Ar tikrai Lietuvos vežėjai patyrė tik ~1 mln. Lt žalą, kaip skelbia “Linavos” vadovai?

October 12, 2013 Naujienos

www.vezejugidas.lt

“Linavos” nariai pastaruoju metu kelia klausimą, ar tikrai dėl visuotinės krovininių automobilių patikros Rusijoje mūsų šalies vežėjai patyrė tik apie 1 mln. Lt nuostolių. Judėjimas “Už skaidrumą LINAVOJE” žiniasklaidai ir vežėjų bendruomenei išplatino žinią, kurios pagrindinė mintis-klausimas, ar tai asociacijos pozicija vežėjų atžvilgiu nėra “stručio politika” – juk deklaruotina patirta žala, anot vežėjų, pernelyg maža. 

Pranešimo tekstas:

Įvairių lygių šalies valdžios institucijų atstovus stebina tai, kad “Linavos” vadovybė šalies Vyriausybei buvo nurodžiusi, kad vežėjai patyrė vos ~1 milijono Lt. dydžio žalą, patirtą dėl visuotinės patikros Rusijoje. Reikalas tas, kad š.m. spalio 8 d. Seimo nariai buvo pasikvietę premjerą A. Butkevičių dėl vežėjų patirtų nuostolių. Informuodamas parlamentarus apie patirtą žalą, premjeras vadovavosi “Linavos” pateiktais duomenimis. Tokia pateikta maža žala šokiravo daugelį Seimo narių. Todėl teikti pagalbą vežėjams, deklaruojant tokią “juokingą” šalies mastu žalą, buvo švelniai tariant, neatsakinga.

O juk žalą patyrė ne tik vežėjai, bet ir ekspeditoriai, logistikos centrai, uostas, žala pasireiškė prarasta klientūra, negautomis ir nebegausimomis pajamomis, o svarbiausia, kad nukentėjo mūsų vežėjų prestižas.

Įvertinus iki šiol patirtus nuostolius, išlaidas prarastų klientų susigrąžinimui ar pervežimo rinkos persiorientavimui iš rytų į vakarų šalis, taip pat ir Lietuvos, kaip vartų į rytų rinkas, prestižo atstatymui, šalies ekonomikai kainuos šimtus milijonų litų nuostolių.

Ar galima ką nors nuveikti, mojuojant 1 milijono litų žala? Juk tai daugiau negu naivu.

Rusijai paskelbus Lietuvos vežėjams eilinį ekonominį karą, reikia pateikti faktinius patiriamus nuostolius, taip pat būti
drąsesniems, reikalaujant iš Lietuvos valdžios Briuselio pagalbos. Juk Lietuva yra ES narė ir Europa privalo mus visapusiškai ginti, o tai žymia dalimi priklauso nuo “Linavos” vadovų pozicijos, o taip pat būtina visomis diplomatinėmis
priemonėmis neduoti ramybės ir Kremliaus „kariaunai“.

“Stručio politika” mūsų rytų kaimynams tik į naudą, kai mes užimame skriaudžiamųjų vaidmenį. Štai pienininkai nuo pirmos blokados dienos „šovė“ visomis savo salvėmis Maskvai ir iš Briuselio. Jie už ausų timptelėjo ir vežėjų klausimus Rusijoje ir, atrodo, gana operatyviai išsisprendė savas problemas.

Matyt, dėl “Linavos” vadovybės taikstymosi politikos Lietuvos vežėjai Kremliui yra vienas skanesnių ir lengviausiai prieinamų „patiekalų“, skelbiant Lietuvai įvairaus pobūdžio ekonominius karus.

Ar mes galime daug nuveikti, jei nesugebame ar dėl baimės bijome pateikti tikrąją vežėjų patiriamą žalą?”