Siekiant išsiaiškinti vis dar iškylančias vežėjų problemas dėl krovinių gabenimo tvarkos į Rusijos Federaciją (RF), asociacija „Linava“, prezidento E. Mikėno iniciatyva, ketvirtadienį surengė vežėjų, terminalų ir muitinės sandėlių susitikimą su RF advokatų kontoros „Evrazoto“ advokatu Aleksandru Žigulinu ir Susisiekimo ministerijos atstovais.
Asociacijos vadovai – prezidentas E. Mikėnas ir generalinis sekretorius V. Milėnas – patikino, kad siekiant palengvinti situaciją Lietuvos vežėjams įvyko daugybė pasitarimų su Susisiekimo ministerijos atstovais. Asociacijos vadovai aktyviai dalyvavo derybose su Muitinės departamento vadovais, siekdami įteisinti krovinių į RF gabenimą iš Lietuvos eksporto-importo terminalų ir muitinės sandėlių pagal RF įstatymo nuostatas. Muitinės departamentas įpareigojo muitinės pareigūnus žymėti CMR važtaraščius. Muitinės pareigūnas muitiniam tikrinimui pateiktame transporto dokumente (CMR važtaraštyje) deda numeruotą muitinės įstaigos antspaudą, tokiu būdu patvirtindamas tik tai, kad gabenimas pradėtas Lietuvos Respublikoje
Advokatas A. Žigulinas susirinkusiems taip pat pristatė naująją krovinių gabenimo tvarką pagal RF poįstatyminius aktus, kuomet kroviniai iš Lietuvos terminalų ir muitinės sandėlių gabenami su dvišaliu leidimu. Jis taip pat paminėjo, kaip nuo šiol turi būti forminami dokumentai, pildomi CMR važtaraščiai ir kaip Lietuvos vežėjai turi, gabendami krovinius į Rusiją iš Europos, elgtis toliau. Advokatas akcentavo, jeigu kroviniai iš muitinės sandėlių ir terminalų gabenami į RF ir įformintas CMR važtaraštis su Lietuvos muitinės antspaudais yra pakankamas įrodymas, kad krovinys gabenamas iš Lietuvos su dvišaliu leidimu, tokiu atveju papildomų dokumentų (поручение, kilmės sertifikatų) pateikti RF kontroliuojančioms institucijoms nereikia.
Vežėjai teiravosi, ar Rusijos pusei yra perduotas Lietuvos terminalų ir muitinės sandėlių sąrašas, kuriuose kroviniai sandėliuojami ir konsoliduojami ir toliau gabenami į RF su dvišaliais leidimais. Asociacijos prezidentas E. Mikėnas informavo, kad tą įsipareigojo padaryti Lietuvos muitinė ir Susisiekimo ministerija. Susisiekimo ministerijos atstovai patikino, kad toks sąrašas Rusijos pusei yra perduotas.
A. Žigulinas papildomai informavo, kad nuo šiol krovinius iš Klaipėdos uosto su dvišaliais leidimais pagal RF norminių aktų nuostatas gabenti leidžiama tik jei jų kilmė – ne Europos Sąjungos šalys.
Diskutuota, kad dalis vežėjų formina perteklinius dokumentus, kalbėta, kad visi Lietuvos terminalai ir muitinės sandėliai dokumentus forminti turėtų vienodai, o krovinio gabenimo pradžia Lietuvoje privalo būti pažymėta muitinės spaudu.
Posėdžio pabaigoje Krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas informavo apie vežėjų problemas Baltarusijos/Rusijos pasienyje. Asociacija yra gavusi informacijos apie vairuotojų, vykstančių iš Europos Sąjungos valstybių į Rusiją tranzitu per Baltarusijos Respubliką, jeigu jie nėra Rusijos ar Baltarusijos piliečiai, traukimą administracinėn atsakomybėn ir grąžinimą atgal į Baltarusiją. Motyvuojama tuo, kad šie sienos perėjimo punktai nėra skirti tarptautiniam eismui. Problemai spręsti, anot V. Kazlausko, teks pasitelkti Užsienio reikalų ministeriją. Kreipimasis jau yra išsiųstas URM ir V. Kazlauskas paragino vežėjus pranešti apie probleminius Baltarusijos/Rusijos pasienyje atvejus.
Šaltinis:Linava.lt