Tiesiogiai iš LINAVOS kongreso

June 1, 2012 Naujienos

Žydrė Dargužytė

Šiandien, birželio 1 d., vyksta Lietuvos vežėjų asociacijos LINAVA kongresas. Vezejugidas.lt tiesiogiai transliuos vežėjų susirinkimą savo puslapyje. 

Kvorumo nėra, registracija pratęsiama dar pusvalandžiui. Iki kvorumo trūksta apie 100 narių.

293 asociacijos nariai užsiregistravo, kongresas šiandien neįvyks.

A. Kondrusevičius: “Siūlau padaryti informacinį susirinkimą. Aš pristatysiu savo pranešimą, pasisakys svečiai, išklausysime generalinį sekretorių, paskui bus klausimai, pasisakymai, informacija apie situaciją Rusijoje. Gerbiami kolegos, gerbiami svečiai, labai gaila, kad nesugebėjome susirinkti visi, matyt, vežėjams yra pakankamai išspręsta probleminių klausimų, pats darbymetis, penktadienis, bet belieka pasidžiaugti, kad susirinkome, pasidžiaukime atgimstančia gamta. Atgimsta ir mūsų verslas. Šiandien galiu išvardytyti eilę faktų, kurie rodo, kad mums negresia bankrotas, atstatytas asociacijos finansinis stabilumas, tai rodo, kad einame teisingu keliu, nors bandoma pasakoti, kad niekas neviešinama, vežėjai jau žino daug. Tuo metu, kai auditoriai dar tik rašo pastabas, kai dar nėra pasirašyta galutinė ataskaita, susidūrėme su noru spekuliuoti nepatikrintais faktais. Kalbėti turėtume atsakingai, nes kiekvienas blogas žodis asociacijos adresu kenkia vežėjams stoja projektai. Metų metais statytas santykių tiltas sistemingai griaunamas. Gal tik sutapimas, bet panašiu laiku susvyravo Latvijos asociacijos reputacija, kurią bandoma pakirsti vidinėmis intrigomis. Tai gali būti susiję su konkurencinių jėgų intrigomis. <…> Šiandien mes jau pasiekėme absurdo ribą, rašo raštus šmeižiančius, siūlo, kad gal vertėtų perduoti TIR funkcijas kitai organizacijai, leiskite mums spręsti aktualiausias vežėjų problemas, nepavydėtina sekretoriato padėtis, kaip galima normaliai dirbti, jei tau nuolat tenka užsiimti ne pagrindine veikla. Šiandien kaip niekad reikia visų vežėjų supratimo. Dėl viešumo – atlikta finansinės veiklos analizė, tai leis priimti teisingus sprendimus tobulinant sekretoriato veiklą, tvarkydami sekretoriato “palikimą”, turėjome priimti nepopuliarių sprendimų. V. Adomaitis pradėjo formuoti savo komandą, turime jauną energingą sekretorių transporto politikai. Situacija asociacijoje pastebimai gerėja, dirbame pelningai, gaudami apčiuopiamas pajamas.

<…> 2011 m. vieno kilometro išlaidos sudarė 2,43 Lt, o 2010 m. buvo 2,16 Lt. Dėl keleivininkų – ne visos savivaldybės vykdo įstatymų nuostatas. Keleivininkų bendruomenė labai vieninga. Grįžkime prie krovininio transporto Šiandien vežėjus skriaudžia valstybė – kelių mokesčiai pakilo, tiekėjai “diria” kailį, bet mes, paskendę intrigomis, negalime dirbti reikiamo darbo – įtakoti svarbių sprendimų. Dėl Italijos – ten leidimų traktavimo specifika labai panaši kaip Rusijoje. Prašėme diplomatų tarpininkauti,  kad atsakingos Italijos institucijos atkreiptų dėmesį  į šią problemą. <…> Ruošiamės kreiptis į Europos teismą dėl nepagrįstai nubaustų Lietuvos vežėjų. Panašios problemos yra Lenkijoje. Pastebėjome, kad mums kyla sunkumų dėl atšalusių politinių santykių su Lenkija. Dabar Lenkija mums suteikia vieną tūkstantį trečiųjų leidimų, seniau gaudavome daugiau. <…> Jei Vakaruose kovojame didindami konkurencingumą, tai Rytuose prieš mus panaudojami administraciniai resursai. <…>

Jei kalbėtume apie Rusiją, į darbą įtraukėme visas įmanomas institucijas. Rezultatai atsiranda ten, kur dirbama. <…> Dirbame ir ekonominiame fronte, kuriami nauji projektai, sukuriantys geresnes sąlygas įsigyti degalų ir t.t. Ateityje turėtume pritraukti daugiau tiekėjų. Įtampos mūsų darbe netrūksta. Esame versle tam, kad savo misiją atliktume pakelta galva. Ėjimas lynu – yra gyvenimas. 2011 m. mums tapo išbandymų metais, tai buvo pats sunkiausias periodas asociacijos gyvenime, bet šiandien turime pakankamai resurs7 5veikti visas krizes ir sunkumus, veikdami vieningai galime pasiekti daugiau nei tampydami interesų paklodę. <…> Keičiasi verslo aplinka Europoje. Turime rasti bendrą kalbą dėl leidimų ir kitų klasimų, tikiu, kad sekretoriatas didins savo darbo efektyvumą. Dirbkime kartu”, – savo pranešimą baigė LINAVOS prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Viceprezidentas M. Atroškevičius pristato kongrese dalyvaujančius svečius.

Susisiekimo ministerijos atstovas: “Dėkoju Jums už tai, kad šiandien Lietuvos vežėjai Europoje laikomi vienais iš patikimiausių. <…> Ministerija vertina santykius su LINAVA. Mes operatyviai reaguojame į Jūsų keliamas problemas. <…> Norime paraginti labiau subalansuoti partnerystės ryšius ir su Rytais, ir su Vakarais. Sėkmingai sprendžiama keleivininkų problema dėl susidėvėjusių transporto priemonių. Už ES lėšas bus nupirkta per 80 transporto priemonių, kurios yra ekologiškos. <…> Vilniuje tęsiami aplinkkelių tiesimo darbai. Linkėdamas gero darbo, sutarimo sprendžiant bendras problemas, dar kartą perduodu susisiekimo ministro E. Masiulio linkėjimus”.

Lietuvos muitinės departamento atstovas J. Miškinis: “Deja, kongresas neįvyko, tad tarsiu keletą žodžių darbiniais klausimais. Į praėjusius metus reikia žiūrėti kaip į pažangos metus. Didėjo muitinės kontroliuojamų prekių srautai. <…> Šiuo metu 849 įmonės yra TIR procedūros vykdytojos. <…> Didelį dėmesį skiriame negatyviems reiškiniams pačioje muitinėje, ne viena dešimtis pareigūnų turėjo atsisveikinti su tarnyba dėl korupcinių dalykų. Visus vežėjus kviečiu kovoti su negerovėmis, nespręsti klausimų taikant korupcinius metodus. <…>”

LPK atstovas Mykolas Aleliūnas: “Man kaip  visuomet su Jumis įdomu ir malonu būti. Aš stebiu ir suprantu Jūsų likimą. <…> Viename iš susitikimų su Jumis aš, būdamas tribūnoje, kalbėdamas Jums pasakiau, kad aš gerai suprantu Jus, kai Jums naktį skamba telefonas, pirma mintis – galbūt kokia nelaimė? Tokioje aplinkoje jūs gyvenate, jaučiate naštą, kurią nešate. <…> LPK stengiasi nebūti nuošalyje. Šiuo metu turite problemų su Rusija. Mes kreipėmės į Maskvos Tarptautinį verslo ir pramonės kongresą, kreipėmės į Rusijos pramonininkų konfederaciją ir kitas institucijas. Linkiu Jums, kad nebūtų taip, kaip jūs nenorite”.

“Linekos” prezidentas Tautginas Sankauskas: “Sveikinu visus ir linkiu būti kartu. <…> Neseniai pasirašėme susitarimą su gimininga Turkijos asociacija. Laukia labai rimti darbai. Tai – tris su puse tūkstančio narių turinti asociacija. Gaila, kad vakar nei vienas atstovas iš LINAVOS nedalyvavo. Situacija kelių transporto srityje nėra gera: mažėja transporto įmonių skaičius transporto sektoriuje. tai susirūpinimą keliantis rodiklis. Linkiu ištvermės, supratimo ir vienas kitą girdėkite”.

Svečias Vytautas Milėnas: “Situacija, kuri yra asociacijoje, kaip didelėje šeimoje. Reikia vieniems kitus gerbti ir viskas bus gerai. <…> Linkiu išlaikyti galingą asociaciją, kad sprendimai tenkintų visus, kad visi turėtų vienodas teises”.

Vidmantas Adomaitis: “Prabėgo septyni mėnesiai darbo, tai man atrodo kaip septyneri metai. <…> Keitėme asociacijos procesus, gimė naujos iniciatyvos. Vienas iš pirmųjų darbų buvo kuo greičiau įvertinti asociacijos padėtį ir žengti toliau. Audito kompanija atliko finansinius patikrinimus, deriname su jais išvadas. Taip pat mus tikrino IRU samdyta kompanija. Jos išvados naudingos, iš esmės teigiamos, pagal jas yra parengtas priemonių planas, atsiskaitoma Ženevai. Per tą laikotarpį ir muitinė mus tikrino. <…> Dėl skolų – šiuo metu aktyviai dirbama su asociacijos skolininkais, darbo grupės vadovė – Aurelija Vingrienė. Nuo metu ji perėmė 8,3 mln. skolų. Nustatyta , kad bankrutuoja apie 3 mln. skolų turinčių įmonių. <…> Skolos,  kurių buvimą įmonės ginčija, apie pusantro milijono, įmonės, kurios skolų neginčija – 2,4 mln. <…>

Pernai visiškai atsiskaitėme su IRU, grąžinome paimtą 3 mln. Lt paskolą. Mumis visiškai pasitiki IRU. Dėl TIR knygelių kainų – pernai teko kelti kainas. gerai, kad tuo metu įsigaliojo pilotinės knygelės. <…> Ėmėmės naujų centralizuotų pirkimo projektų – be jokio LINAVOS finansavimo. Pigiau pavyko gauti kelionių draudimą – vos už 70 Lt, pradėtas bendradarbiavimas su “Mototoja” parduos lengvuosius automobilius geromis sąlygomis. Esame stipri pirkėjų grupė. <…>

KLAUSIMAS iš salės, Sigitas Česnavičius: “Mūsų diskusijų daug sukėlė raštas, kur gąsdinami vežėjai?”

V. Adomaitis: “Ar čia raštas dėl rašto? kadangi tai šmeižikiška informacija, prezidiume buvo pasiūlyta kreiptis į teisėsaugos institucijas, paskui buvo priimtas kitas sprendimas”.

V. Pelėda: “kalbatw, kad 22 frankais buvote priversti padidinti kainas TIR knygelių. Mano galva, neūkiškumas privertė. Kitas klausimas – dėl paskolų darbuotojams, vėl nekalbama apie tai, ar jie 1,3 mln. gavo? Kod4l nedirbama su tomis skolomis? Ar jie gavo tuos pinigus?”

V. Adomaitis: “Sutartys yra tikros”.

V. Pelėda: “Ar galima vežėjams pamatyti, kur tas pliusas surinktas finansinis?”

V. Adomaitis: “pateiksime vėliau”.

V. Petkevičius: “Ar tie žmonės, kurie skundžia LINAVĄ ir sustabdo reviziją nėra šmeižikai?”

V. Adomaitis:  “Stengiuosi atsiriboti nuo politikos”.

M. Atroškevičius: “Kiekvienas prezidiumo narys turi vieną balsą, gali išsakyti savo nuomonę. Pritariu mintims, kad mes esame šeima, tad šeimos klausimus turime spręsti viduje, niekas mums finansų nesutvarkys. Dėl 35 vežėjų: mes generalinį buvome įpareigoję išsiaiškinti, ar tos įmonės pasirašė raštą dėl LINAVOS bėdų, bet yra tame rašte žodžiai “mes ir toliau grimztame į skolas”,  kažkam reikia suformuoti nuomonę, kad situacija blogėja. O mes jau matome, kad situacija eina geryn, gal ne tokiais tempais, kaip mes norėtume, Tas vežėjas minėtas man pasakė: raštą pasirašiau, nes paprašė kolega pasirašyti. Čia išeina kai prieš du metus, kai Pelėda surinko parašus ir paskui su jais vaikščiojo. Aš nesmerkiu pasirašiusių, bet jie turi atsakyti už savo parašą”.

S. Žilius: “Aš nesuprantu, kas čia vyksta Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijoje. Nebuvo susirinkimo, kodėl tai daroma, kodėl asociacija veikia be mūsų narių? Kodėl mano nuomonės neklausia?”

S. Česnavičius: “Visiems projektai išsiųsti”.

A. Kondrusevičius: “Savo problemas pas save spręskite”.

A. Kondrusevičius: “Mes rusams aiškinome, kad vežimai turi būti atliekami su dvišaliais leidimais. Rusai priėmė mūsų poziciją. Deriname pakrovimo lapą, kad būtų įrodymas, kad tai yra dvišalis pervežimas. Problemos lieka dėl dviejų dalykų: dėl krovinių, einančių iš uosto. Turime pasitarti, kokį dokumentą, įrodantį, kad tai pasikrovimas uoste, galime pateikti, antras dalykas – iš komercinių sandėlių (neturinčių muitinės sandėlių statuso) pakrovimas. Šiuo atveju nežinau, kokį dokumentą mes galime pasiūlyti. Gal reiktų kilmės sertifikato – rusai mano, o mes manome, kad tai didelis biurokratinis apkrovimas. gal turime jūs minčių?”

V. Milėnas: “Aš atvyksiu į susitikimą pirmadienį dėl Italijos problemų. Kviečiu  LINAVOs vardu susivienyti ir bandytume išspręsti šią problemą”.

A. Kondrusevičius: “Pirmadienį bus pasitarimas dėl trečiųjų šalių leidimų Italijoje?”

M. Atroškevičius: “Dėl reikalavimų vežėjų reputacijai: dėl būstinių – prieš porą savaičių Susisiekimo ministerijoje buvome susitarę, kad būstinė privalo būti ir ji nebūtinai turi sutapti su vieta, kur vykdoma veikla. Bet… Mes turime laikytis taisyklės, kad būstinėje turi būti gaunama korespondencija. Veiklos vykdymo vieta gali būti kitur”.

V. Pelėda: “Noriu pasveikinti su susirinkimu, gaila, kad kongresas neįvyko, aš noriu pasamprotauti, kodėl nėra kvorumo. Prezidento aplinka nerodė aktyvumo, kad regioniniuose susirinkimuose būtų aktyvumas. Daug kas net nežinojo, kad vyksta regionai, nebuvo asmeniškai išsiųstų pakvietimų. Kad nėra kvorumo – gėda prezidiumui. Dėl prezidento kalbos – koneveikia vežėjus, nors jų siekis – mažinti TIR knygelių kainas ir kad būtų įvesta finansinė kontrolė. Kas mus jaudina – audito suradimas. Ilgai reikėjo įkalbinėti prezidiumą dėl audito, trukdžiai vyko – buvo nepateikiami duomenys. Kiek dokumentų buvo nepateikta audito kompanijai? Atsakykite kiek nepateikėt? Slėpimas rezultatų priveda prie visokių apmąstymų, rodo, kad kažkas netvarkoje. Dabar anoniminių būdu siuntinėja audito rezultatus. KOdėl slepiama? Kai mes buvome išrinkti į reviziją, mes buvome apskųsti, tada Darginavičius parašė raštą ir pasakė, kad ieškovai teisūs, tai rodo, kad visa LINAVOS aplinka veikė vieningai, kad būtų suspenduota revizija. TIR knygelių kainos turi būti sumažintos. Amžinai smerkiami vežėjai, kurie nori vežėjams gero. <…> Kodėl generalinis sekretorius nepasakė, kiek LINAVA ir kam skolinga? Ko siekiame mes – sumažinti TIR knygelių kainas ir kad valstybinė institucija pradėtų kontroliuoti LINAVOS ūkinę finansinę veiklą. SIŪLOME – viešumą! Kviečiu sėsti už stalo ir pradėti dirbti”.

A. Kondrusevičius: “Pykčio marškinių neturiu”.

I. Ostrovskij: “Aš abiem rankomis už tai, kad LINAVA ne į Jūsų nusiskundimus atsakinėtų, bet dirbtų. Duokite LINAVAI galimybę dirbti”.

V. Pelėda: “Dešimt metų dirbote, kodėl nedavėte galimybės LINAVAI dirbti?”

I. Ostrovskij: “Opozicija turi būti pozityvi. Pasakykite, kur jie nesikreipė, kad tik “neapka…” LINAVOS”.

V. Pelėda: “Kviečiu solidarizuotis”.

Salėje chaosas.

A. Kondrusevičius: “Turime uždaryti susirinkimą…”

R. Raščius: “Dėl draudimo sąnaudų sumažėjimo. Kodėl mes stumiame tolyn draudimo klausimą, nebandydami žiūrėti, ką galime padaryti, praėjo pusę metų ir nėra rezultato. Kas bus daroma su draudimu? Draudikai kalba, kad kitąmet kels klausimus.”

M. Atroškevičius: “Medžiaga pateikimui į Seimą surinkta, dabar dar nėra teisininkų kompanijos, kurie galėtų kvalifikuotai suformuoti pataisas. Tam, kad tai padaryti, reikėjo kongreso, šiandien turėjome svarstyti biudžetą. <…> Buvo siūlymų, bet mes suabejojome tų žmonių kvalifikaciją. Pirmadienį susitinkame su dviem atstovais iš LOYD kompanijos”.

S. Česnavičius: “Aš siūliau advokatus, norėjome ateiti į Krovininę tarybą, nepriėmėte”.

M. Atroškevičius: “Reikia užsiregistruoti ir bus. Jūs pasiūlėte du advokatų padėjėjus ir man tai neatrodo rimta, juk jie neturi advokatų licencijos”.

R. Raščius: “Kai reikia draudimui 50 tūkst. nerandame – tai juokingi pinigai, imkime ir padarykite pagaliau”.

Iš salės: jums reikalingas tam biudžeto patvirtinimas?”

NIEKAS NEATSAKĖ.

Erlandas Mikėnas, prezidiumo narys: “man liūdna, kad pritrūko 39 žmonių ir nepriimsime nei vienos įstatų dalies. Juk šio kongreso viena iš pagrindinių užduočių buvo patvirtinti naujus pakeitimus. Be įstatyminės bazės vėl mes galimai gyvensime blogai. JUk visi norime, kad nepasikartotų buvę nuostoliai, už mėnesio vėl kviečiu sudalyvauti kongrese, nes tik nuo jūsų rankų pakėlimo priklauso, ar bus priimti ar atmesti pakeitimai. Dėkoju advokatėms, prezidiumui, suradome bendrą kelią, siūlysime po vieną alternatyvą. Pasiūlyta per 20 pakeitimų punktų: prezidiumo narius siūlome rinkti regionuose, apriboti kadencijų skaičių ir t.t. Nebuvimas teisingų įstatų , mano galva, privedė prie dabartinės situacijos. Dabar vaidijamės,  kaltiname, neturime atsakymo dėl draudimo kainų, kodėl kas trečias sunkvežimis Lietuvoje lenkių? Aš nematau optimizmo, kviečiu visus bendram darbui”.

I. Ostrovskij: “Kodėl …”

Antrą kartą iš salės išeina žmonės.

A. Kondrusevičius: “Atsiprašau, kad neįvyko kongresas, pakviesime kitą kartą, manyčiau, birželio 22 d.”

SUSIRINKIMAS BAIGĖSI 13,36 val.