Airida Mikalauskaitė
Pardavėjas iš Sietlo (JAV) tikisi pristatyti siuntinius per 15 minučių, pasitelkęs lėktuvą primenantį droną, kuris sugeba pakilti horizontalioje padėtyje ir nuskristi į paskirties vietą ne toliau nei 15 mylių (24 kilometrai). Tačiau tam galėtų sutrukdyti FAA (angl. „Federal aviation administration“ – Federalinė aviacijos administracija). Baiminamasi, jog jie kitais metais pateiks taisykles, draudžiančias dronams išskristi iš operatorių matomumo zonos.
„Amazon“ naujas pristatomasis video parodo, kaip dronas pristato nedidelį paketą, išlaikydamas jį, pakildamas horizontaliai, ir rezultatas – siuntinys ten, kur ir turi būti. Skrydžio metu dronas sugeba atpažinti objektus, tokius kaip oro balionai, taip pat nuskenuoti žemę, pasirinkdamas vietą, kurioje pristatyti paketą.
Sprendžiant iš video, panašu, kad vartotojas turės pasirinkti vietą, į kurią dronas turi nusileisti. Kai kurie žmonės teigia, jog labiau apstatytose vietovėse šiai paslaugai gali prireikti centrinio sandėlio, panašaus į pristatymo saugyklas, kuriomis jau naudojasi milžniškas parduotuvių tinklas „7-eleven“.
„Amazon“ tikisi, jog ši pristatymo paslauga sumažins keliuose esančių sunkvežimių skaičių ir palengvins pristatyma vietose, kur kiti tiekėjai sunkiau pasiekia.
Išleidus pristatomajį video iškilo begalė klausimų dėl šios paslaugos. Vienas iš pagrindinių – kaip dronas su siuntiniu išvengs kliūčių ore. Regis, jog pristatyti paketui jiems prireiks plačios atviros vietos, kurioje nebūtų trikdžių, tokių kaip gyvūnų, telefono linijų ir medžių, taip pat ir greitai judančių objektų, pavyzdžiui, paukčių, kurie galėtų sukelti daugybę problemų.
Kol „Amazon“ išpspręs visas technologines kelių problemas, turbūt praeis keletas metų, kol išvysime tokio tipo pristatymo paslaugas kasdienybėje. Bet – kaip šiemet buvo pasakyta „What Next“ kūrybiškumo konferencijoje – VISKAS yra įmanoma, kai mes sakome ne „taip, bet“, o „taip, ir…“
Šaltinis:youtube