežėjų lėšas?

Aš labai džiaugiuosi, kad „Linavos“ prezidiumo dauguma juda teisinga linkme. Esu laimingas, kad mes sutariame strateginiais klausimais ir mums sekasi.

Svarbiausią dokumentą apie „Linavos“ finansinę padėtį rasite ŠIOJE NUORODOJE.

Tad anoninimiai elektroniniai rašytojai, kurių tapatybes visi puikiausiai numano, turėtų atsiprašyti vežėjų, nuoširdžiai atgailauti, kad leido aferas ir patys dalyvavo, jas vykdydami. Dabar jie teisuolių veidais moko mus skaidrumo ir tiesos. Sakau jiems – užteks meluoti ir kiršinti vežėjų bendruomenę.

Šaltinis: linava.lt

FOTO: linava.lt