Aurimas Špokas
Rusijos transporto ministras pasiūlė, jog krovininių automobilių transportą Maskvoje ir Maskvos priemiesčiuose (Pamaskvėje) išeiginėmis dienomis reikėtų drausti, o darbo dienomis nuo 7 val. iki 22 val. žymiai riboti jų judėjimą sostinės gatvėmis.
Be to, Rusijos pareigūnai nori, kad vairuotojai kompensuotų nuostolius ekonomikai, kuriuos sekelia automobilių spūstys.
Rusijos Transporto ministerija parengė projekto koncepciją „Kelių eismo judėjimo organizacija“.Tai vairuotojams, pasak specialistų, sukels begalę apribojimų.
Pagal ekspertų iš Susisiekimo ministerijos įvertinimus dėl spūsčių keliuose, Rusijos ekonomikos nuostoliai sudaro 7-9 proc. BVP per metus. Tai yra apie 4,1-5,3 trilijonų rublių.
Pasak ekspertų, ši suma susidaro dėl lėto prekių pristatymo ir dėl didelės savikainos.
Ministerijos atstovai pasiūlė sprendimą. Tai galima padaryti pertvarkant eismo valdymą ir,visų pirma, nustatant tam tikrus apribojimus.
Transporto ministerijos atstovai galvoja apie mokamus įvažiavimus į kai kuriuos miesto rajonus. Vairuotojams teks mokėti už stovėjimo aikšteles. Taip būtų galima bent kažkiek kompensuoti ekonomikos nuostolius.
Manoma, kad tokio mokesčio įvedimas stakins automobilių savininkus sėsti į viešąjį transportą. Taip Vyriausybė gaus šansą gerinti komfortą viešajame transporte.
Vis dėlto transportininkai kritiškai vertina šį ministerijos sprendimą. Jie teigia, kad juk ne visi žmonės turi galimybę į darbą važiuoti su metro ar autobusu.Taipogi jie sako, kad spūstys paprasčiausiai susidaro dar ir dėl to, jog dauguma kelių nėra pritaikyti tokiam automobilių srautui.Todėl manoma, jog nauji mokesčiai ir naujos nuobaudos problemų tikrai neišpręs, o tik sukels socialinį spaudimą.
Tai jau ne pirmas kartas, kuomet yra bandoma užsidirbti iš automobilių judėjimo. 2010 m. rudenį buvo siūloma įvesti mokestį už įvažiavimą į Maskvos centrą. Šio plano sumanytojai galvojo, kad automobilių srautas sumažėtų ir tai leistų visuomeniniam transportui pagerinti savo darbą.
