Žydrė Dargužytė
Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ revizijos komisija vėl teisme, mat ieškovai UAB „Luvel Transportas“ direktorius Kęstutis Sadauskas ir UAB „Alka“ vadovas Ilja Ostrovskij birželio 5 d. pateikė apeliacinį skundą, kuriame prašoma panaikinti Vilniaus miesto antrojo apylinkės teismo gegužės 3 d. sprendimą, konstatuojantį, jog asociacijos revizijos komisija ir prezidiumo narys Juozas Kuklys buvo išrinkti teisėtai.
K. Sadausko ir I. Ostrovskij teismui pateiktame apeliaciniame skunde teigiama, kad jie nesutinka su gegužės 3 d. Vilniaus antrojo apylinkės teismo teisėjo Gintaro Seikalio priimta nutartimi dėl revizijos komisijos ir prezidiumo nario įgaliojimų grąžinimo.
Naujajame K. Sadausko skunde teismui pateikti argumentai ne vienam iš vežėjų sukėlė juoką, mat rašte teigiama, kad antstolės perskaičiuoti balsai rodo, jog revizijos komisija ir prezidiumo narys J. Kuklys išrinkti neteisėtai, taip pat teismui minimas transportininkų „kapituliaciniu“ pramintas vyr. finansininko A. Darginavičiaus raštas, kuriuo jis pripažino K. Sadausko ir I. Ostrovskij ieškinį ir dėl kurio buvo suspenduota revizijos komisija.
Juk ir pati antstolė D. Prunskienė vezejugidas.lt yra patvirtinusi, kad ji sausio 6 d. atvyko į „Linavą“ pagal K. Sadausko įmonės „Luvel Transport“ kvietimą, o atvykusi nieko neskaičiavo, tik fiksavo faktines aplinkybes.
Vezejugidas.lt birželio 1 d. vykusiame „Linavos” kongrese kalbinti vežėjai tikėjosi, kad revizijos komisijai grąžinta finansinė asociacijos veiklos kontrolė nebebus atimta ir kad pagaliau baigsis teisminiai ginčai bei prasidės konstruktyvus darbas. Ši vežėjų viltis taip ir liko tik viltimi – nepraėjus nė savaitei po kongreso, K. Sadauskas ir I. Ostrovskij pasistengė, kad nepigias paslaugas teikiantys advokatai ir teisėjai vėl turėtų darbo, o „Linava“ – progą išleisti pinigų ne vežėjų labui.
Pasiteiravome „Linavos“ revizijos komisijos pirmininko, UAB „Transekspedicija“ vadovo, Vidmanto Pelėdos, kaip jis vertina K. Sadausko ir I. Ostrovskij žingsnį – apeliacinio skundo pateikimą: „Matome, kad ir toliau vyksta kova prieš vežėjus, advokatams švaistomi asociacijos narių pinigai. Viskas daroma taip, kad būtų sąlygos ir toliau švaistyti pinigus, kad nebūtų vidinės finansinės kontrolės. Tuo galimai susinteresuota visa prezidento aplinka su vyriausiuoju finansininku p. Adolfu Darginavičiumi priešakyje. Juk ne kas kitas, o finansininkas, neturėdamas tam net prezidiumo pritarimo, pritarė ieškovams ir remiantis jo raštu buvo suspenduota revizijos komisija“.
„Paanalizavus teisminių įvykių „Linavoje“ chronologiją, peršasi mintis, kad vieną teisminį įvykį keičia kitas, tam, kad kuo ilgiau būtų galima išlaikyti asociaciją be finansinės kontrolės“, – yra sakęs Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius S. Česnavičius.
Kongrese – kaltų paieškos
2011 m. lapkritį prasidėję veiksmai prieš naujai išrinktus narius į asociacijos organus vis dar tęsiasi, negana to, vežėjus papiktino I. Ostrovskij kongrese balsų skaičiavimo komisijos pirmininkui, UAB „Samarina“ vadovui, Mindaugui Kapleriui, išsakytos mintys apie neva netinkamą balsų skaičiavimo komisijos darbą. Susidaro įspūdis, kad siekiama nuolat užgaulioti kai kuriuos asmenis bet kokia kaina.
Pasiteiravus vežėjų, kaip jie vertina praėjusį kongresą paaiškėjo, kad dauguma nusivylė mažu asociacijos narių aktyvumu – pasyviausiai dalyvavo Klaipėdos regiono vežėjai. Nesusirinkus kvorumui, nepavyko pakeisti asociacijos įstatų.
„Kongrese prezidentas A. Kondrusevičius, užuot įvardijęs konkrečius asociacijos darbo rezultatus, didžiąja dalimi savo kalbos ieškojo kaltų ir dėl nenuveiktų darbų guodėsi trukdymu. O kur ataskaita apie audito kompanijos nuveiktus darbus bei kitus vežėjams aktualius finansinius dalykus? Dabar nuolat kalbama apie tai, kad padėtis gerėja, bet kodėl nepateikiami tai įrodantys dokumentai?“- klausia vežėjai, negavę konkrečių atsakymų kongrese.
Vežėjams keista atrodo ir tai, kad kongresas organizuotas 300 vietų (tikrųjų narių asociacijoje apie 600 įmonių), turinčioje salėje, tarsi iš anksto numatant, kad nebus tiek dalyvių, kiek reikia pakeisti įstatams. Be to, nebuvo matyti ir balsavimo kabinų, kuriose, jei būtų susirinkę pakankamai narių, būtę reikėję balsuoti dėl įstatų pakeitimų.
Kai kuriuos prezidiumo narius taip pat papiktino tai, kad prezidentas iš tribūnos klaidino vežėjus, sakydamas, jog tuo metu, kai viešojoje erdvėje buvo diskutuojama dėl asociacijos finansinių bėdų, neva „Linavos“ audito išvados buvo preliminarios. Kalbinti prezidiumo nariai vezejugidas.lt patvirtina, kad jiems išdalinti dokumentai liudija, kad jau vasario 13 d. buvo pateiktos galutinės išvados už 2010 metus (pasirašytos auditą atlikusios kompanijos partnerių Guntars Krols ir Kęstučio Lisausko. Kovo 19 d. audito kompanija pateikė dokumentus ir už 2011 m., pasirašytus Kęstučio Lisausko.
„Jei teigiama, kad tai tik preliminaru, tai gal reiktų suprasti, kad netikri dokumentai buvo išdalinti prezidiumo nariams? Juo labiau, kad už auditoriams darbą jau sumokėta, o neoficialiose aplinkose prezidiumo nariams patvirtinta, kad tai galutinės išvados ir kitų nebus. Tai kodėl jos nerodomos vežėjams?“- retoriškai klausia vežėjai.
Vežėjai į kongresą rinksis birželio 20 d. Kad būtų pakeisti asociacijos įstatai, nebebus būtinas kvorumas. „Vis dėlto vežėjų dalyvavimas labai svarbus, nes tik nuo jų priklauso, kokius pakeitimus pavyks priimti, ir ar asociacija toliau eis teisingu keliu: tinkamai administruos finansinius išteklius ir rūpinsis vežėjams aktualių klausimų sprendimu Lietuvoje ir tarptautinėse arenose“, – įsitikinę vezejugidas.lt kalbinti prezidiumo nariai.
2012-06-14 LINAVOS atstovas spaudai Gytis Vincevičius informuoja: “Kėdžių sėdintiesiems salėje buvo pastatyta 500, bet jokiu būdu ne 300. Balsavimo urnos ir balsavimo kabinos buvo paruoštos ir sudėtos techninėse patalpose, tam, kad netrukdytų judėti per kavos pertraukas. Balsavimo kabinas ir urnas planuota išdėstyti vestibiulyje, kur vyko kavos pertrauka, patraukus stalus ir nurinkus indus. Beje balsavimo urnos yra permatomos – iš stiklo. Lygiai taip pat planuojama dirbti ir šiame kongrese.”