Ar valdžios užmojai nesužlugdys vežėjų verslo?

January 31, 2014 Automobiliai - naujienų portalas

www.vezejugidas.lt

Logistus sujudinusi žinia apie tai, kad norima riboti į Lietuvą įvažiuojančių vilkikų bakuose esantį degalų kiekį, neliko be atgarsių. Judėjimas „Už skaidrumą LINAVOJE“ išplatino pranešimą, kuriame išdėstomos mintys apie tai, kaip tokie ribojimai gali paveikti mūsų šalies vežėjus.

Pranešimo tekstas:

„Kaip girdėjote, siekiant padidinti mokesčių surinkimą, Seime ir Vyriausybėje bandoma skubos tvarka apriboti dyzelinio kuro įvežimą iš trečiųjų šalių krovininių automobilių standartiniuose bakuose. Iš tikrųjų, ši priemonė tik pablogintų biudžeto surinkimą dėl daugybės priežaščių:

1. Įgyvendinus tokią priemonę, žymiai sumažėtų Rusijos krovininių automobilių kelionės per Lietuvą į ES ir jos vežėjams trūktų rusiškų leidimų, nes Rusijos vežėjai aplenktų Lietuvą ir vyktų per Baltarusiją į ES, o rusiški leidimai juk skirstomi paritetiniais pagrindais pagal principą „kiek tu man, tiek aš tau“ ir todėl mums nuolat trūktų rusiškų leidimų, kaip buvo prieš keletą metų. Dabar rusams reikia daugiau leidimų negu lietuviams ir dėl to per pastaruosius metus padidėjo apyvarta į Rusiją ir ji dabar sudaro daugiau kaip pusę visos apyvartos. Šiuo metu per Baltarusiją rusų vežėjai nevažiuoja todėl, kad jiems Baltarusijos-Lenkijos pasienyje ribojamas dyzelino įvežimas iki 600 litrų.

2. Kaimyninių šalių vežėjai (tarp jų ir Latvija bei Estija), kur tokio apribojimo nebus, įgaus konkurencinį pranašumą krovinių pervežimuose prieš Lietuvos vežėjus.

3. Be to, padidės kontrabanda, nes pasieniuose kontroliuojantys pareigūnai neatsilaikys vairuotojų pagundoms, pervežant didesnį kuro kiekį, todėl dalis laukiamo Vyriausybės biudžeto gali nusėsti jų ir vairuotojų kišenėse, o ne valstybės biudžete.

4. Ir svarbiausia – Lietuva, kaip tranzitinė šalis, taps nepatraukli, nes mažiau tranzitinių krovinių bus vežama per Lietuvą, dėl to logistikos įmonėse nukentės tranzitinių krovinių apdorojimo paslaugos terminaluose.

Dabar pagrindinis mūsų valdžios institucijų dėmesys nukreiptas Kaliningrado-Lietuvos, taip pat Baltarusijos-Lietuvos pasienių punktų kuro įvežimo apribojimui krovininių automobilių standartiniuose bakuose.

Toks įsivaizduojamas dyzelino akcizo surinkimo pagerėjimas, tai tarsi laikina optinė apgaulė, nes dėl šio apribojimo įvedimo, susitraukus pervežimams, sumažėtų visi kiti mokesčiai: pelno, pajamų, Sodros, padidėtų nedarbas, o taip pat sumažėtų ir tas pats dyzelinio akcizo mokestis, nes mažiau tranzitinių automobilių piltų kurą Lietuvoje.

Įvertinkime tai, kad dabar krovininių automobilių į Lietuvą atvežamas kuras standartiniuose bakuose Mokesčių  inspekcijos darbuotojų griežtai kontroliuojamas, kad iš vieno automobilio bako nebūtų išpiltas kitam automobiliui arba į cisternas, todėl įvežtas kuras naudojamas tik tolimesnei to automobilio reiso tąsai, o aptinkami pažeidimai prilyginami kontrabandai ir už tai vežėjams taikomos baudos ir dar sumokami visi privalomi mokesčiai.

Esant tokiai situacijai, prašome kreiptis į LINAVOS vadovybę, kad ji visais įmanomais būdais ir net pasitelkdami vežėjus, imtųsi visų įmanomų priemonių, gal net organizuojant specialią grupę, šiai Vyriausybės iniciatyvai pažaboti, kitaip verslas patirs didžiulius nuostolius, taip pat kiekvienas iš mūsų privalo dėti visas pastangas, kad nebūtų šio apribojimo ir nenukentėtų mūsų pervežimo verslas.

Gerbiami vežėjai, kolegos, susivienykime, kartu ginkime savo verslo interesus ir reikalaukime to iš mus vienijančios asociacijos LINAVA vadovų!“

http://www.matanciosrankos.lt/